ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی رسمی طالبان و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ از ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ است.ذبیح الله مجاهد و قاری یوسف احمدی دو سخنگوی رسمی این گروه هستند. ذبیح الله مجاهد معمولاً دربارهٔ فعالیت‌های طالبان در شمال، شرق و مرکز افغانستان پیام می‌دهد در حالی که احمدی بر مناطق غربی و جنوبی متمرکز است.

ذبیح الله مجاهد

رهبر طالبان را بشناسید + عکس

اسپوتنیک به نقل از رسانه‌ها گزارش داد، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان در واکنش به ناآرامی‌های اخیر در ولایت فاریاب و گسترش آن به ولایت‌های دیگر و اظهارات مقام‌های حکومت پیشین درباره این گفت: "ما در تمام نقاط تسلط کامل داریم، در هیچ جایی به ناامنی اجازه نمی‌دهیم، نیروهای ما در همه ولایات به گونه منظم و قوی هستند."

اعتراف تاسفبار یک فرمانده طالبان / ما با زور آمده‌ایم ؛ به انتخابات هم اعتقادی نداریم !

وی بیان کرد اگر کسی بخواهد از وضعیت سوء استفاده کند، با دشمن همدست شود، یا بر ضد نظام ایستادگی کند، مجاهدین در برابر آن‌ها واکنش قطعی دارند و در وقت کم نابود خواهند شد.

مجاهد می‌گوید که بازداشتی که در ولایت فاریاب صورت گرفته است با مساله ربودن یک کودک به نام عبدالروف مرتبط بوده که تحت بررسی قرار دارد. اعتراضات هم از سوی طرفداران افراد بازداشت شده انجام شده است.

عکس یادگاری طالبان از تصرف دفتر اشرف غنی !

ساکنان فاریاب روز پنج‌شنبه گذشته در واکنش به بازداشت مخدوم عالم، رئیس سابق کمیسیون نظامی طالبان در فاریاب و یکی از فرماندهان نامدار ازبک‌تبار آنان دست به تظاهرات زدند که گفته می‌شود در درگیری‌ها میان معترضان و افراد طالبان دو نفر نیز کشته شدند.

آخرین اخبار از جنگ طالبان در افغانستان / چراغ سبز احمد مسعود به طالبان + شروط صلح