محسن منصوری  (زاده ۱۳۶۳ در ورامین) مدیر ارشد اجرایی و استاندار تهران در دولت سیزدهم است. محسن منصوری اولین استاندار استان تهران است که بعد از انقلاب اسلامی متولد شده‌است. محسن منصوری در ۱۸ مهر ۱۴۰۰ با رأی هیئت دولت به این سمت منصوب شد.

استاندار تهران

هشدار استاندار تهران‌ درباره‌ مدارس کشور

محسن منصوری استاندار تهران گفت: تهران پراستعدادترین حوزه ورزش در کشور است و من ظرفیت‌های ورزشی تهران را می‌شناسم. جمع‌بندی‌های ما این بود که اداره تهران با رویکرد اجتماعی صورت بگیرد و باید برخی شئون اجتماعی را تقویت کنیم.

وی افزود: هیچ چیزی برای ما همچون ورزش، افتخارآفرینی ندارد و اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد. خیلی اوقات جزییات برای مردم مهم نیست، ولی این شرایط درخصوص ورزش متفاوت است. 

منصوری خاطرنشان کرد: ورزش ابزار همدلی و وحدت و یکپارچگی در اجتماع است. هیچ آدم سالمی دنبال آن نیست که ورزشکار ضربه بخورد و این همان یکپارچگی است که اشاره کردم. ما باید سرمایه‌گذاری جدی روی موضوع ورزش در تهران داشته باشیم و باید تهران را تبدیل به الگو کنیم. ما نمی‌توانیم ورزش قهرمانی و همگانی را از هم جدا کنیم، اینها دو بال پرواز هستند. باید الگوسازی در ورزش را تقویت کنیم، به ویژه آنهایی که قابل معرفی هستند. 

وی اظهار کرد: تهران پرظرفیت ترین استان در حوزه ورزش است اما به لحاظ زیرساخت ها سرانه آن پایین است، باید  زیرساخت‌های ورزش را تقویت کنیم و در این خصوص نمی‌توانیم به منابع دولتی اکتفا کنیم. باید در این خصوص از بخش‌های مختلف مثل بخش خصوصی، شهرداری‌ها و ... کمک بگیریم. در تهران استعدادهای زیادی وجود دارد که تلف می‌شوند و باید در این باره تلاش زیادی کنیم تا طی چند سال آینده اتفاقات بزرگی رخ بدهد. ما می‌خواهیم تهران را در حوزه ورزش تبدیل به یک الگو کنیم.

پاسخ استاندار تهران به احتمال تداوم تعطیلی مدارس

منصوری گفت: امروز ارزشمندترین هدایا به لحاظ معنوی از سوی مقام معظم رهبری به ورزشکاران اهدا می‌شود.
استاندار تهران اظهار کرد: امروز در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک و پارالمپیک استان تهران برخی از قهرمانان درخواستی هایی در خصوص حل مشکل اشتغال خود و سایر موضوعات مطرح کردند که سعی خواهیم کرد به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.
استاندار تهران همچنین با بیان این که در تهران پروژه های نیمه کاره متعددی وجود دارد، افزود: سعی داریم برخی از این پروژه ها را توسط منابع ملی و بخش دیگر را با کمک بخش خصوصی تکمیل و به اتمام برسانیم. 
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران  مبنی بر این که آیا برخی از دوستان موضوعاتی را قبلا به استاندار قبلی مطرح کرده بودند، چقدر از آن مسائل و مشکلات قبلی حل و فصل شده است، خاطرنشان کرد: در جریان مسائل و موضوعات قبلی نیستم، اما اگر وعده ای نیز داده شده باشد، پیگیری و رسیدگی خواهم کرد.
منصوری همچنین در خصوص برخورد با برخی از باشگاههایی که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی به مردم خدمات می دهند، گفت: اگر باشگاهی بدون رعایت چارچوب ها و پروتکل های بهداشتی اقدام به ارایه خدمات کنند، حتما به آنها تذکز لازم داده خواهد شد.

استاندار تهران در خصوص حل مشکلات تجهیزات و زمین تمرین این دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز گفت: تا این لحظه این دو باشگاه برای حل مشکلات سخت افزاری و تجهیزات خود به ما مراجعه نکرده اند. البته سیاست دولت بر این است که این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود. به دلیل اهمیت و حساسیتی که هواداران این دو باشگاه دارند، مرحله واگذاری آنها عادی نیست و باید به بهترین شکل و کمترین حواشی مراحل واگذاری آنها طی شود. البته اگر این دو باشگاه مشکلی از نظر زمین تمرینی داشته باشند به آنها کمک خواهیم کرد.

منصوری در خصوص انحلال تیم والیبال نشسته شهرداری ورامین قهرمان چند دوره لیگ برتر و خروج بازیکنان از استان تهران، اظهار کرد: شهرداری ورامین مثل بخش خصوصی کار می کند و ما نمی توانیم نظر خودمان را به آنها تحمیل کنیم، البته موضوع را پیگیری خواهم کرد و پس از شنیدن استدلال آنها اگر نیاز به تجدیدنظر باشد، این کار را انجام خواهیم داد.

واکنش استاندار تهران به ضرب و شتم گورخواب‌ها