از اوایل دهه ۹۰ برای احداث فاز دوم قدیمی ترین پاساژ در شهر ری، چند تکه آهن در نزدیکی حرم شاه عبدالعظیم (ع) قد علم کرد. ستون‌های یک ساختمان بزرگ که نوید توسعه اقتصاد و اشتغال را به اهالی منطقه شهرری می‌داد. تعدادی از ستون‌ها بالا رفت و پیچ‌ها به هم بسته شدند؛ اما  آجر‌ها روی هم ننشستند و ساختمان نیمه کاره رها شد. «قائم» که یکی از قدیمی‌ترین پاساژ‌های تهران قلمداد می شود قدمتی بیش از ٤٠ سال دارد و دوباره رنگ تازه ای باید به خود می گرفت.

پروژه در همان مراحل  اولیه متوقف شد که با بررسی های صورت گرفته، وجود دست‌هایی که بی دلیل در ادامه ساخت آن دلالت داشتند نمایان گشت. ساخت و سازی که آغاز آن بر می‌گردد به اوایل دهه ۹۰ که با گذشت مدتی، در سال ١٤٠٠ نیمه کاره باقی ماند، به طوری که پیچ و مهره‌ها زنگ زدند، سیمان‌ها سخت شدند و همان عوامل با گذشت سالها دست از سر این ساختمان برنداشتند و  این مرکز در کما باقی ماند. بدین شکل که ساکنان منطقه این ساختمان را با نیمه کاره ماندنش می‌شناسند، ساختمانی که در جوار حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) سالها خدمتگزار زائران بوده است.

WhatsApp+Image+2022-02-06+at+12.45.52+(1)

حالا به همت مالکین و مسئولان محترم شهر، ساخت و ساز پاساژ قائم دوباره از سر گرفته شده و این آجر‌ها و دیوار‌های قدیمی بالاخره قرار است مرکز تجاری خوانده شوند. ساختمانی چند طبقه که شاید اوضاع اقتصادی ساکنان منطقه شهرری را تغییر دهد اما پس از حدود یک دهه هنوز مشخص نیست دلیل این توقف ساخت چه بود.

پاساژ قائم (بازار و مرکز خرید) در تهران و خیابان خاتم النبین واقع شده و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، بیمارستان آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و بازار قدیم شهر ری قرار گرفته است.