اتحادیهٔ اروپا یا اتحادیهٔ اروپایی یک اتحادیهٔ اقتصادی-سیاسی است که از ۲۷ کشور اروپایی تشکیل شده‌است. منشأ اتحادیهٔ اروپا به جامعهٔ اقتصادی اروپا که در سال ۱۹۵۷ با توافقنامهٔ رم میان ۶ کشور اروپایی شکل گرفت و صرفاً یک اتحادیهٔ اقتصادی بود بازمی‌گردد. از آن تاریخ با اضافه‌شدن اعضای نو، اتحادیهٔ اروپا بزرگ‌تر شد.

اتحادیه اروپا، روسیه را تهدید کرد

گلشیفته و خانواده اش در اروپا + توییت

به نوشته روزنامه ینی شفق، اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپایی همچنین گفت، در صورتیکه روسیه حمله‌ای نظامی علیه اوکراین ترتیب دهد، اتحادیه اروپا دست به این اقدامات می‌زند و مسکو را از سوئیفت بیرون می‌کند و پروژه خط لوله گازی را نیز متوقف خواهد کرد.

اتحادیه اروپا و آمریکا در حال حاضر بر روی اقداماتی با هدف بازداشتن روسیه از اقدامی نظامی علیه کی‌یف کار می‌کنند؛ اما مسکو این اتهامات را نمی‌پذیرد.

اظهارات اخیر رئیس کمیسیون اروپایی با وجود گزارش‌هایی درباره این مساله مطرح شده که برخی از مسؤولان ارشد خارجی وضع تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه در بخش‌هایی چون انرژی و مالی را رد می‌کنند و مخالف این مساله هستند و علتش را هم نگرانی از وضعیت اقتصاد اروپا و امنیت انرژی این قاره می‌دانند که ممکن است در صورت وضع چنین تحریم‌هایی علیه مسکو آسیب جدی ببیند.

سروش در دوراهی؛ اروپا یا پرسپولیس؟

فون در لاین همچنین ادامه داد: کمیسیون اروپایی مسؤول تعیین، شکل گیری و توسعه تحریم‌ها در بخش اقتصادی، مال و تکنولوژی است. تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تاثیرات مخربی دارند. بروکسل بزرگترین شریک تجاری مسکو است و ۷۵ درصد از سرمایه گذاری خارجی مستقیم در مسکو از جانب این اتحادیه است بنابراین، چنین اقدامات اقتصادی علیه مسکو مخرب هستند.

لیگ‌های اروپایی علیه پرسپولیس برانکو!