اوایل صبح تیره و تار در تاریخ ۲۴ فوریه یورش روسیه به اوکراین با فرمان "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه آغاز شد. از دید او به شکل بیمارگونه‌ای این اقدام نظامی اجتناب ناپذیر بوده است. پوتین در گزارشی گفت: روسیه جاره ای جز حمله به اوکراین نداشت. 

جنگ روسیه و اوکراین

استقبال ایران از توافق روسیه و اوکراین

مقامات و رسانه‌های اوکراین امروز (یکشنبه) اعلام کردند که «برنت رناود»، روزنامه نگار آمریکایی در حین پوشش خبری درگیری‌ها در نزدیکی کی‌یف کشته شده است.

رئیس پلیس کی‌یف نیروهای روس را مسئول کشته شدن این روزنامه‌نگار آمریکایی دانست و گفت: این حادثه در شهر ایربین رخ داد و یک خبرنگار دیگر هم زخمی شده است.

امروز در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی اوکراین ویدئوی مربوط به کارت خبرنگاری این روزنامه‌نگار که گفته می‌شود برای نیویورک تایمز کار می‎کرد، دست به دست شده است.

ادعای جدید آمریکا درباره روسیه و اوکراین

رسانه‌ها همچنین کلیپی را منتشر کردند که گفته می‌شود مربوط به یکی دیگر از روزنامه نگاران آمریکایی است که در زمان حادثه با برنت رناود بوده و به گردنش شلیک شده است.

بنا بر این گزارش، او و برنت رناود هنگام عبور از پل ایبرین و عبور از ایست‌ بازرسی برای فیلمبرداری صحنه‌هایی از فرار پناهجویان از منطقه جنگی، مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

«نیویورک تایمز» صحت خبر مرگ برنت رناود را تأیید کرد و در عین حال عنوان کرد که او اکنون در اوکراین برای این روزنامه کار نمی‌کرد و از یک کارت مطبوعاتی قدیمی مربوط به این روزنامه استفاده کرده بود.

کاخ سفید اعلام کرد که اکنون با کی‌یف به منظور بررسی صحت خبر مرگ رناود در تماس است.

هر آنچه درباره تاریخ اختلافات اوکراین و روسیه باید بدانید