دارایی کلایو پالمر در حدود ۲.۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، اما این فقط ثروت کلایو پالمر نیست که او را به یک شخصیت نمادین تبدیل کرده ‌است. او همچنین تاجر سنگ آهن، زغال‌ سنگ و نیکل، سیاست‌مدار و یک کارآفرین است که زمانی آرزو داشت تایتانیک را احیا کند.

لیموزین هیتلر

چیزهایی که درباره «هیتلر» و خانواده‌اش نمی‌دانید!/عکس

او در ماه‌های اخیر در حال تلاش برای جمع‌آوری بزرگترین کلکسیون خودروهای قدیمی دنیا بوده است. هدف او این است که در زمان افتتاح این موزه، ۶۰۰ خودروی ارزشمند را در آنجا برای عموم مردم به نمایش بگذارد.

طبق گزارش‌ها پالمر پس از خرید رولز رویس شاه ادوارد هشتم، حالا مراحل خرید لیموزین زرهی آدولف هیتلر را نهایی کرده‌ است. او خودروی اول را در یک حراجی در لندن به مبلغ ۲۰۰ هزار دلار خرید، در حالی که لیموزین هیتلر توسط یک شخص ناشناس روس به او فروخته شد.

اسم هایی که انتخاب آن برای فرزندان ممنوع است از ریحانا تا آدولف هیتلر

این لیموزین یک مرسدس‌ بنز 770K مدل ۱۹۳۹ بسیار کمیاب است که آخرین بار در سال ۲۰۱۷ به حراج گذاشته شد. در آن مزایده قیمت ۷ میلیون دلاری برای آن در نظر گرفته شده بود، اما کسی آن را نخرید. مشخص نیست که پالمر چقدر برای این خودرو هزینه کرده است، اما دو سال در حال مذاکره برای خرید آن بوده است.

هیتلر تقریباً سه سال این لیموزین زرهی را در اختیار داشت و از آن استفاده کرد، که شامل حضور رسمی با آن در برلین (در کنار موسولینی) و در فرانسه، یونان و یوگسلاوی بوده است. این مرسدس خاص مجهز به موتور ۷.۷ لیتری هشت سیلندر دارای سوپرشارژ، توان ۲۳۰ اسب بخار تولید می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۲۳ ثانیه و سرعت نهایی آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. البته لیموزین هیتلر به دلیل زرهی بودن سرعت کمتری نسبت به نسخه اصلی دارد.

سلام نظامی آنگلا مرکل به سبک هیتلر! + عکس

لیموزین هیتلر