میلان نه تنها شهری مهم و با ارزش استراتژیک اقتصادی و سیاسی برای قاره اروپا و جهان است بلکه دیدنی‌های محصور کننده‌اش، از جاذبه‌های باستانی تا پایتخت مد و فشن جهان را تحت پوشش خود قرار می‎دهد. اما میلان برای ایرانی‌ها، تنها شهری توریستی و دیدنی نیست بلکه به خاطر وجود دانشگاه‌های معروف و بزرگ و موقعیت‌ میلان در ایتالیا و اروپا، هموطنان بسیاری این شهر را برای مهاجرت و زندگی، انتخاب می‌کنند.

با شیوع کرونا، برای سفر به میلان مثل دیگر نقاط جهان، محدودیت‌های مختلفی وضع شد اما با واکسیناسیون گسترده مردم دنیا، حالا می‌توان با رعایت قوانین ایمنی وضع شده از طرف دولت ایتالیا، باز مثل گذشته با رزرو بلیط هواپیما، به این شهر سفر کرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شرایط سفر به میلان در دوران پساکرونا را مورد بررسی قرار دهیم.

کلیسای جامع میلان

قوانین مرتبط با قوانین برای سفر به ایتالیا و میلان

با این که نسبت به گذشته ایمنی بیشتری در برابر کرونا وجود دارد اما دولت ایتالیا همانند دیگر کشورها، قوانینی را برای سفر گردشگران و شهروندان کشورهای خارجی به شهرهای خود وضع کرده است. این قوانین در تاریخ 18 نوامبر به روزرسانی شده و تنها تا 15 دسامبر 2021 اعتبار دارد.

بر اساس این قوانین، شهروندان ایرانی در بخش E این لیست قرار گرفته‌اند و برای سفر به میلان و یا دیگر شهرهای ایتالیا باید دلایل پزشکی، اشتغال به کار، تحقیقاتی، سکونت، شرکت در مسابقات ورزشی، پوشش خبری وقایع بین‌‎المللی و دلایلی از این دست داشته باشند.

البته افرادی که درخواست ویزای ملاقات با بستگان دارند یا در یک رابطه عاطفی پایدار از راه دور هستند اما به خاطر کرونا اجازه سفر نداشتند هم می‌توانند برای سفر به ایتالیا، درخواست ویزا بدهند. بیشتر مسافران ایرانی با پرواز تهران میلان به این شهر سفر می‌کنند.

قبل از سفر به ایتالیا و شهر میلان لازم است تا نکات مهمی را رعایت کنید:

  • پر کردن فرم دیجیتال مسافریاب اروپا (EUROPEAN DIGITAL PASSENGER LOCATOR FORM) قبل از سفر
  • انجام آزمایش مولوکولی آنتی‌ژن swab حداقل 72 ساعت قبل از پرواز و ارائه جواب منفی آن
  • قرنطینه 10 روزه پس از رسیدن به مقصد در آدرسی که در فرم دیجیتال مسافریاب وارد شده
  • تکرار آزمایش مولوکولی آنتی‌ژن یا آنتی ژنیک بعد از قرنطینه 10 روزه و ارائه جواب منفی آن

البته برای ورود به ایتالیا، مسافرانی که زیر 6 سال دارند یا هیچگونه علائم کرونا ندارند؛ می‌توانند بدون قرنطینه به میلان و دیگر شهرهای ایتالیا سفر کنند.

شرایط کرونا در میلان

رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما میلان از یک مرجع معتبر

سفر به میلان، تقریبا کم هزینه نیست؛ مخصوصا حالا که باید قوانین مختلفی را رعایت کرد اما می‌توان با قدم‌های حساب شده و مهم، سفر به میلان را راحت و خاطره‌انگیز کرد. یکی از گام‌های مهم برای این سفر، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل میلان از فلای تودی است.

با انتخاب فلای تودی، در واقع انتخاب کرده‌اید که بلیط هواپیما میلان را ارزان‌تر بخرید، از بین پرواز ایرلاین‌های مختلف گزینه‌های بیشتری را بررسی کنید، لیستی از بهترین هتل های میلان را برای اقامت و رزرو در پیش روی خود داشته باشید و از تخفیف‌های ویژه برخوردار شوید.

شرایط کرونا در میلان