اتریش برای مهاجرت چگونه کشوری است؟

کشور اتریش یکی از کشورهای ثروتمند اروپای مرکزی و عضو حوزه شنگن است. این کشور هر ساله مهاجران زیادی را حتی از آمریکایی شمالی به خود جذب می‌کند. کیفیت بسیار بالای زندگی در این کشور و توجه فراوان دولت آن به استفاده از انرژی‌های پایدار در کنار تکنولوژی‌های روز، از جمله علل اصلی درخواست‌های بالای مهاجرتی به کشور اتریش هستند.

وجود طبیعت سبز، سیستم خدمات درمانی و مراقبتی مجهز، سیستم آموزش مقدماتی و متوسطه به‌روز، امکان تحصیل ارزان در دانشگاه‌های با سطح بالای آموزشی، امنیت بالا و سیستم‌های حمل‌و‌نقل عمومی قابل اطمینان همراه با زیرساخت‌های پایدار، این کشور را به یک کشور ایده‌آل برای مهاجرت و زندگی تبدیل کرده است.

xxzzz

مهاجرت به اتریش

اگر خواهان یک زندگی با کیفیت خوب در یک کشور ثروتمند اروپایی هستید، مهاجرت به اتریش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هر کدام از روش‌های مهاجرت به اتریش، شرایط و ریزه‌کاری‌های خاص خود را دارند. اگر تصمیم شما برای مهاجرت به اتریش، قطعی است، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مؤسسات مهاجرتی معتبر و باتجربه مانند موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام استفاده نمایید. در این صورت، شانس بیشتری برای گرفتن اقامت اتریش خواهید داشت.

راه‌های مهاجرت به اتریش

راه‌های مهاجرت به اتریش زیاد هستند. شما می‌توانید با توجه به هدف، مهارت‌ها، ویژگی‌ها و بودجه‌ای که دارید، مناسب‌ترین راه را برای مهاجرت به اتریش انتخاب نمایید. در ادامه، مهم‌ترین راه‌های مهاجرت به اتریش معرفی شده‌اند.

مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی

مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی، مخصوص کسانی است که شرایط مالی مطلوبی دارند. اگر نیازی به کار در کشور اتریش ندارید و قادر به تامین هزینه‌های زندگی خود در این کشور هستید، این روش مهاجرتی مخصوص شما است. در واقع، شما باید درآمدهای جاری خارج از اتریش داشته باشید و با استفاده از این درآمدها، هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان را تامین نمایید.

برای گرفتن اقامت خود حمایتی اتریش اثبات استقلال مالی و داشتن آدرس دائمی در کشور اتریش الزامی هستند. همچنین، باید مدارکی دال بر نداشتن سوء‌سابقه کیفری و تسلط به زبان آلمانی (حداقل سطح A1) نیز ارائه دهید. برای نشان دادن استقلال مالی خود، باید ثابت نمایید که ماهیانه حداقل 2000 یورو درآمد جاری خارجی دارید. 

 

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

یک ویژگی‌ مهم مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل، هزینه ارزان تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی این کشور است. به‌طور متوسط، شهریه یک ترم دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های دولتی کشور اتریش، مبلغی در حدود 700 تا 800 یورو می‌باشد. البته در نظر داشته باشید که تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور مستلزم هزینه بیشتر است.

شما این امکان را دارید که بدون داشتن مدرک زبان از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرید. یک ویژگی دیگر تحصیل دانشجویان خارجی در کشور اتریش، امکان کار نیمه وقت (20 ساعت در هفته) در حین تحصیل است. به علاوه، پذیرش در بیشتر دانشگاه‌های کشور اتریش شرط سنی ندارد.

مدارک دانشگاهای کشور اتریش از ارزش بالایی برخوردار هستند. دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های کشور اتریش شانس بالایی برای پیدا کردن کار در این کشور دارند. همچنین، درصورت تمایل می‌توانند برای کار در کشورهای دیگر اروپایی اقدام نمایند.  

vxcccc

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است. بخش‌های بسیاری در کشور اتریش برای سرمایه‌گذاری‌های سود‌آور وجود دارد. یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور اتریش، خرید سهام است. خرید سهام از شرکت‌های سهامی، شما را به عضوی از آن شرکت تبدیل می‌کند. بورس اوراق بهادار کشور اتریش (ATX) نیز مکان خوب و مطمئنی برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی است.

بخش‌های تولیدی، حوزه‌های فناوری اطلاعات و انرژی‌های پاک، بخش‌های مالی (بانک، رمز ارزها و فناوری بلاک‌چین)، بخش کشاورزی و بخش املاک و مستغلات، از جمله بخش‌های با پتانسیل بالای سرمایه‌گذاری در کشور اتریش هستند.

سرمایه‌گذاری در کشور اتریش فقط به صورت نقدی امکان‌پذیر است و امکان پرداخت غیر نقدی وجود ندارد. علاوه بر این، سرمایه‌ گذار باید ثابت نماید که سرمایه مورد نظر را از چه طریقی به دست آورده است. زیرا دولت اتریش به سرمایه‌های غیرقانونی اجازه کار نمی‌دهد.

xcvcxc

مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی

اتریش قلب فرهنگی اروپا است. شهر وین به‌عنوان عروس شهرهای قاره اروپا نام برده می‌شود. همچنین کشور اتریش، مهد هنر موسیقی در جهان غرب است. اتریش همواره درصدد جذب هنرمندان از سراسر جهان بوده و هست. در نتیجه، مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی، یک راه ایده‌آل برای گرفتن اقامت دائم این کشور می‌باشد.

گرفتن اقامت هنرمندی اتریش شرایط خاص خود را دارد. در درجه اول، شما باید با ارائه مدرک، ثابت کنید که در یک رشته هنری هنرمند هستید. شرط مهم دیگر داشتن تمکن مالی و اثبات کسب درامد از طریق هنرتان است. شما باید ثابت کنید که می‌توانید با کار هنری که در آن تخصص دارید، در کشور اتریش کسب درآمد نمایید. اخذ اقامت هنرمندی اتریش جزء کم هزینه‌ترین روش‌های مهاجرت به اروپا است. همچنین در صورت دریافت ویزای هنرمندی اتریش، می‌توانید برای خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 18 سال) نیز اقامت این کشور را بگیرید. بعد از 5 سال، امکان گرفتن اقامت دائمی این کشور را خواهید داشت. از سال ششم، با گرفتن پاسپورت خود از دولت اتریش، شهروندی این کشور را به‌دست می‌آورید.

zxccxz

مهاجرت به اتریش از طریق ثبت شرکت

شرکت‌های مختلفی در کشور اتریش اجازه فعالیت دارند. اگر هدف شما ثبت شرکت در اتریش است، اول باید ببینید شرایط ثبت چه نوع شرکتی را دارید. انواع شرکت‌هایی که می‌توانید در اتریش ثبت نمایید، عبارتند از:

  • شرکت با مالکیت انفرادی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت با مشارکت عمومی
  • شرکت با مشارک محدود
  • شرکت با مشارکت صامت
  • شرکت مشارکت در قانون مدنی
  • شرکت سهامی
  • راه‌اندازی شعبه شرکتی در اتریش
  • شرکت فرعی در اتریش

هر نوع شرکت، نیازمند یک سرمایه اولیه مشخص است و باید تابع قوانین معینی باشد. برای نمونه، شرکت با مالکیت انفرادی، نیازی به حداقل سرمایه اولیه ندارد. اما فقط کسانی که شهروند اتریش محسوب می‌شوند، می‌توانند برای ثبت این نوع شرکت اقدام نمایند. دو نوع شرکت سهامی و شرکت با مسئولیت محدود گزینه‌های خوبی برای ایرانیانی که قصد راه‌اندازی شرکت در اتریش را دارند، به‌شمار می‌روند. حداقل سرمایه لازم برای ثبت این دو نوع شرکت، به‌ترتیب 70000 و 35000 یورو است.

شما این امکان را دارید که قبل از اتمام پروسه ثبت شرکت، ویزای توریستی کشور اتریش را دریافت نمایید. با ویزای توریستی می‌توانید در خود کشور اتریش، پروسه ثبت شرکت خود را دنبال نمایید. افرادی که موفق به مهاجرت به اتریش از طریق ثبت شرکت می‌شوند، می‌توانند خانواده خود را همراه با خود ببرند. همچنین، بیمه درمانی و تحصیل برای کل افراد خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) رایگان خواهد بود.

مهاجرت به اتریش از طریق کار

مهاجرت به اتریش از طریق کار، به دو صورت امکان‌پذیر است. در روش اول، باید دعوت‌نامه کاری (جاب آفر) از یک کارفرمای اتریشی داشته باشید. برای این نوع مهاجرت به اتریش از طریق کار، باید در سیستم امتیازبندی کشور اتریش، حداقل 55 امتیاز کسب نمایید. در این سیستم امتیازبندی، شما بر اساس مواردی چون سن، مدرک تحصیلی، میزان آشنایی به زبان آلمانی و انگلیسی و سابقه کاری و تخصصی که دارید، امتیاز دریافت می‌کنید.

در روش دوم که محبوبیت زیادی دارد، شما نیازی به جاب آفر ندارید. در این روش، در صورت کسب حداقل 70 امتیاز در سیستم امتیازدهی، یک ویزای جستجوی کار در اتریش به شما داده می‌شود. اعتبار این ویزا، شش ماهه است که شما در صورت پیدا کردن کار طی این مدت، می‌توانید آن را به ویزای کار تبدیل کنید. ویزای جستجوی کار در اتریش ارزان‌ترین شیوه مهاجرت به اتریش است. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام می‌تواند شما را در کسب این ویزا یاری نماید.

شرایط لازم برای مهاجرت به اتریش

شرایط لازم برای مهاجرت به اتریش، بسته به روش مهاجرتی متفاوت است. به‌طور کلی، دو شرط مهم برای مهاجرت به اتریش و گرفتن اقامت این کشور، نداشتن سوء‌سابقه کیفری و داشتن تمکن مالی هستند. میزان تمکن مالی، بسته به روش مهاجرتی متفاوت است. با این همه، در همه روش‌های مهاجرتی به اتریش، باید ثابت کنید که توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود در این کشور را دارید.

شرط مهم دیگر، آشنایی به زبان آلمانی است. اگرچه در برخی از روش‌های مهاجرتی ارائه مدرک زبان الزامی نیست، اما برای تمدید اقامت خود باید آشنایی نسبی خود با زبان آلمانی را ثابت کنید. اگر هدف شما از مهاجرت به اتریش، اقامت دائم این کشور است، به حداقل مدرک B1 زبان آلمانی نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین، در زمان تمدید اقامت، باید نشان دهید که با فرهنگ و عرف کشور اتریش آشنا شده‌اید.

خرید ملک در اتریش

خرید ملک در کشور اتریش، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور به‌شمار می‌رود. بازار املاک و مستغلات در کشور اتریش، ثبات بالایی دارد و سرمایه‌گذاری در این حوزه، از ریسک پائینی برخوردار است.

حومه وین، یک موقعیت عالی برای خرید ملک، به‌ویژه آپارتمان می‌باشد. همچنین، شما می‌توانید با خرید املاک تجاری مانند هتل، سود خوبی به‌دست آورید. بهترین راه کسب درآمد از طریق ملک در کشور اتریش، اجاره‌دادن ملک خریداری‌شده است. همه اتباع کشور اتریش این اجازه را دارند که برای خرید ملک از بانک‌های این کشور درخواست وام نمایند. نرخ مالیات بر مستغلات در کشور اتریش تنها 0.13% است. مشاوران و کارشناسان موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام می‌توانند شما را خرید ملک در اتریش راهنمایی نمایند.

زبان مورد نیاز برای مهاجرت به اتریش

زبان رسمی کشور اتریش، زبان آلمانی است. اتریشی‌ها، تعصب زیادی بر روی زبان رسمی خود دارند. به همین دلیل، اگر به این زبان تسلط داشته باشید، شانس بیشتری برای گرفتن اقامت اتریش خواهید داشت. البته در نظر داشته باشید که برای هر یک از روش‌های مهاجرتی، سطح مشخصی از تسلط به این زبان لازم است. برای نمونه، برای گرفتن ویزای خودحمایتی اتریش، تنها به مدرک A1 نیاز دارید. برای پذیرش از بیشتر دانشگاه‌های اتریش نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت. با این همه، توصیه ما به شما این است که زبان آلمانی را تا آن‌جا که می‌توانید خوب یاد بگیرید. برای گرفتن اقامت دائم اتریش، به حداقل مدرک B1 زبان آلمانی نیاز دارید.

هزینه‌های لازم برای مهاجرت به اتریش

هزینه‌های لازم برای مهاجرت به اتریش به سه دسته تقسیم می‌شوند. هزینه‌های اولیه، شامل آماده‌سازی مدارک لازم برای مهاجرت هستند. بسته به روش مهاجرتی، مدارک مشخصی را باید آماده نمایید. برای همه روش‌های مهاجرتی، داشتن پاسپورت معتبر الزامی است. مدارک شما باید توسط یک مترجم رسمی دادگستری ترجمه و مهر شود.

بخش دوم هزینه‌ها، هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا و گرفتن اقامت است. بخش سوم هزینه‌ها نیز هزینه‌های مهاجرت به اتریش و زندگی در این کشور می‌باشد. به‌طور کلی، هزینه زندگی در کشور اتریش نسبت به کشور آلمان کمتر است. شهر وین، مهم‌ترین شهر دانشگاهی و تجاری کشور اتریش می‌باشد. به همین دلیل، گران‌ترین شهر برای زندگی در کشور اتریش به‌شمار می‌رود.

cxxcvxc

مزایا و معایب زندگی در اتریش

زندگی در اتریش مزایای زیادی دارد. کشور اتریش یکی از کشورهای ثروتمند اروپا با نرخ بیکاری پائین است. به‌همین دلیل، پیدا کردن کار در این کشور برای افراد ماهر و متخصص خارجی دشوار نخواهد بود. از آن‌جا که کشور اتریش، عضو اتحادیه اروپا و ناحیه شنگن است، این امکان را دارید که بدون ویزا به کشورهای دیگر حوزه شنگن مسافرت کنید. طبیعت بکر و سرسبز اتریش و جاذبه‌های توریستی این کشور مطمئناً زندگی در این کشور را دلنشین‌تر خواهد کرد. سطح بالای کیفیت زندگی، شادابی مردم این کشور و سیستم حمل‌و‌نقل عمومی مجهز و کم‌هزینه از جمله مزایای مهم دیگر زندگی در اتریش هستند.

در کنار مزایای بی‌شمار، زندگی در اتریش معایبی هم دارد. برای نمونه، مردم کشور اتریش، تعصب زیادی بر روی زبان رسمی خود یعنی زبان آلمانی دارند. اگر با این زبان آشنا نباشید، امکان برقراری ارتباط با مردم اتریش بسیار دشوار خواهد بود. از سوی دیگر، آشنایی با فرهنگ و رسوم این کشور نیاز به زمان و صد البته آشنایی به زبان آلمانی دارد. همچنین، کشور اتریش، یک کشور کوهستانی با آب‌و‌هوای نسبتاً سرد است و زمستان‌های طاقت‌فرسایی دارد. برای کسانی که به آب‌و‌هوای گرم یا معتدل عادت دارند، خو گرفتن به آب و هوای کشور اتریش زمان خواهد برد.