ممکن است شما و یا هر شخص دیگر به طور ناگهانی در منزل دچار تپش قلب شوید. بنابراین لازم است با درمان خانگی تپش قلب آشنایی داشته باشید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان نسبت به نرمال نمودن تپش قلب اقدام نمایید تا این مشکل منجر به صدمات جبران ناپذیری نشود.

دلایل تپش قلب چیست؟

تپش قلب

تپش قلب می تواند از شرایط زیر ناشی شود :

مشکلات تیروئید

ضربان قلب غیر طبیعی ، معروف به آریتمی

فیبریلاسیون دهلیزی

نارسایی قلبی

تپش قلب

درمان تپش قلب و اضطراب

سرفه کردن

سرفه شدید به مدت چند دقیقه می تواند به رفع تپش قلب کمک کند. سرفه فشار درون قفسه سینه را بالا برده و ریتم قلب را به حالت عادی باز می گرداند. این مورد یک روش پیشگیرانه نبوده و تنها باید در هنگام بروز تپش قلب استفاده شود.

تپش قلب

درمان گیاهی تپش قلب

تخم ریحان را به مدت ۱ساعت در گلاب بخیسانید سپس نبات را به آن اضافه کرده و روزی ۲وعده ۱ساعت بعد از غذا میل کنید.

تپش قلب

تنفس عمیق

نفس عمیق یکی از بهترین روش های درمان خانگی تپش قلب است. تنفس عمیق با تسکین اضطراب و حملات هراس (پانیک) به طبیعی شدن ضربان قلب نیز کمک می کند. تنفس عمیق همچنین به آرامش بدن و افزایش اکسیژن رونده به مغز نیز کمک می کند. برای انجام این تکنیک بر روی یک صندلی نشسته و پاهای خود را بر روی یکدیگر قرار دهید. یک نفس عمیق و آرام از بینی خود کشیده و عضلات شکم خود را شل کنید. سپس، نفس خود را به آرامی از مسیر دهان بیرون دهید. پس از چند بار تکرار این تمرین، ضربان قلب کاهش خواهد یافت. همچنین، جهت پیشگیری از بروز تپش قلب می توان به طور متداول یوگا یا مدیتیشن انجام داد.

تخم بالنگو برطرف‌کننده تپش قلب است

تپش قلب

دارچین برای درمان تپش قلب و اضطراب

در طب سنتی دارچین یک درمان خانگی موثر برای تپش قلب است. این ماده حاوی مواد مغذی و ترکیبات شیمیایی بسیاری است که از جمله آن ها می توان به منیزیم و پتاسیم اشاره کرد. مصرف دارچین به بهبود جریان خون رونده به قلب، پیشگیری از تجمع لیپوپروتئین های کم تراکم و کاهش فشار خون بالا کمک می کند. یک قاشق چای خوری پودر دارچین را در یک لیوان آب گرم حل کرده و بنوشید. همچنین، می توان به جای آب گرم از عسل استفاده کرد. مصرف هر کدام از این ترکیب ها به صورت یک بار در روز از بروز تپش قلب پیشگیری می کند.

تپش قلب

سنبل الطیب

این گیاه که به معجون تپش قلب معروف است، درمانی مناسب برای تپش قلب ناشی از اضطراب یا حملات هراس در طب سنتی است. اثرات آرام بخش سنبل الطیب به آرامش بدن، احیای ضربان طبیعی قلب و بهبود کیفیت خواب کمک می کنند. برای استفاده از سنبل الطیب 10 قطره از عصاره آن را به یک لیوان آب اضافه کرده و بنوشید. همچنین می توان مکمل سنبل الطیب را به عنوان درمانی پیشگیرانه به مدت چند هفته مصرف کرد. جهت مصرف این گیاه باید با پزشک مشورت و از مصرف آن به مدت بیش از چند هفته خودداری کرد. لازم به ذکر است که مصرف این گیاه دارویی برای زنان باردار توصیه نمی شود.

تپش قلب

درمان تپش قلب با نوشیدن آب سرد

از آن جایی که کاهش دریافت مایعات می تواند قلب را در معرض ابتلا به ضربان های نامنظم قرار دهد، نوشیدن یک لیوان آب سرد به بازگرداندن ریتم طبیعی کمک خواهد کرد. این کار همچنین استرس، اضطراب و گیجی را نیز کاهش می دهد. ریختن آب سرد بر روی صورت یا گرفتن دوش سرد نیز در رفع تپش قلب و حملات هراس موثر است.

آنچه درباره تپش قلب باید بدانید

تپش قلب