در این مطلب میخواهیم به بررسی و مقایسه فروشگاه آوراستوک (Overstock.com) که یکی از بزرگ ترین فروشگاه های تخصصی در زمینه فروش کالا های خانه و آشپزخانه و ادارات و... هست با فروشگاه کامارادو (kamarado.co) که از آن میتوان به عنوان نمونه ایرانی آوراستوک نام برد بپردازیم و تک به تک بخش ها و موارد مختلف این فروشگاه ها را بررسی و مقایسه نماییم پس با ما همراه باشید!

فروشگاه آنلاین Overstock در سال 1999 میلادی در ایالات متحده آمریکا توسط پاتریک بیرنه تاسیس شد، هدف اصلی این فروشگاه با کاری که امروزه به این عنوان شناخته میشود کاملا متفاوت است! کار اصلی فروشگاه آوراستوک در سال 1999 ابتدا فروش محصولاتی بود که یا در ته انبار های شرکت های مختلف باقی مانده بودند یا محصولاتی بودند که قبلا توسط خریداران قبلی بازگشت داده شده بودند، یعنی اگر بسیار خلاصه بگوییم، در آن زمان تمامی فعالیت این فروشگاه به فروش کالای دسته دوم و قدیمی خلاصه میشد، اما فروشگاه آنلاین کامارادو (kamarado.co) در سال 1398 شمسی با هدف ایجاد یک محیط تخصصی برای فروش کالا های نو و اورجینال حوزه خانه و آشپزخانه، ادارات، فضای باز و.... تاسیس شده است و یکی از مواردی که کامارادو بسیار به آن توجه دارد فروش کالای اورجینالی است که خریدار بتواند متناسب با موارد ظاهری و امکاناتی که نیاز دارد کالای سفارش ساز خود را ثبت سفارش کند!

در حال حاضر فروشگاه Overstock بیشتر به فروش کالا های نو میپردازد و همانند روز های ابتدایی تاسیسش خیلی بر روی فروش کالای دسته دوم و قدیمی تمرکز نکرده است و امروزه کاملا به نام جدیدی شناخته میشود، با توجه به اینکه امروزه در بازار آنلاین ایران وجود یک فروشگاه تخصصی مشابه Overstock بسیار احساس میشد قصد داریم تا به مقایسه کامارادو با آوراستوک بپردازیم پس با ما همراه باشید!

بررسی کالا های موجود در آوراستوک و کامارادو!

مقایسه فروشگاه آنلاین آوراستوک (Overstock.com) با فروشگاه آنلاین کامارادو (Kamarado.co) به صورت کامل!

آوراستوک و کامارادو هر دو فروشگاه هایی هستند که فقط کالا های خاصی را به فروش میرسانند، آوراستوک یک فروشگاه جامع که هر محصولی که فکر میکنید در داخل آن موجود باشد ( مثل فروشگاه آمازون ) نیست! به طور کلی هر کالایی که برای خانه و آشپزخانه و ادارات و ویلا و باغ نیاز دارید در کامارادو و آوراستوک یافت میشود، در حال حاضر در فروشگاه آوراستوک هنوز هم کالای دسته دوم و قدیمی به فروش میرسد و این در حالی است که فروشگاه کامارادو در زمینه فروش کالای دسته دوم فعالیتی ندارد و فقط در زمینه فروش کالای نو و اورجینال فعالیت دارد، البته از این مورد میتوان به عنوان یک مزیت رقابتی هم نام برد زیرا امروزه به دلیل وجود کالا های فیک و تقلبی زیاد، پیدا کردن یک فروشگاه که کالای کاملا اورجینال بفروشد خود یک نعمت است!

خرید محصولات سفارشی ساز با رنگ های مختلف!

خرید محصولات سفارشی ساز با رنگ های مختلف!

یکی از موارد و مزیت هایی که فروشگاه هایی مثل کامارادو و آوراستوک را از دیگر فروشگاه ها متفاوت میکند قابلیت سفارش کالای اختصاصی است! به طور مثال در فروشگاه کامارادو و همچنین آوراستوک به طور کلی دو دسته کالا وجود دارد :

  1. کالای آماده تحویل که در انبار فروشگاه موجود است و طبیعتا متناسب با رنگ و مشخصاتی که دارد قابل ثبت سفارش است.
  2. کالای سفارشی ساز که میتوانید کالای اختصاصی خودتان را ثبت سفارش کنید، یعنی به طور مثال اگر میخواهید یک صندلی مدیریتی با رنگ صورتی سفارش دهید فقط کافی است از میان تنوع رنگی موجود برای محصول، رنگ مورد نظر خودتان را انتخاب و ثبت سفارش نمایید!

شاید جالب باشد بدانید که در نمونه ایرانی آوراستوک یعنی کامارادو تمامی کالا ها تقریبا از این قابلیت برخوردار هستند، یعنی از لوستر های مدرن گرفته تا میز و صندلی باغی تا صندلی مدیریتی و... همگی قابلیت این را دارند که متناسب با ویژگی های اختصاصی محصول مثل اندازه، رنگ، جنس پایه و.... به صورت اختصاصی ثبت سفارش شوند که طبیعتا در این حالت تحویل کالای سفارشی ساز طی چند روز کاری آینده صورت میگیرد!

البته در سال های اخیر مشاهده شده که آوراستوک حالت سفارشی ساز را برای بیشتر کالا ها غیر فعال کرده و شما فقط میتوانید از کالا های موجود در انبار خرید نمایید اما رقیب ایرانی این فروشگاه یعنی کامارادو برای تقریبا اکثر محصولاتش قابلیت سفارشی ساز را فراهم کرده است که شاید از این جهت نسبت به آوراستوک برتری داشته باشد!

شیوه ارسال تخصصی در دو فروشگاه!

شیوه ارسال تخصصی در دو فروشگاه!

تقریبا بیش از 60 درصد کالا هایی که در این دو فروشگاه ارائه میشود جزو کالا های سنگین وزن به حساب میایند و این یعنی خیلی از شرکت های باربری معروف و همچنین شرکت اصلی پست نمیتوانند حمل این کالا ها را بر عهده بگیرند! فروشگاه کامارادو در حال حاضر برای حمل کالا های سنگین و فوق سنگین از شرکت های خصوصی باربری استفاده میکند، یکی از مواردی که همواره فروشگاه هایی مثل Overstock و Kamarado به آن اهمیت میدهند بسته بندی خوب و مناسب کالا است، با توجه به بررسی هایی که در زمینه بسته بندی کالا ها انجام شده، کامارادو بهتر از آوراستوک عمل کرده زیرا بخصوص در دسته بندی محصولات اداری مشاهده شده که بر روی تمامی کالا ها چندین لایه مختلف پلاستیک حباب دار محافط کشیده میشود که امنیت کالا را حفظ خواهد کرد!

ارسال تمامی کالا های آوراستوک سریع و فوری میباشد اما گاهی مواقع نیز در قسمت توضیحات محصول مشاهده میشود که ارسال کالا ممکن است با چند روز تاخیر انجام شود، در کامارادو نیز کلا دو نوع کالا وجود دارد، یکی از مواردی که کامارادو به آن تاکید دارد ارسال فوری و سریع کالا های موجود در انبار میباشد، به طوری که در کمتر از 24 ساعت کالای مربوطه ارسال میشود، اما زمان تحویل کالای سفارشی ساز در کامارادو معمولا بین 6 الی 12 روز کاری و در آوراستوک بین 5 الی 10 روز کاری میباشد!

شیوه اطلاع رسانی مراحل ثبت سفارش و ارسال کالا در آوراستوک به صورت کاملا اتوماتیک و توسط سیستم ایمیل یا سیستم پیامکی انجام میشود، از طرف دیگر معمولا متخصصین کامارادو برای اطلاع دادن به شما در زمینه وضعیت سفارشتتان با شما تماس میگیرند، این مورد شاید از این جهت که میتوانید با یک نیروی انسانی برای اطلاع از وضعیت ارسال سفارشتان صحبت کنید خیلی بهتر از آوراستوک باشد، البته لازم به ذکر است که تیم پشتیبانی کامارادو واقعا در زمینه پیگیری سفارش و اطلاع دادن به مشتری درخشان عمل کرده است.

بررسی رابط کاربری! کدام بهتر هستند؟

بررسی رابط کاربری! کدام بهتر هستند؟

اکنون وقت آن است که به صورت کامل بررسی کنیم که رابط کاربری و به طور خلاصه کار کردن با کدام وب سایت احساس بهتری به شما میدهد و بهتر میتوانید کالا یا موارد مورد نیاز خودتان را پیدا کنید، به طور کلی ظاهر و رابط کاربری فروشگاه کامارادو به نسبت آوراستوک بهینه و زیبا تر است اما طبیعتا آوراستوک نیز نقاط برتری زیادی نسبت به کامارادو دارد، ظاهر و رنگ های به کار رفته شده در فروشگاه کامارادو زیبا تر و صمیمی تر است و شما هنگام گشتن در داخل این وب سایت احساس نزدیکی و راحتی بیشتری به نسبت آوراستوک خواهید داشت و ظاهر آوراستوک کمی سرد است و احساس خوب ظاهر فروشگاه کامارادو را ندارد.

یکی از نکات مثبتی که رابط کاربری فروشگاه کامارادو دارد این است که همه موارد مورد نیاز کاربر را در اولین نگاه به او ارائه میدهد بدون اینکه کاربر نیاز به کلیک اضافه یا گشتن در دیگر بخش های سایت داشته باشد، به طور مثال در لندینگ صندلی اداری فروشگاه کامارادو در همان نگاه اول پرفروش ترین صندلی های اداری را به کاربر نشان میدهد و سپس متناسب با برند تولید کننده، کاربر میتواند صندلی های اداری مختلف را مشاهده کند، یعنی در همان دید اول تقریبا بیشتر کاربران به موردی که نیاز دارند میرسند و همین باعث صرفه جوی در زمان کاربران میشود!

البته لازم به ذکر است که یکی از مشکلات رابط کاربری کامارادو نسبت به آوراستوک سرعت آن است، سایت آوراستوک بسیار سریع تر محصولات و اطلاعات را به کاربران نشان میدهد و همین مورد یک شاخص بسیار بهینه تر نسبت به سایت کامارادو میباشد!

البته رابط کاربری آوراستوک نیز نکات بسیار مهمی دارد که به نسبت کامارادو اطلاعات بیشتری را به کاربر ارائه میدهد، به طور مثال اگر در سایت آوراستوک وارد یکی از لندینگ های دسته بندی محصولات این سایت بشوید به وضوح مشاهده میکنید که محصولات بر اساس "سایز" و "اندازه" و "رنگ" و "ظاهر" و "قیمت" و... برای کاربران مرتب شده است و همین مورد نیز باعث میشود شما دقیقا بتوانید کالای مورد نیاز خودتان را پیدا کنید! از طرف دیگر هنگامی که در آوراستوک وارد صفحه یک محصول میشوید میتوانید با انتخاب رنگ آن محصول دقیقا تغییر رنگ را در خود عکس اصلی محصول نیز مشاهده کنید و این مورد نیز از جمله مواردی است که هنوز در نسخه ایرانی آوراستوک یعنی فروشگاه کامارادو اضافه نشده است!

قیمت گذاری ها و مقایسه مناسب بودن قیمت!

طبیعتا مقایسه قیمت گذاری کامارادو که یک فروشگاه ایرانی است با آوراستوک که یک فروشگاه آمریکایی میباشد کار اشتباهی است اما در این مقایسه ما قیمت های این دو فروشگاه را به نسبت یک دیگر نمیسنجیم و به بررسی قیمت های این فروشگاه ها به نسبت رقبای خودشان میپردازیم، قیمت گذاری فروشگاه کامارادو به نسبت سایر رقبا کاملا مناسب و در بیشتر کالا ها قیمتی کمتر دارد، کامارادو همواره به ارائه قیمت منصفانه در ازای تحویل کالای اورجینال و خدمات حرفه ای تاکید دارد برای همین قیمت های کامارادو تقریبا در تمامی محصولات مقداری کمتر از سایر رقبای بزرگ یا حتی کوچک میباشد.

آوراستوک نیز فروشگاهی است که قیمت های آن در بیشتر مواقع بسیار بصرفه و اقتصادی است و به نسبت سایر رقبا همانند آمازون و... قیمت های بسیار بصرفه تری ارائه میدهد، البته لازم به ذکر است که شما حتی با مقداری جستجو در آوراستوک میتوانید کالا های سالم دسته دومی را پیدا کنید که با قیمت های بسیار عالی به فروش میرسند!

میزان مشارکت کاربران در کامارادو و آوراستوک!

میزان مشارکت کاربران در کامارادو و آوراستوک!

وقتی که قصد دارید تا یک کالا را خریداری کنید قطعا کامنت ها و امتیاز کاربران به محصول مورد نظر در انتخاب درست شما تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت! یکی از بهترین مزیت های رقابتی فروشگاه آوراستوک تعامل بسیار زیاد و مثبت کاربران در صفحه هر محصول است، تقریبا در بیشتر صفحات محصولات مختلف، کاربران مختلف نظر واقعی و حقیقی خود را درباره کالایی که خریداری کرده اند به اشتراک میگذارند و از همه بهتر اینکه حتی عکس کالای خریداری شده را داخل سایت آوراستوک و در صفحه آن محصول با دیگر کاربران به اشتراک میگذارند که همین مورد به شدت میتواند به شما برای یک انتخاب بهینه و مناسب کمک کند!

همچنین سایت آوراستوک بخشی دیگر به عنوان پرسش و پاسخ دارد که هر سوالی که درباره محصول داشته باشید، توسط فروشندگان کالا یا افراد دیگر پاسخ داده میشود که همین یکی از بهترین مزیت های این فروشگاه است، به عبارت دیگر محبوبیت آوراستوک در بین مردم باعث شده تا افراد مختلف برای کمک به دیگران نظر صادقانه خودشان را با دیگر کاربران در میان بگذارند و به آن ها برای خرید محصول مناسب خودشان کمک کنند!

اما این مورد در حال حاضر در فروشگاه اینترنتی کامارادو به شدت کم دیده میشود، البته با توجه به تازه تاسیس بودن این فروشگاه، کم بودن میزان کامنت ها یا امتیاز محصولات یک مورد نرمال و طبیعی است اما قطعا همین مورد باعث میشود که فروشگاه آوراستوک یک مزیت رقابتی بسیار ارزشمند نسبت به کامارادو داشته باشد و فروشگاه کامارادو باید برای افزایش میزان شرکت مخاطبان در کامنت ها و امتیاز دادن، برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

سخن پایانی و امتیاز نهایی به کامارادو و آوراستوک!

وجود یک فروشگاه آنلاین تخصصی مثل کامارادو که به صورت اختصاصی فقط در زمینه فروش کالای خانه و آشپزخانه و ادارات و... فعالیت کند به شدت در بازار اینترنتی ایران احساس میشود و فروشگاه کامارادو میتواند با یک فعالیت اصولی و منظم این جای خالی را به صورت کامل پر کند، طبیعتا فروشگاه آوراستوک یک فروشگاه با عمر بالای 20 سال است و همین مورد باعث میشود در بسیاری از موارد مثل تجربه کاربری و ارسال سفارشات و... نسبت به کامارادو که در حال حاضر تازه شروع به کار کرده است بهتر عمل کند.

فروشگاه کامارادو نیز توانسته با ارائه محصولات مختلف در حوزه های تخصصی و همچنین ارائه قیمت مناسب و تضمین اصالت و اورجینال بودن کالا، محیط مناسبی را برای خرید کالا های تخصصی حوزه خانه و آشپزخانه و ادارات و باغ و ویلا و... ایجاد کند اما طبیعتا نسبت به فروشگاه بزرگی همچون آوراستوک (Overstock) هنوز هم نیاز به توسعه دارد تا از امکانات و ویژگی های مشابه برخوردار شود.

اگر قصد دارید سایت فروشگاه اینترنتی کامارادو را مشاهده کنید میتوانید به آدرس (www.kamarado.co) مراجعه نمایید و از سایت این فروشگاه ایرانی بازدید نمایید، امروزه در بیشتر حوزه ها بسیاری از ایده های مختلف که قبلا صرفا در کشور هایی مثل آمریکا و... دیده میشد در حال بومی سازی است و میتوان گفت کامارادو نیز به نحوی نسخه ایرانی سایت آوراستوک میباشد، ممنون که این مطلب را تا پایان مطالعه کردید.