چند سال بعد از تولد بیت کوین (bitcoin) و ایجاد دنیای کریپتوکارنسی، در سال ۲۰۱۵ اتریوم (ethereum) توسط ویتالیک بوترین اختراع شد. اتریوم با هدف ایجاد قراردادهای هوشمند در دنیای بلاک چین، شبکه‌ی خودش را ایجاد کرد و سرانجام یک شبکه‌ی بلاک چین منبع باز همراه با smart contract به جهانیان عرضه کرد. این شبکه‌ی قدرتمند ارز دیجیتال بومی خودش را با نام اتر (ETH) با هدف پرداخت فی نقل و انتقالات در شبکه اتریوم به وجود آورد. گرچه این تنها کاربرد اتر نیست و بسیاری از سرمایه‌گذاران اتر را می‌خرند و هولد می‌کنند تا در صورت افزایش قیمت این ارز آن را بفروشند و سود کنند. اگر شما هم در پی خرید اتریوم و کسب اطلاعات بیشتر راجع به این کوین هستید حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

خرید اتریوم در ایران

همانند سراسر جهان خرید ارز دیجیتال در ایران و انجام معاملات توسط این نوع از ارزها نیز امکان پذیر است؛ از خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید کاردانو بگیرید تا خرید ارز شیبا اینو، خرید دوج کوین و خرید هزاران رمزارز دیگر که همگی در ایران امکان پذیر هستند. برای اینکه معاملاتی امن را در حوزه ارزهای دیجیتال و رمزارزها داشته باشید بهتر است که از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و معتبر مانند اوکی اکسچنج استفاده کنید. زیرا معامله در صرافی های خارجی مانند بایننس، کوکوین، کوینکس و… به دلایلی مانند تحریم همیشه دارای ریسک فراوانی است. در ادامه به طور مختصر و مفید راجع به مراحل خرید اتریوم (به عنوان نماینده‌ای از همه‌ی ارزهای دیجیتال) صحبت خواهیم کرد.

نحوه خرید اتریوم و گام های لازم

برای خرید اتریوم نیاز است تا قدم‌های زیر را به ترتیب بردارید:

  • پیدا کردن بهترین سایت خرید اتریوم
  • ثبت نام و گذراندن مراحل احراز هویت
  • بررسی و پیش بینی قیمت اتریوم
  • تخمین بهترین زمان خرید اتریوم
  • ورود به بخش تبادل سریع
  • سرچ کردن نام اتریوم مانند (ETH)
  • خرید اتریوم و تمام

تمامی این مراحلی که نام بردیم را به راحتی می‌توانید در صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج به انجام برسانید؛ کافی است تا نام اوکی اکسچنج را در گوگل سرچ کنید تا وب سایت این صرافی برای شما پیدا شود. حتی تحلیل و بررسی ارز خود را نیز به وسیله نمودار قیمت لحظه ای ارز دیجیتال موردنظرتان در بخش تبادل سریع به وسیله اندیکاتورها و اسیلاتورهای گوناگون مثل RSI، MACD و … می توانید انجام دهید. اما اگر تحلیل تکنیکال را آموزش ندیده باشیم، پیش بینی قیمت اتریوم برایمان غیر ممکن است؟ پاسخ خیر است. زیرا راه های زیاد دیگری مانند تحلیل فاندامنتال و دنبال کردن اخبار دنیای کریپتو و صحبت افراد تاثیر گذار مانند ایلان ماسک، جک دورسی و… وجود دارد. همچنین می‌توانید با دوستان با تجربه‌ی خود مشورت کنید و نظر آن ها را در مورد خرید انواع رمز ارزها بپرسید. البته بسیاری از افراد ممکن است به شما پیشنهاد خرید شت کوین بدهند که این کار فوق العاده ریسک دارد. زیرا شت کوین ها پشتوانه‌ی قابل اطمینانی ندارند و هر لحظه امکان دارد که با ریزش شدیدی مواجه شوند که در نهایت منجر به از دست رفتن کل دارایی شما خواهد شد.

2

خرید اتریوم رایگان امکان پذیر است؟

بد نیست به این سوال نیز در خلال موضوع خرید اتریوم توضیحاتی را بدهیم. در برخی از صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی احتمال اینکه به عنوان جایزه‌ی ثبت نام به شما ارزی تعلق بگیرد امکان پذیر است اما نه ارزی مانند اتریوم! زیرا این ارز در زمان نوشتن این مقاله قیمتی در حدود ۴۰۰۰ دلار دارد که رقم بالایی است و بعید به نظر می‌رسد که رایگان به شما تعلق بگیرد.

از راه‌های دیگری که برای دریافت رایگان ارزهای دیجیتال می‌توان نام برد، ایردراپ پیش از عرضه اولیه (ICO) آن هاست. به عنوان مثال رمز ارز سولانا در ابتدا یک ایردراپ داشت که شما با گذراندن یکسری از مراحل می‌توانید به عنوان جایزه سولانا دریافت کنید. گرچه در مواقع ایردراپ هم باید خیلی محتاط باشید زیرا امکان کلاهبرداری و هک کیف پول ارز دیجیتال از طریق مراحل آن ها وجود دارد.

در هر حال سال‌ها از عرضه اولیه اتریوم می‌گذرد و دیگر خبری از ایردراپ اتریوم نخواهد بود. اما هیچ جای ناراحتی نیست زیرا شما از طریق صرافی رمزارز اوکی اکسچنج به راحتی می‌توانید هر مقدار اتریوم (ETH) که می‌خواهید با قیمت آنی و لحظه‌ای موجود در بازار جهانی خریداری کنید.