هر آنچه باید درباره‌ی ادمین اینستاگرام بدانید

ادمین اینستاگرام کلمه آشنای این روزهاست. امروزه اگر شما کسب و کاری داشته باشید اما از بستر فضای مجازی استفاده نکنید، احتمال شکست خوردن شما در کسب و کارتان بالاتر می‌رود؛ چرا که شما حتما رقبایی دارید که بازاریابی اینترنتی بسیار قوی دارند. علاوه بر بستر وب، امروزه اکثر کسب و کارها چه کوچک و چه بزرگ در اپلیکیشن‌های مختلف مانند لینکدین، توییتر، فیس بوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند. اینستاگرام از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های فعال داخل ایران است و در این شبکه‌ی اجتماعی از هر سن و جنس و قشری مخاطب وجود دارد. پس اگر می‌خواهید پیج اینستاگرامتان به خوبی رشد کند باید از ادمین اینستاگرام استفاده کنید.

 

ادمین اینستاگرام کیست؟

در لغت، ادمین به معنای معاون یا مدیر است. ادمین یا مدیر پیج اینستاگرام، شامل فرد یا افرادی می‌شود که به شما کمک می‌کنند رضایت مخاطبین خود را از محتوای تولیدیتان افزایش دهید. در واقع ادمین‌ها وظایف مختلفی دارند که مهم‌ترین آن توسعه و رشد صفحه‌ی شخصی یا تجاری شماست. ادمین پیج اینستاگرام شخصی حرفه‌ای است و استراتژی‌های مختلفی در مواجهه با مشکلات متعدد دارد و در هر شرایطی تدبیری جدید را به کار می‌گیرد.

ew

وظایف ادمین پیج اینستاگرام

مانند هر شغلی، ادمین اینستاگرام نیز وظایفی خاص و مشخص دارد. رعایت این وظایف بسیار مهم است و گاها اثراتی حیاتی روی پیج شما می‌گذارند که تا مدت‌ها روی پیج شما باقی می‌ماند. پس عقل حکم می‌کند که کار را به افراد باتجربه و بامهارت در این حوزه بسپارید. پیشنهاد ما به شما تیم ایران مایند می‌باشد. در ادامه به بررسی وظایف ادمین‌ها می‌پردازیم.

تولید و انتشار محتوای ویدئویی و تصویری

اولین وظیفه‌ی ادمین پیج اینستاگرام تولید وانتشار محتوای باکیفیت است. مخاطبین شما تنها برای محتوای شما جذب پیجتان می‌شوند؛ پس واجب است که به صورت منظم برای وی محتوای تازه و جذاب آماده کنید تا همچنان به پیج شما وفادار باشد. همچنین راه تبدیل مشتری بالقوه به مشتری واقعی از طریق پست و محتوای جذاب است. پس اگر ادمین اینستا به خوبی کارش را انجام دهد، شما نیز رشد بسیار زیادی از لحاظ درآمد خواهید داشت.

شناسایی جامعه‌ی هدف شما

یک ادمین حرفه‌ای اینستا همواره می‌داند مخاطب هدف پیج مورد نظر چه ویژگی‌هایی دارد و چه محتوایی مورد پسند اوست؛ چرا که برای تولید محتوای پربازدید نیازمند محتوای پرمخاطب است.

qe

کپشن نویسی مناسب

 علاوه بر محتوای تصویری و ویدیویی جذاب، پست شما نیازمند محتوای متنی مرتبط و جذاب نیز می‌باشد. کپشن پست شما باید به گونه‌ای توضیحات را در بر داشته باشد که مخاطب را به بازدید از پیج شما فرابخواند. همچنین متن محتوای شما و هشتگ‌های استفاده شده در آن ویدیو‌های شما را در بخش explore در دسته‌بندی‌های خاص قرار می‌دهد. این کار سبب آن می‌شود تا مخاطبین جدید بیابید و فالور‌های خود را افزایش بدهید.

پاسخ به دایرکت‌ها

پاسخ دادن به دایرکت‌ها کاری زمانبر و حوصله بر است، بخصوص اگر شما یک پیج با فالور‌های زیاد داشته باشید. اما پاسخ دادن به دایرکت مخاطبینتان به قدری مهم است که ممکن است سبب همکاری یا قطع همکاری شما با مشتریان شود. پس لازم است فردی با ادبیات و لحن پاسخ‌دهی مناسب و با تایم مناسب این کار را انجام بدهد.

پاسخ به کامنت‌ها و حذف کامنت‌های نامناسب

 از وظایف دیگر ادمین اینستاگرام پاسخ دادن به کامنت‌ها است. این کار ارتباط میان شما و مخاطبین را محکم‌تر و قوی‌تر می‌کند. برای این‌کار لازم نیست به همه‌ی کامنت‌ها پاسخ بدهید، تعدادی از کامنت‌های اولیه را پاسخ دادن آنقدر زمان نمی‌برد اما تاثیر بسیار خوبی روی مخاطبین دارد. همچنین همه‌ی کامنت‌های شما محتوای مثبت ندارند؛ گاهی این کامنت‌ها توهین آمیز هستند و گاهی کاملا بی‌ربط می‌باشند. ادمین شما وظیفه دارد این کامنت‌ها را حذف کند تا به وجهه‌ی پیج شما آسیب نزند.

گذاشتن استوری

استوری به بخش جدایی ناپذیر اینستاگرام تبدیل شده است و مخاطبین شما حداقل روزی یک‌ بار استوری‌های شما را مشاهده می‌کنند. پیدا کردن و به اشتراک گذاشتن استوری‌های مناسب برای پیج شما از وظایف ادمین پیج می‌باشد.

افزایش سیو، بازدید و لایک پست‌ها

 یکی از معیار‌های اینستاگرام برای نشان دادن پست‌های شما در بخش اکسپلور میزان سیو و بازدید و لایک‌های پست شماست. این اعداد نشان دهنده‌ی مفید بودن مطلب شما است و نشان دادن مطالب مفیدتر از وظایف بخش اکسپلور می‌باشد. ادمین اینستاگرام با استفاده از راه‌ها و روش‌های مختلف و ایمن کاری می‌کند این اعداد و ارقام در حد معقول بالا بروند.

qr

افزایش فالور

مهم‌ترین وظیفه‌ی ادمین اینستاگرام افزایش تعداد فالورهای واقعی و افزایش فروش در اینستاگرام است. دقت داشته باشید که فالور واقعی به سختی به دست می‌آید اما به سختی نیز از دست می‌رود. ادمین‌‎های با تجربه از طریق راه و روش‌هایی مشخص به افزایش تعداد فالورهای واقعی شما می‌پردازند

تبلیغات

برای این که پیج موفقی داشته باشید لازم است تبلیغات مناسبی را پیاده سازی کنید. ادمین اینستاگرام با برنامه‌ای مشخص و با ارتباط گرفتن با سایر پیج‌ها اقدام به تبلیغات اصولی با کمترین هزینه و بیشترین بازده می‌کند تا پیج شما افزایش سودآوری داشته باشد.این کار نقش مهمی در شناخته شدن پیج شما به شکل عمومی و افزایش فالور شما خواهد داشت.

حفظ امنیت پیج

یکی از مهم‌ترین وظایف ادمین پیج، تامین امنیت پیج شماست. حفاظت از پیج شما در برابر عواملی مانند هک شدن، تعلیق شدن، بن شدن و... از جمله کارهایی ضروری برای پیج‌هایی با محبوبیت بالا است که رقبای زیادی دارند.

qwe

دستمزد ادمین اینستاگرام چقدر است؟

این سوال از پایه غلط است؛ چرا که ادمین‌های مختلف با خدمات مختلف و برنامه‌های مختلف، حقوق متفاوتی دارند. ممکن است پیج شما صرفا نیاز به ادمینی داشته باشد که به دایرکت‌ها پاسخ بدهد. یا بخواهید یک مسئول برای تبلیغات خود استخدام کنید. همچنین حقوق ادمینی که روزانه چند پست می‌گذارد با کسی که هفته‌ای یک پست می‌گذارد قطعا تفاوت‌هایی دارد. همچنین افراد باتجربه قطعا دستمزد بالاتری نسبت به افراد آماتور دارند؛ چرا که تجربه آپشن بسیار مهمی در ادمین اینستاگرام بودن محسوب می‌شود. از عوامل موثر دیگر در این روند می‌توان به محبوبیت برند و پیج شما قبل از حضور ادمین در پیج است؛ طبیعتا پیج‌های تازه‌تر نیازمند همت و تلاش بیشتر و پیج‌های محبوب‌تر نیازمند مراقبت بیشتر هستند.

تیم ایران مایند تیمی با سابقه در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ و خدمات اینستاگرام است که از سال 94 فعالیت خود را آغاز کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ادمین اینستاگرام میتوانید به آدرس https://iranmind.net مراجعه کنید و با متخصصین ما درباره‌ی اهداف خود مشورت داشته باشید.