علی باقری کنی  (زادهٔ ۱۳۴۶)، دیپلمات ایرانی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران است. علی باقری همچنین معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر بوده‌است. علی باقری در دوران دبیری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر این شورا و نیز مذاکره‌کنندهٔ ارشد پروندهٔ هسته‌ای ایران بود.

مذاکرات وین

هیات مذاکره کننده در شب احیای وین/ گزارش تصویری

محمد مرندی مشاور رسانه‌ای هیات مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین، درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات به ابن خبرگزاری گفت، هنوز برای نتیجه‌گیری خیلی زود است.
 مرندی در این راستا افزود: احتمال قابل توجهی وجود دارد که توافقی انجام شود...چون ما شاهد حرکاتی از سوی آمریکا و اروپا هستیم. اما احتمال این هم وجود داد که [توافقی] در کار نباشد. همه چیز به واشنگتن و این که آیا واقعا آن [توافق] را می‌خواهند، بستگی خواهد داشت.
ایران در مذاکرات وین، فقط بر لغو تحریم‌ها پافشاری نمی‌کند. تهران علاوه بر این می‌خواهد تضمین داشته باشد که واشنگتن از توافق عقب نخواهد کشید، قوانین را نقض و مانند سال ۲۰۱۸، توافق را ترک نخواهد کرد.

قدردانی نایب رییس مجلس از هیات مذاکره کننده‌

ایران همچنین خواستار «یک روند راستی آزمایی »است که نشان دهد تحریم‌ها واقعا لغو شده‌اند، چیزی که به گفته مرندی، در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ وجود نداشت.
این کارشناس ایرانی می‌گوید: ما در سال ۲۰۱۵، اطمینان دادیم که توافق را اجرا کنیم. این اوباما[رئیس جمهور پیشین آمریکا] بود که این کار را نکرد.او پشت درهای بسته به وزارت خزانه‌داری و بسیاری از شرکت‌ها گفت با ما کار نکنند. در سال ۲۰۱۸، آن‌ها باز هم با ترک توافق، آن را نقض کردند در حالی که ما به آن پایبند بودیم. بنابراین، چیزی که الان ایران می‌گوید، این است که نمی‌توانید دوباره ما را فریب دهید.
به گفته مرندی، کشورهای خلیج فارس که روند مذاکرات را دنبال می‌کنند، نباید نگران حاصل شدن یک توافق باشند.
او در این باره بیان کرد: کشورهای همسایه تحت تاثیر سیاست‌های آمریکا قرار دارند. آن‌ها در اردوگاه آمریکا هستند و آمریکا اهمیتی برای کرامت انسانی قائل نیست. تمام آن‌چه به آن اهمیت می‌دهند، سلطه و منافعشان است. اگر به خاطر آمریکا نبود، روابط ما با همسایگان‌مان  بهتر می‌بود اما با این وجود دنبال ایجاد پل ارتباطی هستیم.

ورود هیات مذاکره کننده به لوزان