امروزه اغلب کسب و کارها به دنبال شرکت های ارائه دهنده سرور مجازی ویندوز هستند. سرور مجازی به واسطه داشتن ویژگی‌ های بسیار مناسب، برای اغلب کسب و کارهای متوسط  و با ترافیک معمولی توصیه می ‌شود. اگر شما سایتی دارید که دارای ترافیک متوسطی است لزومی ندارد از سرور های اختصاصی استفاده کنید. چرا که سرور های اختصاصی قیمت و  هزینه بسیار بالایی دارند و شاید خیلی از کسب و کارها در ابتدای مسیر رشد و حرکت خود نتوانند هزینه های مربوط به آن را بپردازند. اما سرور مجازی به خوبی می تواند تمام نیازهای  آنها را برطرف کند.

سرور مجازی  چیست

سرور مجازی امروزه می تواند خیلی از نیازهای شرکت‌ ها و سازمان‌ ها را مرتفع سازد. در کل می توان گفت  سرور یک کامپیوتر بسیار قوی و قدرتمند است که شما تمام اطلاعات و فایل هایی که بر روی وبسایت خودتان دارید  ( و اطلاعات بسیار مهمی نیز برای شما محسوب می شوند ) را روی آن بارگذاری کنید. در حوزه سرور مجازی نیز اگر شما بتوانید سخت افزارهای مختلفی که برای هر سرور وجود دارد را فقط بر روی یک سرور قدرتمند ( آن هم با استفاده از نرم ‌افزارهای مختلف) شبیه سازی کنید و آن ها را به چند سرور شبیه سازی شده تبدیل کنید، در واقع یک سرور مجازی ساخته اید.

به عبارت دیگر شما صرفاً با داشتن یک سرور مجازی می توانید خیلی از وب ‌سایت ‌هایی که مصرف متوسط دارند را میزبانی کنید. از این رو اگر شما یک سرور مجازی داشته باشید نیازتان برای میزبانی از سایت هایی با ترافیک متوسط برطرف خواهد شد. همچنین اگر شما جزء افرادی هستید که خدماتی مانند میل سرورها و دیتابیس سرور ها و در کل وب سرویس ها را ارائه می دهید، باز هم استفاده از سرور مجازی می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. چرا که حجم این اطلاعات، معمولاً زیاد نیستند.

کاربردهای سرور مجازی ویندوز

 اما یکی از کاردبرد هایی که اغلب برای استفاده از سرور مجازی نام برده می‌ شود، بهبود عملکرد سیستم ها  است. شما برای کنترل بهبود عملکرد سیستم و پیدا کردن سریع تر مشکلات نرم افزاری و حتی سخت افزاری سیستم خود، باز هم می ‌توانید از سرور مجازی استفاده کنید. سرورهای مجازی امروزه دارای ویژگی های زیادی هستند که یکی از ویژگی ‌های آن‌ ها، رمزنگاری است. به عبارت دیگر شما با استفاده از سرور های مجازی که یک ارائه دهنده سرور مجازی ویندوز در اختیار شما قرار می دهد  می توانید اطلاعات مورد نظر خودتان را رمزنگاری کنید و امنیت آنها را تضمین شده بدانید. چرا که این سرورها با استفاده از نرم افزارهایی که در آنها نصب شده ( و یا در اختیار کاربران قرار می‌ دهند) امنیت  قابل قبولی دارند.

شاید اصلی‌ ترین هدف استفاده از سرور مجازی این است که بعضی از سایت هایی که به هر دلیلی، ایران را تحریم کرده ‌اند (یا خدمات آنها در صورتی  قابل دسترسی است که با آیدی خارج از کشور وارد آن ها شوید)، می توانند در  بستر سرور مجازی  مورد استفاده قرار گیرند. یعنی سرور مجازی قابلیت هایی  را ارائه  می دهد که شما بتوانید از این سایت ‌ها نیز استفاده کنید.

سریع ترین ارائه دهنده سرور مجازی ویندوز کدام است؟

ما امروزه متناسب با ویژگی های مختلفی که برای شرکت های هاستینگ و سرورها وجود دارد می‌توانیم سرور های مجازی را به بخش ‌های مختلفی تقسیم بندی کنیم. مثلاً بر اساس سیستم‌ عاملی که یک سرور مجازی دارد نیز می توانید  آنها را تقسیم بندی کنید. سرور مجازی لینوکس و سرور مجازی ویندوز معمولاً دو تا از سرورهای مجازی بسیار معروف هستند. سرور مجازی ویندوز به واسطه اینکه با اغلب سیستم عامل های ویندوز سرور، می تواند به خوبی کار کند یکی از اصلی ترین و بهترین سرور های مجازی محسوب می شود. از لحاظ تکنولوژی نیز سرورهای مجازی اشتراکی، سرورهای مجازی اختصاصی و سرورهای مجازی ابری وجود دارند و شما می توانید متناسب با نیاز خودتان هر کدام را خریداری کنید.

پس از این توضیحات لازم است که سریع ترین ارائه دهنده سرور مجازی ویندوز در کشور را بررسی کنیم. در ادامه چند سایت را معرفی می کنیم که متناسب با آمار و گزارش ها جزوه سریع ترین ارائه دهندگان سرور مجازی ویندوز هستند. یعنی شما با استفاده از امکانات، خدمات و محصولات این سایت ها، می توانید سریع ترین ارائه دهنده سرور مجازی ویندوز را در اختیار داشته باشید.

آسام سرور

این  شرکت یکی از بهترین، معتبرترین و حرفه ای ترین سایت های ارائه دهنده سرور مجازی ویندوز است. سرور مجازی ویندوزی که در  این شرکت ارائه می شود با ویژگی های بسیار زیادی که دارد، می تواند  خیلی از نیازهای کاربران را در زمینه های مختلف میزبانی وب برطرف کند. انتخاب آسام سرور  به نشانی https://asamserver.com  به عنوان حرفه ای ترین و بهترین شرکت ارائه دهنده سرور مجازی ویندوز می تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. آسام سرور یکی از سریع ترین ارائه دهندگان سرور مجازی ویندوز در کشور است که با توجه به منابع مورد نیاز شما در بیش از ۵۰ لوکیشن از سراسر دنیا خدمات خود را ارائه می دهد. از دیگر ویژگی ‌های این شرکت، تحویل سریع، پهنای باند نامحدود، پشتیبانی ۲۴ ساعته، دسترسی Root،  پشتیبانی از سیستم عامل های محبوب و قیمت بسیار مناسب است.

ایران ‌سرور

ایران سرور نیز یکی از سایتهایی است ارائه دهنده سرور مجازی ویندوز است. شما می توانید با مراجعه به سایت آن به نشانی https://www.iranserver.com  از امکانات و محصولات این سایت استفاده کنید. ایران سرور یک ارائه دهنده سرور مجازی ویندوز است که خدمات خوبی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.  

وب رمز

 وب رمز نیز یکی از سایت های جدیدی است که ارائه دهنده سرور مجازی ویندوز است. این سایت انواع و اقسام سرورها بر اساس تکنولوژی های مختلف  را به مخاطب خود ارائه می دهد. با مراجعه به نشانی https://webramz.com  می توانید از خدمات آن بهره مند شوید.

 پارس پک

پارس پک یکی از سایتهایی است که با ارائه سرور مجازی در لوکیشن ‌های مختلف توانسته جزو ارائه دهندگان سرور مجازی ویندوز در ایران باشد. نشانی این سایت https://parspack.com است.

فراسو

 فراسو (https://www.faraso.org ) نیز یکی از سایت‌های است که ارائه دهنده سرور مجازی ویندوز می باشد. این سایت با ارائه دادن انواع و اقسام سرورهای مجازی به عنوان یکی از شرکت های ایرانی در حوزه هاستینگ شناخته شده است.