باشگاه فوتبال استقلال ایران  که به‌طور خلاصه  استقلال ایران ،  استقلال تهران  و  استقلال  نیز نامیده می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در ایران است که در چهارم مهر ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیان‌گذاری شد. استقلال تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در ابتدا  دوچرخه‌سواران  و سپس  تاج  نام داشت.  باشگاه فوتبال پرسپولیس  یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۴۲ در شهر تهران پایه‌گذاری شد. این باشگاه از باشگاه‌های زیر مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس است و مالکش وزارت ورزش و جوانان است. پرسپولیس  پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است و تنها تیم باشگاهی فوتبال ایران است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است.

سرخابی ها

آخرین اخبار از مزایده سرخابی ها

«طلسم ۲۴ ساله شکست. امروز باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نزد سازمان بورس ثبت شدند. حرکت به سوی حاکمیت شرکتی مطلوب، شفافیت عملکردی، انضباط مالی  و مشارکت مردم و هواداران در این دو باشگاه آغاز شد.»

بر اساس این گزارش، فرایند عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حدود چندماهی است که به‌صورت جدی آغاز شده است و هفته قبل نیز ارزش‌گذاری این دو باشگاه صورت گرفت. قرار است سهام این دو باشگاه در بازار فرابورس عرضه شود.

پیش بینی عجیب تاج از نتیجه بازی سرخابی ها