سید ابراهیم رئیس‌الساداتی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) فقیه مسلمان و سیاستمدار مستقل ایرانی است، که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است. سید ابراهیم رئیسی همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است. سید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد. 

دیدار سرزده رییسی از ایران خودرو

همه با هم آماده برای تخریب آیت الله رئیسی

رئیس جمهور ایران که به صورت سر زده وارد گروه صنعتی ایران خودرو شده بود، ابتدا از انبار خودروهای این خودروساز بازدید کرده و سپس به یکی از خطوط تولید سر زده است. رئیسی در این بازدید با با تأکید بر غیرقابل قبول بودن وجود این حجم از خودرو در انبار، دستورهایی برای ترخیص خودروها صادر کرد.

همچنین رئیس جمهور ایران دستور داد تا تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ حداقل ۵۰ درصد افزایش پیدا کند و از سویی حداقل گارانتی خودروها ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر شود. عدم وجود هیچگونه تاخیر پس از تکمیل وجه برای تحویل خودرو، حذف تدریجی قرعه کشی و شفاف سازی روند عرضه خودروها، تامین قطعه سریع برای خودروهای دپو شده و… از جمله دستورهای سید ابراهیم رئیسی برای خودروسازان و صنعت خودرو در بازدید امروز بود.

از سویی وی دستور داده است تا طی دو سال آینده یک خودروی اقتصادی با ساختار به روز به مرحله تولید برسد و همچنین موانع واردت خودرو با افزایش صادرات خودرو و قطعات، تا ۳ ماه دیگر رفع شود.

تبریک روسای جمهور کنیا و تانزانیا و کفیل نخست وزیر اسواتینی به آیت الله رئیسی