دکتر یوسف ثبوتی در ششمین دوره جایزه ثبوتی-خواجه پور که به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه از ۵۷ سال گذشته در دانشگاه ها به تحصیل و تدریس مشغول است، گفت: آخرین ساعت درسی من دیروز ۳ شنبه، ۳ اسفند ماه بود و خداوند را شاکرم که همچنان توانایی یاددادن و یادگرفتن را دارم، هر چند که ذهنم به سرعت ۶۰ سال قبل نیست.

 جایزه ثبوتی-خواجه پور

مردی که دست بزن دارد و همسری که از حق خودش دفاع نمی کند/ شوهرم استاد دانشگاه است اما مرا کتک می زند

وی با تشکر از همکارانش که به مدت ۳۰ سال در کنار وی و دکتر خواجه پور بودند و در ساختن و پرداختن دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان نقش ایفا کردند، یادآور شد: به جوانان برومندی که امروز به نام من و دکتر خواجه پور جایزه دریافت می کنند، تبریک می گویم و برایشان آرزوی توفیق بیشتر را دارم.

بنیانگذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان تصریح کرد: این جایزه امسال همزمان با سال جهانی علوم پایه و سی امین سال تاسیس این دانشگاه شده است و امیدوارم در این دانشگاه کمیسیونی برای برگزاری سی امین سال تاسیس این دانشگاه تشکیل شود. این مراسم تاکنون در اردیبهشت ماه برگزار می شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید همواره بیاموزیم و به دیگران نیز بیاموزانیم، خاطر نشان کرد: در بیش از ۶۰ تا ۷۰ سال گذشته در دانشگاه های کشور چیزی به نام پژوهش نبود و ما تنها انتقال دهنده علوم جهانی به دانشجویان بودیم و هر روز که این علوم پیشرفت می کردند، ما احساس می کردیم که از علوم دنیا عقب ماندیم.

آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون سراسری دانشگاه آزاد

وی اضافه کرد: امروز به جایی رسیدیم که نه تنها پا به پای علوم جهان حرکت می کنیم، بلکه در برخی از شاخص های علوم سهمی در پیشبرد آنها در مرزهای دانش داریم.

این استاد دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با اشاره به طرح های تحقیقاتی برگزیدگان جایزه ثبوتی-خواجه پور، ادامه داد: ما در بسیاری از علوم در دنیا حرفی برای گفتن داریم و تحقیقاتی عرضه شده که در سطح عرضه به جوامع علمی دنیا است.

در این مراسم همچنین دکتر خواجه پور یکی از بنیانگذاران دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در مراسم ششمین دوره جایزه ثبوتی-خواجه پور ضمن تبریک به برگزیدگان ۶ دوره این جایزه، ابراز امیدواری کرد که این موفقیت، پیش درآمدی بر موفقیت‌های بزرگتری برای آنها باشد.

وی با اشاره به انواع جوایز علمی ادامه داد: یک نوع از این جوایز، جوایزی است که به نخبگان علمی در حوزه های فناوری اعطا می شود و نوع دیگری از جایزه علمی جایزه ای است که به کارهای علمی و عمدتا به جوانان محقق داده می شود.

خواجه پور این جایزه را متعلق به جوانان محقق دانست.

عکس محمد علی کشاورز و تک دختر استاد دانشگاهش