«آمیکام نورکین»، فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای اعتراف کرده که تل‌آویو دیگر بر لبنان «برتری هوایی بی‌چون و چرا» ندارد. فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی که در حال ترک این سمت است اعتراف کرده که برتری هوایی این رژیم بر لبنان لطمه دیده است.

آمیکام نورکین

عذرخواهی بابت حضور بانوی رزمی کار ایرانی کنار نماینده رژیم صهیونیستی

نورکین که در حال بازنشستگی از سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است در مصاحبه‌ای با شبکه صهیونیستی «کان» توضیح داده که اسرائیل از حدود یک سال پیش که یکی از پهپادهایش توسط یک موشک ضدهوایی سرنگون شد  پروازهای شناسایی بر فراز لبنان را کاهش داده است.

اشاره نورکین به سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله لبنان در تاریخ ۸ مهرماه سال گذشته است. «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در آن زمان سقوط آن پهپاد را تأیید کرد.

حزب الله لبنان هم در بیانیه‌ای در همان روز اعلام کرد که نیروهای این جنبش موفق شده‌اند در ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه یک پهپاد صهیونیست را سرنگون کنند.حزب الله تأکید کرد که این پهپاد را در منطقه «وادی مریمین» واقع در منطقه یاطر در جنوب لبنان، هدف قرار داده است.

شبکه خبری «کان» در گزارش روز سه‌شنبه خود گفته تصمیم اسرائیل برای کاهش پروازهای شناسایی در آسمان لبنان در توانایی این رژیم برای جمع‌آوری اطلاعات از آسمان لبنان اخلال ایجاد کرده است.

نورکین قرار است فرماندهی نیروی هوایی را تحویل «تومر بار» داده  و به حضور ۳۷ ساله‌اش  در ارتش رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

واکنش ارتش سوریه به حملات رژیم صهیونیستی