در این وبینار که روز سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد، متخصصان ویروس شناسی، اپیدمیولوژی و بیماری‌های عفونی حیوانات و انسان از دانشگاه‌ها و موسسات علمی-تحقیقاتی ایران و ایتالیا به بیان آخرین یافته‌های علمی در زمینه ویروس SARS-CoV2 و بیماری COVID-19 خواهند پرداخت.

 

محورهای این وبینار یک روزه شامل چگونگی پدیدار شدن اپیدمی ناشی از کروناویروس جدید، نشانه‌های بالینی و روش‌های نوین درمان بیماری، تشخیص آزمایشگاهی عفونت، آخرین اطلاعات در مورد واکسیناسیون و همچنین مبحث همه‌گیری شناسی بیماری در جوامع است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند ساعت ۱۱ صبح روز ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ با مراجعه به آدرس http://eclass.umsha.ac.ir/research به صورت رایگان در این وبینار شرکت کنند.

 

بر اساس اعلام وزارت علوم، دانشگاه بوعلی سینا پیش از این نیز گفت‌وگویی اختصاصی با پروفسور نیکولا دکارو استاد تمام بیماری‌های عفونی حیوانات از دانشگاه باری ایتالیا درباره بیماری کووید -۱۹ از دیدگاه دامپزشکی انجام داده بود. وبینار پیش رو نیز در راستای تقویت همکاری‌های علمی بین‌المللی بین دانشگاه‌های بوعلی سینا و علوم پزشکی همدان با دانشگاه باری ایتالیا برنامه‌ریزی شده است.