امیرمهدی ژوله یکی از بازیگران و نویسندهای طنز ایرانی است.  امیرمهدی ژوله هم اکنون در ایران فعالیت می کند.  امیرمهدی ژوله متاهل است و دارای یک فرزند به نام گندم می باشد.

 امیرمهدی ژوله

واکنش قرآنی امیر مهدی ژوله به شایعات اخیر / عکس

بیوگرافی امیر مهدی ژوله

امیرمهدی ژوله (زادهٔ ۲۷ مرداد ۱۳۵۸) فیلم‌نامه‌نویس، هنرپیشه و روزنامه‌نگار ایرانی است. وی از نویسندگان سریال‌های طنز مهران مدیری می‌باشد.

شروع فعالیت وی از نویسندگی مطبوعاتی بود، سپس وارد نویسندگی سینما و تلوزیون شد. پس از آن با استند آپ کمدی، محبوبیتش افزایش یافته و به عنوان هنرپیشه نیز وارد سینما و تلوزیون و شبکه‌های نمایش خانگی شد.

تاج سر امیر مهدی ژوله + عکس

بیماری اِم‌اِس امیر مهدی ژوله

او که خود مبتلا به اِم‌اِس می‌باشد، در یکی از برنامه‌های خندوانه با این بیماری شوخی کرد و از تجربیاتش در مبارزه با این بیماری گفت.

وقتی‌حوصله امیر مهدی ژوله سر میره + عکس

فوت پدر و مادر امیر مهدی ژوله

زمانی که هنوز در شکم مادرش بود پدر 30 ساله اش را از دست داد و در 14 سالگی مادر 36 ساله اش فوت کرد و او با سختی های زیادی بزرگ شد.

امیر مهدی ژوله و گندم خانم + عکس

شروع با روزنامه نگاری و آشنا شدن ژوله با پیمان قاسم خانی

راستش من داشتم زندگی ام را می کردم که یکبار خیلی اتفاقی یکی از همسایه هامون به من گفت دوست داری بروی و جای بعنوان نویسنده فعالیت کنی ؟!

اگرچه بلد نبودم بنویسم اما چون خواننده مجله تماشاگران بودم ، رفتم ، این اتفاق حدود سال 1380 در 22 سالگی ام بود که آن زمان در مغازه ای بلور فروشی می کردم.

یک روز پیمان قاسم‌ خانی که برای مصاحبه به دفتر چلچراغ آمده بود بهش گفتم کارهای شما را دوست دارم ، ایشان هم گفتند اتفاقا من هم کارهای شما را دوست دارم. گفتم مگر کارهای مرا خوانده اید؟! که بعد متوجه شدم آن یادداشت ها را خوانده ام.