همیشه بحث ها درخصوص سریال و یا فیلم های سینمایی بوده است اما اینبار بهتر است موضوع را کمی متفاوت تر و مرتبط با دو مورد نام برده شرح دهیم. فیلم انیمیشن و یا کارتون تصاویری متحرکی است که از واقعیت الهام گرفته می شوند و سعی دارند داستان و یا موضوعی را برای بیننده به نمایش بگذارند. مخاطبین بسیاری به این صنعت علاقمند هستند و به دنبال دانلود انیمیشن های جدید و تماشای آنها هستند.

این مورد در طول تاریخ انواع بسیار متفاوتی برای تولید داشته و امروز پیشرفت بسیار خوبی را داشته است. موضوعی که همیشه اشتباه برداشت شده است و این موضوع معمولا در کشور ایران مشاهده شده، اختصاص دادن کارتون انیمیشن برای کودکان می باشد. یعنی در ایران معمولا زمانی که نام انیمیشن می آید ناخودآگاه به یاد محتوای کودکانه می افتیم و تماشای این موضوعات برای سنین بزرگسال را به نوعی عیب می دانیم درصورتی که این موضوع کاملا اشتباه است!

محتوای سینمایی کارتونی در بسیاری از موارد برای بزرگسالان نیز مناسب بوده و می توان با تماشای آن ها اوقات خوشی را فراهم کرد. قبل از آنکه نام چند انیمیشن خوب به مانند باب اسفنجی و ماشا و میشا را برای شما عزیزان معرفی کنیم بهتر است در ابتدای تاریخچه انیمیشن را دریابیم.

 

ایده انیمیشن از کجا نشات گرفته شده است و تعریف دقیق آن چیست ؟

 

انیمیشن درواقع روشی برای عکاسی و حرکت دادن این عکس ها به نوعی، برای ایجاد توهم حرکت در سکانس می باشد. درواقع ذهن هر انسان برای 1 ثانیه می تواند تصویری را ثبت کند، اما زمانی که تصاویر مشاهده شده با سرعت بیشتر درحال حرکت باشند چشم آنها را بصورت متحرک مشاهده کرده و نوعی داستان برای بیننده به نمایش گذاشته می شود.

ایده انیمیشن قدمت بسیار بالایی دارد و هیچکس دقیقا نمی داند زمان دقیق اختراع انیمیشن چه زمانی بوده است اما ریشه در پیدایش بشریت و تمدن دارد. این تصاویر در ابتدا توسط انسان های نخستین بر روی دیواره غارها کشیده می شد و این افراد سعی داشتند با کشیدن حیوانات و برخی موضوعات و شکار و اتفاقات ثبتی انجام داده باشند تا آیندگان در خصوص اتفاقات آگاهی داشته و آن را درک کنند.

در سال 1832 میلادی اولین ابزار ساخت انیمیشن توسط جوزف پلاتو اختراع شد. دو سال بعد یعنی در سال 1834 ویلیام جورج هورنر یک پروژکتور تصویر برداری ایجاد کرد که نقاشی ها و تصاویر را درون یک درام دایره ای شکل قرار داد که با چرخش این موضوع توهم ذهنی برای ساخت یک ایده کارتونی ایجاد می شد. رفته رفته این موضوع از روی کشیده شدن بر روی کاغذ و ورقه های دستی شروع و اکنون نیز با برنامه های پیشرفته دیجیتال ساخته می شود.

 

معرفی 5 انیمیشن برتر 2021

 

سال 2021 یکی از پربارترین سال های فیلم سازی از 2019 می باشد، چرا که دقیقا از همان سال ویروس کرونا شروع به انتشار در سراسر دنیا کرد و پروژه های خوب فیلمسازی را به تاخیر انداخت. اما امسال شیوع این بیماری بعد از گذشت تقریبا 2 سال روندی نزولی داشت و همین مورد سبب شد شاهد انتشار سینمایی انیمیشن های خوب باشیم.

 

2021 Luca

۱

انیمیشن بسیار زیبای لوکا که محبوبیت بسیار بالایی را داشته و از داستان خوبی نیز برخوردار بود. این انیمیشن ساخته استودیو دیزنی پلاس بوده که از ابتدا در ساخت کارتون فعالیت داشته و در این زمینه بصورت حرفه ای فعالیت داشته است. به نوعی دانلود انیمیشن دوبله فارسی همیشه مخاطب بیشتری داشته است و در این موضوع می توانید شاهد لینک های دانلود انیمیشن لوکا بصورت دوبله باشید.

خلاصه داستان این انیمیشن: در رودخانه ایتالیا ، یک دوستی بعید اما قوی بین یک انسان و یک هیولای دریایی مبدل به لباس یک انسان شکل میگیرد..

بازیگران : Jacob Tremblay, Jack Dylan Grazer, Emma Berman

 

What If

۲

سریال چه می شود اگر و یا همان What If…? از دیگر محصولات دنیای مارول است که اینبار سعی دارد تمامی ساخته های سینمایی خود را به نوعی در این سریال انیمیشنی تغیر داده و ما شاهد ابرقهرمان ها و ابر شرورهای بسیار متفاوت تری باشیم. این خود سبب محبوبیت بالای چه می شود اگر..؟ شده است.

خلاصه داستان : کاوش لحظات محوری از دنیای سینمایی مارول و چرخاندن آنها روی سر خود ، مخاطب را به قلمروی ناشناخته سوق می دهد…

بازیگران این سریال : Jeffrey Wright, Hayley Atwell, Josh Brolin

 

2021 Vivo

۳

ویوو انیمیشنی بحث برانگیز در ژانر درام و موزیکال که بسیار قوی به نمایش گذاشته شده است. این انیمیشن زیبا در سال 2021 به انتشار رسیده است و از جز انیمیشن دوبله های قوی بحساب می آید. این انیمیشن ساخته نتفلیکس است و بازخورد خوبی نیز داشته است.

 

خلاصه این انیمیشن : انیمیشن ویوو داستان یک میمون کینکاجو است که باید از هاوانا به میامی برود تا پیامی را به شکل یک ترانه از طرف آندرس  صاحب و مربی محبوبش به معشوق قدیمی او یعنی مارتا ساندوال برساند. گبی برادرزادۀ آندرس نیز در این ماموریت به او کمک می‌کند.

بازیگران (گویندگان) : Lin-Manuel Miranda, Ynairaly Simo, Zoe Saldana, Juan de Marcos González

 

2021 Lego Star Wars Terrifying Tales

۴

انیمیشن های لگو معمولا از بازخورد بسیار بالایی برخوردار هستند و داستان فیلم های سینمایی و کمیک ها را به شکل کاملا فانتزی و کارتونی به نمایش می گذارند. اینبار این انیمیشن لگو درخصوص داستان جنگ ستارگان می باشد.

خلاصه داستان این انیمشین : ​​پو و BB-8 باید با ترس خود روبرو شوند ، از ظهور شر و بدی جلوگیری کنند و فرار کنند تا خوبی را به دوستان خود بازگردانند…

بازیگران (گویندگان) : A.J. LoCascio، Barbara Goodson، Christian Slater

 

2021 Mortal Kombat Legends: Battle of the Realms

۵

قطعا همه شما با داستان های مورتال کمبت آشنایی دارید و به خوبی این سری از داستان ها را می شناسید. اینبار در سال 2021 شاهد داستان بسیار زیبای مورتال کمبت هستیم و قرار است از تماشای آن نهایت لذت را ببریم.

خلاصه داستان : قهرمانان Earthrealm برای پایان دادن به همه مسابقات: Mortal Kombat نهایی ، باید در دنیای Outworld سفر کنند و برای بقای میهن خود ، که توسط نیروهای جنگ سالار Shao Kahn مورد حمله قرار گرفته است ، در این مسابقات بجنگند…

بازیگران (گویندگان) : Jennifer Carpenter, Joel McHale, Grey Griffin

سخن آخر

همه بیننده ها و فیلمبازان در کنار فیلم ها و سینمایی های خود به دنبال دانلود انیمیشن دوبله فارسی هستند. و یا در کل سینمایی انیمیشن جدید را سعی دارند دنبال کرده و از داستان های تازه عقب نیافتند. وب سایت کاران مووی بهترین و بزرگترین مرجع دانلود فیلم و سریال و انیمیشن های جدید در دنیای وب محسوب می شود که شما کاربران می توانید با مراجعه به این وب سایت انیمیشن و فیلم های دوبله را در سریعترین زمان و با دسترسی آسان دانلود کنید.