سید ابراهیم رئیس‌الساداتی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) فقیه مسلمان و سیاستمدار مستقل ایرانی است، که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است. سید ابراهیم رئیسی همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است. سید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد. 

تماس تلفنی رییسی و پوتین

همه با هم آماده برای تخریب آیت الله رئیسی

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در روز چهارشنبه (۲۹ دی ماه) به مسکو سفر کرد و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

عده ای نیز سعی کردند این سفر را به حاشیه ببرند. برخی مخالفان در رسانه‌ها و صفحات شخصی شان نوشتند این که شخص پوتین به استقبال آیت‌الله رئیسی نیامده، بی‌حرمتی و توهین به کشورمان است.

بهمن حسین‌پور، معاون پیشین مراسم و تشریفات دفتر رئیس جمهوری درباره پروتکل‌های دولت روسیه برای استقبال از  روسای جمهور، گفت: در پایتخت روسیه فرودگاه‌ها در فاصله بسیاری از کاخ ریاست جمهوری قرار دارند و از قدیم این رسم وجود داشته که در زمان سفر روسای جمهور کشورهای مختلف، یکی از وزرای کابینه دولت به فرودگاه می‌رود تا پای پرواز از مقام مهمان استقبال کند.

شریعتمداری:اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد

حسین‌پور با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه سابقه نداشته که پوتین برای استقبال از مقامات همتای خود به فرودگاه رفته باشد، به ایسنا گفت: در سفر آقای رئیسی به مسکو وزیر انرژی این کشور به استقبال رئیس جمهوری کشورمان در فرودگاه رفت و پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور ایران و روسیه، آقای رئیسی از یگان تشریفات مستقر، سان دید؛ بنابراین کاری که روسیه انجام داد بر اساس پروتکل تشریفات این کشور بود و میان رئیس جمهوری ما و روسای جمهور سایر کشورها تفاوتی قائل نشدند.

در طول این سال‌ها نیز هر زمانی که پوتین به ایران آمده نیز یکی از وزرای کابینه به استقبال وی در فرودگاه مهرآباد رفتند به عنوان مثال در سال  ۱۳۹۴ محمود واعظی وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال ۱۳۹۶ محمود کرباسیان وزیر وقت  اقتصاد و در سال ۱۳۹۷ و رضا اردکانیان وزیر وقت نیرو به استقبال رئیس جمهور روسیه رفتند. 

معاون پیشین مراسم و تشریفات دفتر رئیس جمهوری همچنین درباره میز انتخاب شده در دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در کاخ ریاست جمهوری روسیه در مسکو و وجود فاصله‌ میان مقامات گفت: ایرادی بر اینکه فاصله‌ی روسای جمهور دو کشور از هم زیاد است، وارد نیست؛ کما اینکه این فاصله می‌تواند به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از کرونا باشد.

رئیسی برای انتخاب کابینه دولت سیزدهم چقدر فرصت دارد ؟