بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، طی پنج روز آینده کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که امروز(۱۵ اسفندماه) در بعضی ساعات به ویژه در نیمه جنوبی استان همراه با وزش باد شدید با احتمال باد و گرد وخاک است. در ادامه سازمان هواشناسی احتمال کاهش دما در تهران را داد.

وزش شدید باد در تهران

هشدار سازمان هواشناسی به ساکنان ۵ استان کشور

از اواخر وقت یکشنبه تا صبح سه شنبه (۱۵ تا ۱۷ اسفندماه) با نفوذ سامانه بارشی آسمان گاهی ابری و در بعضی ساعات در سطح استان، بارش باران گاهی رگبار باران و وزش باد با احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بارش باران و برف همراه با مه و گاهی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه (۱۷ تا ۱۹ اسفندماه) به تناوب در بعضی ساعات گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار است. 

در روز دوشنبه (۱۶ اسفندماه) کاهش نسبی دما و از روز سه شنبه تا پنج شنبه(۱۷ تا۱۹ اسفندماه) روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۱۶ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۱۷ اسفندماه) کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی ابری وبارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیرورکوه- امین آباد با دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

هشدار هواشناسی درمورد ورود سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی استان تهران  با صدور هشدار  زرد رنگ  از نفوذ سامانه بارشی و در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ارتفاعات و بارش باران و برف، مه، گاهی رعدوبرق و احتمال کولاک برف مناطق استان تهران از اواخر وقت یکشنبه(۱۵ اسفندماه) تا سه شنبه (۱۷اسفندماه) خبر داد.

در این شرایط جوی لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، وقوع مه و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و احتمال آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران، احتیاط درتردد درون شهری و جاده‌ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی، احتیاط در کوهنوردی و صعود به ارتفاعات را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار  زرد رنگ  به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول، کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کنایه زدن دردسرآمیز کارشناس هواشناسی بخاطر متلک انداختن به برجام