علیرضا صفر بیرانوند  (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۷۱) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست دروازه‌بان به صورت قرضی از تیم رویال آنتورپ، برای بوآویشتا در لیگ پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. بیرانوند به مدت چهار فصل پیاپی از فصل ۹۴–۱۳۹۳ تا ۹۸–۱۳۹۷ بهترین دروازه‌بان لیگ برتر ایران و در زمان حضور در پرسپولیس در فصل ۹۸–۱۳۹۷، مرد سال فوتبال ایران و بهترین بازیکن لیگ شد. بیرانوند در تیم ملی نیز بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ شد و در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشت. در نوامبر ۲۰۲۱، بیرانوند رکورددار بلندترین پرتاب دست در جهان و ثبت در کتاب گینس شد.

علیرضا بیرانوند

پیشنهاد اغوا کننده برای جذب علیرضا بیرانوند!

باشگاه پرسپولیس

باشگاه فوتبال پرسپولیس  یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۴۲ در شهر تهران پایه‌گذاری شد. این باشگاه از باشگاه‌های زیر مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس است و مالکش وزارت ورزش و جوانان است.  پرسپولیس  پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است و تنها تیم باشگاهی فوتبال ایران است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است.

طعنه سنگین علیرضا بیرانوند به یاغی بزرگ پرسپولیس

ماجرای توافق بیرانوند و پرسپولیس

پس از صدور رای کمیته استیفاف فدراسیون فوتبال و محکومیت باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ به علیرضا بیرانوند، این باشگاه نتوانست در موعد مقرر پول را بپردازد تا این که در نهایت فدراسیون فوتبال پنجره نقل‌ و انتقالاتی پرسپولیس را بست.

حالا باشگاه پرسپولیس پس از مذاکره  با بیرانوند و همکاری این بازیکن، به توافق رسید تا در دو قسط مطالبات او را بپردازد. پرسپولیسی‌ها فردا (پنج‌شنبه) نیمی از پول را به حساب بیرانوند واریز می‌کنند و باقیمانده طلب را نیز در ابتدای سال ۱۴۰۱ پرداخت خواهد شد.

بر اساس این توافق قرار است وکیل علیرضا بیرانود فردا به فدراسیون اعلام کند تا پنجره پرسپولیس را باز کنند.

علیرضا بیرانوند و پسر بانمکش در منزل شخصی شان+عکس