در میان انواع مصالح آجری، آجر قزاقی (Kazakh Brick) از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی است که هم در بنای ساختمان و هم در نمای داخلی و خارجی و کف استفاده می شود. در این مطلب به معرفی انواع آجر نما قزاقی پلاک و نیمه، آجرهای کامل، انواع رنگ ها و ابعاد، کاربردها و... می پردازیم.

همچنین در خصوص خرید و استعلام قیمت آجر قزاقی، فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین؛ معتبر ترین مرکز فروش آجر قزاقی سنتی اصفهان، تهران، قم و... را به شما معرفی می کنیم.

آجر قزاقی چیست؟

آجر قزاقی یکی از قدیمی ترین آجرهای تولید شده در کشور محسوب می شود که تاریخچه آن به زمان قزاق ها باز می گردد. تولید این آجرها از گذشته تا به امروز به سبک دستی و سنتی بوده اما خشک کردن آن ها در کوره های آجر پزی اتفاق می افتد.

photo1644328192 (3)

 

انواع آجر قزاقی سنتی

آجر قزاقی سنتی دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. از جمله:

  • پلاک قزاقی کامل: این آجرها علاوه بر دیوار چینی، در نمای ساختمان نیز استفاده می شوند.
    • ابعاد: 5.5×10×20
  • آجر قزاقی پلاک ساده و نیمه: این آجرها به دلیل ضخامت کم تر، عموماً در نمای داخلی و خارجی کاربرد دارند.
    • ابعاد پلاک: 3×5.5×20
    • ابعاد نیمه: 5.5×5.5×20
  • آجر قزاقی کف فرش: از آجر کف قزاقی در پوشش کف ساختمان ها و پیاده رو ها می توان استفاده کرد. این آجرها با ابعاد رایج زیر تولید می شوند:
    • 20×20
    • 10×10
  • آجر ال: از آجر قزاقی ال در گوشه های نمای ساختمان استفاده می شود.

photo1644328192

آجر آنلاین یکی از مراجع فروش آجر نمای سنتی در ایران می باشد که کارشناسان فروش آن با پشتیبانی همه جانبه و ارائه محصولی با کیفیت، تمام تلاش خود را جهت جلب رضایت مشتریان گرامی می کنند. بنابرین در صورت تمایل به خرید می توانید پس از مراجعه به سایت  (Ajoronline.com) و مشاهده لیست قیمت آجر سنتی با شماره 09021684411 تماس بگیرید.

کاربردهای آجر قزاقی نمای آجری سنتی

آجر نما قزاقی کاربردهای متعددی دارد که عبارتند از:

  • نمای ساختمان با آجر قزاقی آجر آنلاین: به علت تنوع رنگ و کیفیت بالای آجر نما قزاقی، از آن در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود و می تواند سبکی سنتی در خانه یا محل کار شما ایجاد کند.
  • دیوارچینی و ساخت بنا: از آن جایی که آجر های قزاقی در کوره با دمای بالا حرارت می بینند و استحکام بسیاری دارند، از بهترین گزینه ها جهت ساخت دیوار ساختمان و بنای آن محسوب می شوند.
  • کف فرش: نمای آجر قزاقی کف به خصوص هنگامی که بخواهیم معماری ما شکل و شمایل سنتی داشته باشد، جلوه ای فوق العاده زیبا و بی نظیر دارد

رنگ ها در آجر نمای قزاقی

رنگ آجر قزاقی تنوع زیادی دارد که با توجه به مدت زمان پخت و میزان حرارت آن در کوره آجر پزی متفاوت است. رنگ های این آجر می تواند در دسته زیر قرار گیرد:

  • آجر قزاقی قرمز اخرایی
  • زرد و کرم
  • گلبهی (پوست پیازی)
  • ابلق

photo1644328192 (1)

تولید آجرنما قزاقی در کوره سنتی

همان طور که در ابتدای این مقاله از آجر آنلاین گفته شد، آجرنمای قزاقی به سبک دستی و سنتی در کوره آجر پزی سنتی ساخته می شود. در واقع برای ساخت این آجر ابتدا خاک رس و آب را با هم مخلوط می کنند تا مخلوط گل مانندی ساخته شود در ادامه آن را درون قالب ریخته و داخل کوره آجر پزی قرار می دهند تا پخته شود. میزان حرارتی که آجر در این فرایند می بیند هم در رنگ آن و هم بر استحکام آن تاثیر گذار است.

قیمت آجر قزاقی چقدر است؟

” قیمت آجر قزاقی تهران، اصفهان، قم، ورامین و… با توجه به فاصله محل کارخانه تولیدی تا محل پروژه، رنگ و ابعاد آجر، متراژ کار و سایر عوامل مختلف، متفاوت می باشد. اما همانطور که می دانید با خرید آجر نما قزاقی به قیمت درب کارخانه می توانید به میزان قابل توجهی در هزینه کلی پروژه ساختمانی خود صرفه جویی نمایید. “ در وب سایت Ajoronline امکان خرید مستقیم از کارخانه برای مشتریان گرامی فراهم است.

لازم به ذکر است که لیست قیمت روز آجر قزاقی نیز در سایت آجر آنلاین درج شده است. کافیست وارد سایت شده و آن را مشاهده نمایید.

سلام

 

شباهت ها و تفاوت های آجر قزاقی با آجر لفتون

از آجر ده سوراخ یا آجر لفتون در بنای ساختمان استفاده می شود، اما از آجر قزاقی سنتی هم در بنا و هم در نمای ساختمان می توان استفاده کرد. در واقع امروزه معماران به دلیل اینکه آجر نما قزاقی حس طبیعی و نوستالژیکی را به نما می دهد، آن را در نمای داخلی نیز بسیار استفاده می کنند. به طور کلی می توان گفت آجر قزاقی کامل در ابعاد 10×5.5×20 کاربردی مشابه آجر لفتون داشته و در بنای ساختمان از آن استفاده می شود.

تفاوت دیگر آجر 10 سوراخ با آجرنما قزاقی، سوراخ دار بودن آن است. علت سوراخ های آجر لفتون کاهش حجم آجر به منظور استفاده کمتر از مواد اولیه و نفوذ مقداری از مواد به درون سوراخ های آن است که باعث چسبندگی آجرها به سیمان می شود؛ اما سطح آجر قزاقی نمای آجری سنتی کاملا صاف می باشد.

آجر نما قزاقی مرغوب چه ویژگی هایی دارد؟

در لیست زیر ویژگی های آجر نما قزاقی تهران را برای شما ذکر کرده ایم تا با دانشی کافی خرید با کیفیتی را تجربه کنید:

  • آجرهای قزاقی مرغوب باید استحکام بسیار بالایی داشته باشند.
  • آلودگی هوا نمی تواند به نما آجر قزاقی خوب نفوذ کرده و باعث خراب شدن آن شود.
  • جنس خوب آجر نمای قزاقی هرگز تغییر رنگ نمی دهد.

photo1644328192 (2)

جمع بندی:

شما کاربران عزیز می توانید بهترین و با کیفیت ترین آجر قزاقی نما را به صورت مستقیم از کارخانه آجر قزاقی اصفهان، تهران، ورامین، قم و... با قیمتی مناسب از سایت https://ajoronline.com/ خریداری نمایید. سایت آجر آنلاین به عنوان بزرگ ترین مرجع فروش اینترنتی آجر در سراسر ایران تمام تلاش خود را می کند تا با پشتیبانی همه جانبه و تحویل سریع بار خریدی با کیفیت را برای شما به ارمغان آورد.