علی شیرازی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با انتقاد از کاهش دستورالعمل های بهداشتی، اظهار کرد: با این روند، در صورت شیوع سویه اومیکرون روزهای سیاه کرونایی در کمین مازندران است

وی با تاکید  بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم از خطرات سویه جدید کرونا گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مازندران رو به کاهش است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران افزود : در زمان حاضر میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان به کمتر از ۴۵ درصد رسیده که این رقم مناسب برای مبارزه با سویه جدید کرونا نیست.

شیرزای از اصناف، بازاریان و دیگر اقشار جامعه خواست جهت رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی دقت کنند و  نظارت دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل و همچنین بازرسان اصناف نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازار و واحدهای صنفی باید تشدید شود.

وی با اشاره به رنگ بندی مناسب فعلی کرونایی در استان گفت: واکسیناسیون در این امر موثر بوده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به روند رو به افول رعایت شیوه نامه های کرونایی همزمان با شیوع سویه جدید کرونا در جهان اظهار کرد:  در صورت ورود این سویه به کشور در مدیریت و مقابله با سویه جدید با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

شیرازی گفت: تاکنون ۹۴.۵ درصد از جامعه هدف ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار نفری استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی آمار دریافت کنندگان دز دوم واکسن کرونا را هم ۸۱.۵ درصد اعلام کرد و گفت : باید با برنامه ریزی اصولی آمار تزریق دوم کرونا در استان افزایش چشمگیری یابد و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تالارهای پذیرایی، رستوران ها و مدارس تشدید شود تا این اماکن در آینده به کانون شیوع کرونا تبدیل نشود.

طبق آخرین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر وضعیت کرونایی ۱۹ شهرستان مازندران آبی یا کم خطر و سه شهرستان هم زرد یا دارای خطر متوسط است.

 

منبع: ایسنا