محسن کوشش تبار امروز چهارشنبه در نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار استان‌های تهران و البرز که در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: با نظارت روزانه و رصد و پایش کالاهای پرمصرف در بازارهای دو استان بزرگ تهران و البرز، تلاش کنیم کمبود و گران‌فروشی رخ ندهد.

کالاهای اساسی

نانوایی های تهران در آستانه تعطیل شدن/ دولت "نان" مردم را آجر کرد/ کارگروه تنظیم بازار مثل همیشه دیر رسید +سند

وی بر اقدام فوری و هماهنگ با وزارت جهاد کشاورزی در تامین نهاده‌های تولید برای واحدهای تولید دام و طیور تاکید کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور همچنین بر انجام اقدامات لازم و هماهنگی در عرضه مستقیم انواع میوه از طریق مراکز عرضه ثابت، موقت و میادین میوه و تره بار استان ها، تصریح کرد: تعیین قیمت صرفاً در قالب قیمتهای مصوب کارگروه ملی انجام شود.

خودداری از بخشی نگری در تولید کالاهای اساسی، دیگر موضوع مورد تاکید کوشش تبار در این نشست بود.
وی همچنین خواستار استفاده کامل از ظرفیتهای نظارت و بازرسی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی و بازرسان بسیج برای کنترل قیمت ها، جلوگیری از احتکار و عرضه خارج از شبکه شد.

توزیع گوشت منجمد طرح تنظیم بازار در میادین شهرستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به ابلاغ اخیر رئیس قوه قضائیه به دادستان‌های استان‌ها برای همکاری و برخورد قضائی لازم در تخلفات عمده و زنجیره‌ای، تصریح کرد: باید از این ظرفیت در برخورد قانونی با اخلال‌گران بازار استفاده شود.
کوشش تبار تشکیل جلسات منظم کارگروه تنظیم بازار استانی و کمیته اقدام مشترک را در ایام پایانی سال ضروری دانست و گفت: لازم است برای ذخیره ‌سازی، تامین و توزیع کالاهای اساسی و پایش مستمر موجودی کالاهای اساسی در استان برنامه‌ریزی شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی بر انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای تسهیل و تسریع در فرآیند ارسال کالاهای اساسی در ایام پایانی سال تاکید کرد.

آغاز توزیع میوه تنظیم بازاری از دوشنبه