حذف یارانه خانوارهای پردرآمد همیشه یکی از مسائل جنجالی و بحث برانگیز بوده است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، طبق بند ب تبصره 14 لایحه بودجه، موظف است نهایت تا سه ماه بعد از ابلاغ قانون بودجه، نسبت به دهک‌بندی درآمدی تمامی خانوارهای یارانه بگیر بپردازد. این کار را از طریق شاخص های متقن ثبتی و قابل اتکا انجام دهد و از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان استفاده نماید و پس از دریافت اطلاعات نسبت به حذف یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای پردرآمد اقدام نماید.

خبر تازه درباره پرداخت یارانه نقدی در سال آینده/ یارانه خانوار به ۷۰۰ تا  ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد؟ - خبرآنلاین

 

خانوارهایی که به حذف یارانه خود معترض هستند می‌توانند با ثبت نام در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتراض خود را ثبت کنند تا پرونده آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد. این بررسی از سمت کمیته امداد امام خمینی(ره) و براساس اطلاعات و داده های موجود و میدانی صورت می‌گیرد. این خانواده‌ها پس از بررسی و تشخیص وارد بودن اعتراض آن‌ها می‌توانند یارانه خود را مجددا دریافت نماید.

مقرر شده است تا منابعی که از حذف یارانه اقشار پردرآمد بدست می‌آید صرف حمایت و پشتیبانی از اقشار آسیب‌پذیر شود. این تخصیص منابع براساس اولویت خانواده های تحت پوشش و پشت نوبتی نهادهای حمایتی انجام می‌شود.

این تبصره درحالی نوشته شده‌است که در لایحه بودجه سال 1400 دولت هیچ تکلیفی برای حذف یارانه افراد پردرآمد نداشت. حتی با اینکه در سال‌های گذشته در قوانین بودجه، دولت موظف به حذف یارانه سه دهک پردرآمد بود اما هرگز دولت اقدام جدی در رابطه با این قانون انجام نداد.

اسپانسر این مقاله، سایت گردشگری لحظه آخر می باشد. هدف این مجموعه، ایجاد بانک اطلاعاتی برای تورهای مسافرتی، گردشگری و ارائه معتبرترین تورها است. این وب‌سایت با برگزاری تورهای داخلی و خارجی، تورهای لحظه آخری، رزرو اینترنتی همزمان پرواز و هتل، اخذ ویزا در نقاط مختلف جهان در عرصه گردشگری پیشتاز بوده. شما می‌توانید از انواع تورهای خارجی تخفیف خورده بهره‌مند شوید، تور کربلا یکی از پر طرفدارترین تورها در این سایت است. با مراجعه به وبسایت لحظه آخر می توانید از قیمت تور کربلا 1400 که توسط آژانس‌های مسافرتی معتبر در سراسر کشور ارائه می‌شود، مطلع شوید.

 

 

یارانه این افراد کمتر از دو ماه دیگر حذف می شود