مهم ترین مسئله ای که در قطعات انواع پنجره دوجداره و میزان عایق بندی آن رابطه ی مستقیم دارد، لولای پنجره دوجداره است. نوع لولا و یراق استفاده شده نقش مهمی در قیمت پنجره دوجداره دارد.

وظایفی که لولای پنجره دارد این است که علاوه بر باز و بسته شدن لنگه ی پنجره، وزن شیشه لنگه را تحمل می کند. در صنعت پنجره سازی، انواع لولای پنجره دوجداره تولید می شوند و در بازار عرضه می شوند.

انواع لولای پنجره دو جداره

 همانطور که میدانید وجود لولای پنجره های دوجداره، باعث تغییر و تحول مطلوبی در صنعت درب و پنجره شده است. این تغییر با هدف بهینه سازی، تولید محصولات با کیفیت، حفظ انرژی های فسیلی، بالا بردن سرعت ساخت، سبک سازی مصالح ساختمانی و ... انجام شده است. ما در این مقاله می خواهیم به انواع لولای پنجره دوجداره بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع لولای پنجره دوجداره

انواع لولای پنجره دوجداره

انواع لولای پنجره دوجداره کدامند؟

مهم ترین مسئله ای که در قطعات پنجره و میزان عایق بندی آن رابطه ی مستقیم دارد، لولای پنجره دوجداره است. وظایفی که لولای پنجره دارد این است که علاوه بر باز و بسته شدن لنگه ی پنجره، وزن شیشه ی لنگه را تحمل می کند. در صورتی که جنس لولای پنجره دوجداره مناسب نباشد، باعث خارج شدن رگلاژ از پنجره می شود و در نهایت خسارات جانی و مالی به دنبال دارد. در صنعت پنجره سازی، انواع لولای پنجره دوجداره تولید می شوند و در بازار عرضه می شوند. در ادامه به این تقسیم بندی می پردازیم.

لولای معمولی( غیر قابل تنظیم): از مهم ترین انواع لولای پنجره دوجداره، لولای معمولی یا ساده است که قطعات ساده ای دارد. این لولا به دلیل آن که قابلیت تنظیم شدن ندارد، مناسب برای پنجره های دوجداره نیست. استفاده از  این نوع لولاها، برای پنجره های سرویس مناسب است؛ زیرا ابعاد کوچکی دارند. ابعاد لولاهای معمولی که در بازار موجود هستند؛ 8 ، 7، 10 سانتی متر است که به عنوان  لولای 100 فروخته می شوند.

 البته لولاهایی با ابعاد 7 یا 8 سانتی متر، کیفیتی ندارند و باعث آسیب لنگه می شوند. اگر می خواهید از این لولاها استفاده کنید، بهتر است از تسمه ی گالوانیزه، در پروفیل استفاده کنید. زیرا وجود تسمه ی گالوانیزه، باعث مقاومت و استحکام پیچ لولا در پروفیل خواهد شد و باعث افتادگی لولا و یا لنگه نخواهد شد. با توجه به توضیحاتی که گفته شد، به هیچ وجه از لولای معمولی برای پنجره هایی با ابعاد بزرگ، استفاده نکنید، زیرا خطرات جبران ناپذیری به پنجره وارد می کند .

لولای رگلاژی( قابل تنظیم): از دیگر انواع لولای پنجره دوجداره، لولای رگلاژی است. این لولا در سه محور x، y ، z طراحی شده است. این نوع لولا را می توان به میزان فشردگی لنگه به فریم، و همچنین عایق بندی پنجره تنظیم کرد. این نوع لولا، ساختاری بازویی دارد و همین باعث می شود که شاخک های لولا به داخل پروفیل هدایت شود و از تسمه ی گالوانیزه بی نیاز است. همین امر باعث می شود که مقاومت لنگه بالا برود و از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

لولای رگلاژی( قابل تنظیم)

این لولا دارای کاور است؛ به طوری که روی لولا را پوشش می دهد. اگر از پنجره های دوجداره استفاده می کنید، برای تبدیل پنجره های تک حالته به پنجره های دو حالته، باید لولای آن نیز عوض شود. زیرا در پنجره های دوجداره دوحالته، با حرکت بازوی لولا به سمت بالا، لولای رگلاژی کاربرد دارد.

خرید کدامیک از انواع لولای پنجره دوجداره بهتر است؟

هنگام باز و بسته کردن پنجره های دوجداره، نیروی فشاری و کششی بر روی لولا و پیچ اتصال وارد می شود. در نوع لولای ساده، این فشارها باعث آسیب هایی به لولا می شود که از مهمترین آن شکستگی لولا است. پس برای پنجره های دوجداره با عرض هایی بیشتر از 60 سانتی متر و ارتفاع  بالای 110 سانتی متر، باید از لولا هایی که رگلاژی هستند، استفاده شود.

دلیل انتخاب لولای تنظیمی( رگلاژی) به آن دلیل است که در این نوع لولا؛ شاخک های لولا به درون پروفیل هدایت می شوند و وزن لنگه را به پروفیل و لولا منتقل می کند. این امر باعث می شود که بر لولا، نیرویی کم وارد شود و از خسارات احتمالی جلوگیری می شود.

ما در این مقاله به انواع لولای پنجره دوجداره پرداختیم. با توجه به ویژگی ها و توصیفات هر کدام شما می توانید متناسب با پنجره های منزلتان، لولای آن را انتخاب کنید.

شما می توانید  برای انتخاب نوع لولای مناسب پنجره دوجداره از مشاورین شرکت ماناپنجره به عنوان تولید کننده برتر پنجره های دوجداره و انواع پنجره سه جداره  و لوازم جانبی آن تهیه نمایید .

همچنین ماناپنجره تولید کننده توری پنجره مناسب پنجره های دوجداره است .

این شرکت با در اختیار داشتن ماشین آلات پیشرفته و همچنین بهره مندی از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا، قادر به تولید انواع پنجره های دوجداره با طراحی های متنوع است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین بهره مندی از مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

امکان مشاهده نمونه محصولات و محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره در وب سایت ماناپنجره نیز امکان پذیر است.

آدرس وبسایت:

manawinco.com

تلفن ثابت:

۰۲۱۲۲۵۶۰۹۱۲

۰۲۱۲۲۵۶۰۹۰۷

تلفن همراه:

۰۹۱۹۶۳۵۷۸۲۱