سید حسین هاشمی در حاشیه جلسه شورای اشتغال استان تهران در جمع خبرنگاران درباره حضور معتادین متجاهر در قبرستانی در شهریار اظهارداشت: افرادی که در آن قبرستان حضور داشتند معتادان متجاهری بودند که به خاطر سرما به آنجا پناه برده بودند ولی این موضوع به خوبی جلوه داده نشده است.

هاشمی بیان داشت: بر اساس سیاست‌های دولت یازدهم نسبت به جمع‌آوری، نگهداری، سم‌زدایی و درمان معتادین در سراسر کشور اقدام شده است.

وی افزود: در ابتدای دولت تنها برای 400 نفر معتاد متجاهر سقف نگهداری بود که آن نیز به دلیل نبود استانداردهای لازم تعطیل شد ولی اکنون ظرفیت نگهداری حدود 11 هزار نفر از معتادین را داریم.

استاندار تهران بیان داشت: در حال حاضر 6 هزار نفر از معتادین متجاهر در استان تهران تحت درمان هستند.

وی بیان داشت: البته اکثر معتادین تهرانی از سایر شهرستان‌ها وارد استان شده‌اند.

هاشمی یادآور شد: در موضوع اخیر که حضور معتادین متجاهر در قبرستان‌ بوده است نیز این افراد هم‌اکنون جمع‌آوری و به کمپ‌های نگهداری منتقل شده‌اند.

استاندار تهران افزود: به شهرستان‌های مختلف استان تهران سهمیه‌هایی برای نگهداری معتادین داده شده است که با همکاری نیروی انتظامی شهرداری تهران و بهزیستی و همینطور ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به جمع آوری آنها اقدام می‌شود.

وی گفت: در فصل زمستان نباید معتادین بیرون بمانند و باید نسبت به جمع‌آوری این افراد دستگاه‌های مختلف اهتمام بیشتری داشته باشند.

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه معتادین متجاهر در قبرستان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، گفت: خیلی از معتادین علاقمند به حضور در کمپ‌ها نیستند البته بنده کتک زدن را تائید نمی‌کنم ولی نسبت به جمع‌آوری آنها باید اقدام شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: معتادین بیمار هستند و باید با آنها به عنوان یک بیمار برخورد شود.

وی درباره جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر تهران نیز اظهارداشت: 5 هزار متکدی در شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند ولی همچنان در سطح شهر کودکانی وجود دارند که دستفروشی می‌کنند که به لحاظ قانونی این افراد متکدی محسوب نمی‌شوند و نمی‌توان با آنها برخورد جدی داشت.

هاشمی به حضور اتباع خارجی و تکدی‌گری آنها نیز اشاره کرد و گفت: اختلاف برداشت از قانون کمی برخورد با متکدیان و دست‌فروشان را سخت کرده است ولی باید باندهای حرفه‌ای تکدی‌گری را شناسایی و نسبت به دستگیری سر باندها اقدام کرد.

وی درباره اشتغال در استان تهران نیز اشاره کرد و گفت: بعضی از آمارهای استانی در آمارهای ملی به حساب می‌آمد برای همین در این جلسه اعلام شد که در آمارهای استانی نیز وضعیت اشتغال مطرح شود و آمارهای اشتغال کمیته امداد استان با سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز یکپارچه شود.