169338092

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری روسی «تاس» دراین باره گزارش داد: قرار است روسیه ماهواره ارتباطاتی «وان وب» (OneWeb) انگلیس را طی هفته های آتی از مرکز فضایی بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب کند.

پرتاب ماهواره ملی فجر

تاس افزود: بنابر اعلام  سازمان فضایی روسیه، قرار  است در پنجم ماه مارس (۱۴ اسفند ۱۴۰۰)؛  ۳۶ ماهواره ارتباطی وان وب انگلیس به فضا پرتاب شود. این نخستین بار نیست که روسیه ماهواره های انگلیس را در مدار زمین قرار می دهد.

بنابراین گزارش این پرتاب توسط راکت ماهواره بر «سایوز-۲.۱بی» (Soyuz-۲.۱b)  از مرکز فضایی بایکونور واقع در قزاقستان صورت گیرد.

پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سازمان فضایی روسیه در بیانیه ای دراین زمینه اعلام کرد: بنابر برنامه های تایید و تعیین شده در سال ۲۰۲۲ میلادی، قرار است پنجم ماه مارس، راکت ماهواره بر «سایوز-۲.۱بی» با بوستر تقویت شده ۳۶ ماهواره ارتباطی وب وان انگلیس را به فضا ارسال کند.

تاس گزارش داد: انتظار می رود این محموله از ماهواره های انگلیس تا ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن ) به مرکز فضایی بایکونور ارسال شوند.

ادعای کشورهای منتقد پرتاب ماهواره نظامی ایران را چقدر می توان جدی گرفت؟

بنابراین گزارش ماهواره های ارتباطاتی وان وب انگلیس که در مدار سطح پایین زمین قرار می گیرند، به منظور ایجاد اینترنت پرسرعت درنقاط مختلف جهان طراحی شده اند. درحال حاضر این  ماهواره ها شامل ۳۹۴ مجموعه ماهواره هستند که تمامی آنها توسط روسیه به فضا پرتاب شده اند.