ذرت بوداده یا پاپ کورن جزو خوردنی های سالم بوده و منبع طبیعی ترکیبات فنولیک، آنتی اکسیدان ها، فیبرها و مواد معدنی است که اثرات مثبتی روی بدن دارند. علل استفاده از ذرت بو داده عبارتند از اینکه غنی از آنتی اکسیدان می باشند و به متابولیسم و انرژی بدن کمک می کند. ذرت بوداده افسردگی را کاهش می دهد و قند خون را کنترل می کند. ذرت بوداده کلسترول را کاهش می دهد، کم خونی را کنترل می کند و باعث کاهش یبوست می شود. ذرت بوداده نوعی از هسته ذرت است که در هنگام پختن به شدت گسترش می یابد و پف می کند ، بدنه آن حاوی نشاسته است، زمانی که گرم می شود، هسته تجزیه می شود و به شدت گسترش می یابد، خنک می شود و در نهایت پاپ کورن و ذرت بوداده شما با 20 تا 50 برابر اندازه هسته اصلی آماده است.

خواص شگفت انگیز ذرت

ذرت بوداده

ذرت بوداده و بهبود فرایند هضم غذا

بهتر است بدانید  پاپ کورن از دسته غلات کامل محسوب می شود.   ذرت نیز مانند سایر غلات حاوی بافت های درون دانه، جوانه و سبوس است . ذرت مشابه سایر غلات کامل از جمله برنج و نان است که دارای این سه بخش مهم هستند. از آنجایی که  پاپ کورن در دسته غلات کامل طبیعی قرار می گیرد، فیبر آن مربوط به سبوس آن می شود. به جز مواد معدنی، ویتامین B و ویتامین E نیز در آن ذخیره شده است.

در مسئله هضم غذا،  فیبر زیاد باعث تنظیم بدن می شود، به این معنا که حرکات روده نرم تر و سریعتر می شوند  و در نتیجه  از بروز یبوست پیشگیری می شود.   فیبر حرکت ماهیچه ای روده را تحریک می کند و باعث ترشح مایعات گوارشی می شود که تمام این عوامل به سیستم گوارشی کمک می کنند.

ذرت بوداده

خوراکی هایی که باعث رودل می شوند

خواص ذرت بوداده عبارتند از:

  • تنظیم قند خون
  • کاهش سطح کلسترول
  • بهبود فرایند هضم
  • محافظت از بدن در مقابل پوکی استخوان
  • پیشگیری از سرطان
  • کاهش میزان مشکلات شناختی
  • پیشگیری از پیری زودرس
  • کمک به کاهش وزن

طبع ذرت بوداده:

طبع پاپ کورن سرد و خشک است و حاوی مقادیر بالای فیبر، ترکیبات پلی فنل، آنتی اکسیدان، ویتامین B کمپلکس، آهن، منگنز و منیزیم می باشد.

این خوراکی‌ها مو را پرپشت می‌کنند

ارزش غذایی ذرت بو داده:

ذرت بو داده یک غذای کامل است و حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی مهم می باشد.

ذرت بوداده

سلامت گوارش را بهبود می بخشد.

ذرت بوداده غنی از فیبر های رژیمی است و به هضم آسان کمک می کند، اگر در تمام طول روز احساس خستگی می کنید این برایتان مناسب است. در بخش سلامت نمناک گفته شده است که پاپ کورن برای محافظت در مقابل سرطان روده نیز کمک می کند؛ به دلیل محتوای فیبر بالا ممکن است به باکتری های خوب روده نیز کمک میکند و باعث ایجاد یک سیستم ایمنی سال می شود.

ذرت بوداده و پیشگیری از سرطان

محققان در سال های اخیر پس از یافتن سطح بالایی از آنتی اکسیدان در پاپ کورن شگفت زده شدند.  تا قبل از این پاپ کورن به عنوان یک غذای ناسالم و نوعی هله هوله در نظر گرفته می شد، اما اکنون به نظر می رسد که  پوست پاپ کورن حاوی مقدا زیادی ترکیبات پلی فنیک است.   پلی فنیک یکی از آنتی اکسیدان های قوی است که می توانید وارد بدن خود کنید.

ذرت بوداده

در حقیقت بررسی ها نشان داده اند که  مصرف پاپ کورن از لحاظ آنتی اکسیدانی در بدن پتانسیل بیشتری نسبت به مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات دارد.   آنتی اکسیدان ها عوامل دفاعی قدرتمندی هستند که رادیکال های آزاد، به ویژه رادیکال های آزاد مربوط به سرطان را در بدن از بین می برند.

ذرت بو داده و کاهش وزن

یک فنجان پاپ کورن حاوی 30 کالری است که تقریبا 5 برابر کمتر از کالری موجود در چیپس سیب زمینی است . به علاوه  فیبر موجود در پاپ کورن باعث می شود احساس سیر شدن کنید و ترشح هورمون گرسنگی یعنی گرلین ghrelin مسدود می شود.  این ویژگی از پرخوری پیشگیری می کند و افرادی که سعی دارند لاغر شوند با خوردن پاپ کورن راضی تر خواهند بود. به علاوه  پاپ کورن حاوی مقدار خیلی کمی چربی های اشباع است و روغن های طبیعی آن سالم بوده و برای بدن ضروری هستند.

آموزش کاشت ذرت سبزه

ذرت بوداده