اوایل صبح تیره و تار در تاریخ ۲۴ فوریه یورش روسیه به اوکراین با فرمان "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه آغاز شد. از دید او به شکل بیمارگونه‌ای این اقدام نظامی اجتناب ناپذیر بوده است. پوتین در گزارشی گفت: روسیه جاره ای جز حمله به اوکراین نداشت. در پی این جنگ تحریم های زیادی علیه روسیه تحمیل گردید.

تحریم روسیه

استقبال ایران از توافق روسیه و اوکراین

«دمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین گفت که «جشنواره تحریم‌ها» علیه روسیه به ضرر اروپایی‌ها برگزار شد، اما آمریکا  صورتحساب آن را صادر کرد.

وی گفت که تصمیم برای قیمت گذاری گاز روسیه به روبل به منظور «تنبیه» غرب نیست، بلکه به نفع روسیه است که دلار و یورو را به دلیل تحریم‌های غرب از دست ندهد.

پسکوف که با شبکه تلویزیونی «روسیه 1» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: کشورهای غربی طبق قراردادهای منعقد شده بین آنها و مسکو، هزینه گاز روسیه را به یورو پرداخت خواهند کرد، اما شرکت روسی «گازپروم» به عنوان طرف فروشنده، پس از خرید روبل در ازای یورو، پرداخت نهایی را به واحد پول روسیه دریافت خواهد کرد.

پسکوف تأکید کرد که اصل فوق الذکر در مورد سایر گروه‌های کالایی که روسیه به کشورهای خارجی صادر می‌کند، اعمال خواهد شد و این امر منجر به گسترش نقش این نظام پرداختی در روابط تجاری روسیه با سایر نقاط جهان خواهد شد.

ادعای جدید آمریکا درباره روسیه و اوکراین