مدیران اجرایی شرکت‌ها برای حضور در بین نامزدهای این عنوان باید از ژانویه تا دسامبر سال گذشته مشارکت مهمی در صنعت خودرو داشته باشد که نباید به یک بازار یا منطقه محدود باشد. این مشارکت شامل تأثیرگذاری در یک شرکت یا برند، پیشرفت در زمینه ایمنی، مهندسی و طراحی خودروها یا هرگونه سوددهی به مشتریان است.

شخصیت خودرویی سال ۲۰۲۲

هیوندای سانتافه ماشین پلیس ایران می‌شود؟

هیئت داوران مراسم خودرو جهانی شامل ۱۰۲ روزنامه‌نگار متخصص از ۳۳ کشور، لوک دانکرولک، معاون اجرایی طراحی و مدیر ارشد خلاقیت گروه خودروسازی هیوندای موتور را به عنوان شخص خودرویی سال ۲۰۲۲ انتخاب کردند.

لوک دانکر ولک به دلیل نقش خودش در طراحی محصولات نوآورانه از جمله آیونیک ۵، جنسیس GV60 و کیا EV6 این عنوان را از آن خود کرد.

مشخصات فنی اتومبیل Ioniq 5 شرکت هیوندای

او در این باره گفت: "من از انتخاب به عنوان شخص خودرویی سال به خودم افتخار می‌کنم، و می‌خواهم از هیئت داوران و تیم کاری خودم در گروه هیوندای موتور تشکر کنم که بدون آن‌ها این عنوان را کسب نمی‌کردم. من در طول دوران کاری خود برای شرکت‌های مختلفی از جمله هیوندای، کیا و جنسیس کار کرده‌ام. همیشه گفته‌ام که رایگان طراحی می‌کنم و شرکت‌ها فقط برای جلسات به من پول می‌دهند. وقتی شغل رویایی خود را دارید و با یک تیم حرفه‌ای همکاری می‌کنید، راحت‌تر کار خود را انجام می‌دهید. باز هم برای این افتخار فوق‌العاده از شما تشکر می‌کنم."

سایر فینالیست‌های عنوان شخص خودرویی سال ۲۰۲۲:

شیلش چاندرا، مدیر اجرایی واحد خودروهای مسافربری تاتا موتورز

جیمز گی-ریس و پل مارتین، سازندگان سریال نتفلیکسی فرمول ۱ رانندگی برای زنده ماندن

تج جوتچر، مهندس ارشد شورلت کوروت در جنرال موتورز

لیندا ژانگ، مهندس ارشد فورد F-150 لایتنینگ

تصادف مرگبار هیوندای آزرا با پژو آردی + تصاویر