دستگاه تصفیه هوا از ابداعات عصر حاضر و از الزامات زندگی امروزی است. تامین کننده مطمئن نیاز ما به تنفس هوایی پاک که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش آلاینده‌های مختلف در محیط زندگی ماشینی، روزبه‌روز کمتر در دسترس است.

تا چندی پیش از این وجود دستگاه‌های تهویه و ایرکاندیشن‌ها به‌تنهایی کفاف تامین هوای پاک را می‌داد. اما در سال‌های اخیر نیاز به تصفیه قوی‌تر و رفع انواع آلودگی و غبار مضر و نانو ذرات غیر قابل رهگیری نیز به بخشی از زندگی روزمره همه ما تبدیل شده است.

با افزایش ویروس‌ها و عوامل آلرژن و البته شیوع همه‌گیری کرونا، دستگاه‌های تصفیه هوای قدیمی نیز مانند کولر و دیگر انواع فیلترکننده‌های هوا از انجام کامل عمل تصفیه بازمانده و با مشکلات جدی روبرو شدند.

دستگاه تصفیه هوا شمیم، وسیله‌ای ابداعی و مدرن با قابلیت حذف کامل هر نوع آلایندگی هوا و مشکلات ویروسی و باکتریایی موجود در آن بوده که انقلابی در زمینه روش تصفیه هوا ایجاد کرده است.

در این مطلب ضمن معرفی این دستگاه و نحوه عملکرد آن در حذف عوامل ویروسی می‌خوانیم:

با ما همراه شوید و اطلاعات جدیدی درباره این روش نوین تصفیه هوا به‌دست‌آورید.

۱۱

دستگاه تصفیه هوا شمیم و بهترین روش رفع آلاینده‌های هوا!

اگر یک روز عادی را در یکی از کلانشهرهای ایران گذرانده باشید، از اوضاع آلودگی هوا و مشکلات آن بی‌خبر نیستید. دردسرهایی که با ورود کرونا جلوه تازه‌ای نیز پیدا کرده و بسیاری از افراد و خانواده‌ها را درگیر نموده است.

نه‌تنها بیماران تنفسی که افراد سالم نیز با تنفس هوای آلوده که این روزها به خانه‌های ما نیز رسوخ کرده دچار مشکلات جدی تنفسی می‌شوند.

بدون وجود دستگاه تصفیه هوا بسیاری از خردسالان و سالمندان که ریه‌های ضعیف‌تری دارند ازتنفس هوای سالم حتی در محیط های بسته و محدود خانه‌ها محروم می‌شوند.

از طرفی امروزه به‌دلیل سرایت بالای عوامل ویروسی به دیگر افراد، کنترل پاکیزگی هوا به‌ویژه در مکان‌هایی که افراد در نزدیکی و مجاورت یکدیگر قرار می‌گیرند به موردی ضروری تبدیل شده است.

اما متاسفانه همه انواع دستگاه تصفیه هوا قادر به تصفیه کامل هوا نیستند!

برخی ذرات آلاینده نظیر ویروس و باکتری به‌دلیل اندازه‌های بسیار کوچک و خواص نفوذپذیری بالایی که دارند به راحتی از فیلترهای چندگانه این دستگاه‌ها عبور کرده و خود را به سیستم تنفسی حساس ما می‌رسانند.

اما خبر خوب اینکه گروه مهندسی شمیم توانسته با ابداع دستگاهی کامل و مجهز، این مشکل را حل و حتی آن را به فرصتی طلایی برای سلامتی تبدیل کند!

در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا بیشتر در این مورد بخوانیم.

با وجود دستگاه تصفیه هوا شمیم جای نگرانی نیست!

بنا به خبر منتشر شده در خبرگزاری ایسنا ابداع کنندگان ایرانی توانسته‌اند نوعی دستگاه تصفیه هوا با مکانیسم متفاوت تولید کنند که قادر است با روشی متفاوت در حوزه تصفیه کامل هوا عمل کرده و هر نوع آلودگی موجود را اعم از ذرات گرد و غبار تا نانو ذرات و حتی ویروس‌ها به‌طور کلی محو و نابود کند.

۱۲

این دستگاه با نام دستگاه تصفیه هوا شمیم، بدون نیاز به فیلتر و تنها با بمباران و یونیزه کردن ذرات علاوه بر گرد و غبار و نانو ذرات آلاینده، قادر است ویروس‌های خطرناکی مانند کرونا را نیز از بین برده و هوا را برای تنفس همه افراد و گروه‌های سنی مناسب نماید.

در شیوه جالب این مجموعه که با تبدیل یون‌های مثبت و مضر هوا به یون منفی از طریق بمباران یونی انجام می شود، محیط به‌کلی دگرگون شده و اثری از هیچگونه آلاینده، باکتری، میکروب و ویروس باقی نمی‌ماند.

این تغییر هویت و منهدم شدن اجزای آلودگی نه‌تنها در هوا که در کلیه سطوح نیز اتفاق افتاده و به مخفی‌ترین بخش‌های محیط اطراف نیز رسوخ می‌کند.

به‌این ترتیب پس از کاربرد این نوع دستگاه تصفیه هوا هیچ‌گونه نگرانی بابت وجود ذرات بیماری‌زا و آلاینده‌های محیطی هوا نخواهید داشت.

دستگاه تصفیه هوا شمیم، چگونه زمینه سلامتی را در کاربران خود تقویت می‌کند؟

به گزارش مشرق نیوز یون‌های منفی موجود در طبیعت تاثیرات جالب و شگرفی بر بدن دارند. از کاهش سروتونین که هورمون استرس نامیده می‌شود تا بهبود عملکرد دستگاه تنفس و گردش خون در افراد و از افزایش سطح ایمنی بدن در مقابله با انواع بیماری‌ها تا تنظیم الگوی خواب و بسیاری موارد دیگر را می توان با دسترسی به این یون‌ها تجربه کرد.

اما زندگی‌شهرنشینی و دوری از طبیعت بسیاری از این مزایا را از ما سلب نموده است.

یون‌های منفی تنها در مناطقی با آب و هوای سالم و طبیعی نظیر سواحل دریا و کوهپایه‌ها وجود داشته و مزایای استفاده ازآن نیز تنها نصیب افراد ساکن در این نواحی می‌شود.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان خوشبختانه دستگاه تصفیه هوا شمیم، طی فرایند نابودسازی مواد آلاینده و یون‌های مثبت و مضر موجود در محیط، علاوه بر نابودی این عوامل بسیاری از آنها را نیز به یون‌های منفی تبدیل می‌کند.

به این ترتیب با وجود این دستگاه و کاربرد آن در محیط زندگی، نه‌تنها از آلودگی هوا و مشکلات جانبی آن خلاص می‌شوید، بلکه زمینه بالا بردن سطح تندرستی و کاهش مشکلات گوناگون نظیر چربی و فشار خون بالا نیز فراهم شده و به آرامش و تنظیم الگوی خواب در شما نیز کمک زیادی خواهد شد.

The 8 Best Air Purifiers for Pet Owners of 2021

کلام پایانی...

اگر به تنفس پاک و سلامتی دستگاه‌های مختلف بدن خود و اطرافیان‌تان اهمیت می‌دهید، پیشنهاد تهیه یک دستگاه تصفیه هوا از نوع مدن می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. وسیله‌ای الزامی در شرایط فعلی، که هم به رفع آلودگی‌های محیطی موجود کمک می‌کند و هم با از بین بردن اصولی انواع باکتری و ویروس از جمله کرونا زمینه را برای زندگی سالم‌تر فراهم می‌کند.

عدم نیاز به استفاده از فیلتر در این دستگاه هم مزیت دیگری است که کاربرد دستگاه تصفیه هوا شمیم را به گزینه‌ای اقتصادی و راحت تبدیل کرده است.