مهاجرت تحصیلی به کشورهای پیشرفته دنیا مثل کانادا همیشه به عنوان یک گام رو به جلو در نظر گرفته می‌شود. اما اگر قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی، ابتدا کمی در مورد وضعیت آکادمیک و بازار کار این کشور تحقیق کنید قطعا بعد از رفتن به این کشور شرایط بهتری خواهید داشت. یکی از مهم‌ترین نکات قابل بررسی در این زمینه، وضعیت بازار کار و میزان درآمد رشته‌های تحصیلی مختلف است. مطمئنا دوست ندارید در رشته‌ای تحصیل کنید که فرصت‌های شغلی و درآمد چندانی ندارد! در این مطلب، رشته های پردرآمد برای تحصیل در کانادا را معرفی می‌کنیم.

پردرآمدترین رشته های تحصیلی در کانادا

بر اساس آخرین مطالعات انجام شده در کانادا، رشته‌های مهندسی با ارزش‌ترین مدارک تحصیلی در این کشور هستند در حالی که مدارک مربوط به رشته‌های هنر و علوم انسانی در انتهای لیست با ارزش‌ترین رشته‌های تحصیلی کانادا قرار می‌گیرند.

تجارت (Business)

تجارت یا بیزنس یک رشته گسترده است که تئوری‌های مرتبط با ریاضیات و کسب و کار، مدل‌های آماری و برنامه نویسی را به دانشجویان آموزش می‌دهد. از جمله فرصت‌های شغلی این رشته تحصیلی می‌توان به خدمات اداری، تحلیلگر بودجه و مدیریت بازاریابی اشاره کرد. درآمد متوسط این رشته در کانادا چیزی بین 110 هزار تا 115هزار دلار کانادا در سال است.

مهندسی نفت و شیمی

دانشجویان رشته مهندسی نفت و شیمی دوره‌هایی را در زمینه ریاضیات، علوم، مکانیک سیالات، انتقال گرما و... می‌گذرانند. این دوره‌ها دانشجویان را قادر می‌سازد تا عملیات مورد استفاده برای تبدیل مواد خام به محصولات نهایی برای صنایع نفت و گاز، داروسازی یا انرژی را طراحی کنند. فارغ التحصیلان مهندسی نفت و شیمی می‌توانند در شرکت‌های نفت و گاز، صنایع انرژی و موسسات تحقیقاتی کار کنند. درآمد متوسط سالانه این رشته 104هزار دلار کاناداست.

۲۱

پزشکی

مدرک رشته پزشکی تقریبا در اکثر کشورهای دنیا ارزش زیادی دارد. دانشجویان رشته پزشکی در کانادا دوره‌های تئوری و عملی مختلفی را در طول تحصیل خود می‌گذرانند. در این کشور پزشکان بسته به استان و شهری که در آن مشغول به کار هستند، آینده شغلی متفاوتی دارند. پزشکی بالاترین نرخ اشتغال را در کشور کانادا دارد و درآمد متوسط سالانه در این رشته 360هزار دلار کاناداست.

مالی و سرمایه گذاری (Finance)

رشته‌های مرتبط با امور مالی یکی دیگر از رشته‌های پردرآمد در کاناداست که مشاغل گسترده‌ای را در برمی‌گیرد. دانشجویان در این رشته تحصیلی مفاهیم امور مالی، بازرگانی و مدیریت، مدیریت مالی، تحلیل مالی، مالیات، حسابرسی و حسابداری را می‌آموزند. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در مشاغل مختلف مثل تحلیلگر تحقیقات بازار، مدیریت بانک، کارگزار بورس و... مشغول به کار شوند. درآمد متوسط سالانه متخصصان مالی در کانادا بیش از 103 هزار دلار است.

مهندسی نرم افزار

رشته مهندسی نرم افزار با علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر متفاوت است. در مهندسی نرم افزار، دانشجویان نحوه ساخت و نگهداری سیستم‌های نرم افزاری را می‌آموزند، در حالی که دانشجویان مهندسی کامپیوتر نحوه طراحی، توسعه و مدیریت سیستم‌های کامپیوتری را یاد می‌گیرند. دانشجویان علوم کامپیوتر هم در مورد داده‌ها، تبدیل داده‌ها و الگوریتم‌ها یاد می‌گیرند. آمارها نشان می‌دهد که استخدام مهندسان نرم افزار در کانادا طی چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است. متوسط درآمد سالانه این رشته تحصیلی 90هزار دلار کانادا است.

وکالت

وکلا نقش مهمی در سیستم قضایی کانادا دارند. دانشجویان در این رشته تحصیلی دوره‌هایی در رابطه با حقوق جزا، قانون تخلفات، قانون قراردادها، حقوق اداری و... می‌گذرانند. پس از فارغ التحصیلی، وکلا در کانادا می‌توانند انتظار داشته باشند که برای دولت، شرکت‌ها و یا به صورت شخصی کار کنند. آنها امکان مشغول شدن در مشاغلی مثل مشاور، مسئول منابع انسانی، وکیل و... را دارند. درآمد متوسط این رشته تحصیلی در کانادا 103 هزار دلار کاناداست.

داروسازی

دانشجویان رشته داروسازی در کانادا دروس پایه مانند شیمی، میکروبیولوژی، بیوشیمی و... را می‌گذرانند. همچنین در سال‌های بالاتر روی ساخت دارو و ارزیابی تاثیرات آن مطالعه می‌کنند. فارغ التحصیلان این رشته باید در آزمونی که توسط هیئت آزمون داروسازی کانادا برگزار می‌شود شرکت کنند و گواهی داروسازی را دریافت نمایند. با توجه به کمبود داروساز در کانادا، داروسازی یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در کاناداست. درآمد متوسط داروسازی در کانادا 102 هزار دلار کانادا در سال است.

۲۳

مهندسی عمران

مهندسی عمران از رشته های تحصیلی پردرآمد در کاناداست. دانشجویان این رشته در موضوعات مختلف مثل مکانیک سیالات، طراحی سازه، دینامیک سازه و... آموزش می‌بینند و ساختمان‌ها، جاده‌ها و پل‌ها را می‌سازند. تحقیقات نشان می‌دهد که بخش ساخت و ساز در کانادا به سمت پروژه‌های بزرگ مقیاس حرکت می‌کند. این موضوع باعث افزایش تقاضا برای مهندسان عمران خواهد شد. درآمد متوسط سالانه این رشته تحصیلی حدودا 80هزار دلار کاناداست.

مدیریت کسب و کار (Business Administration)

دانشجویان در رشته مدیریت کسب و کار در کانادا، در زمینه مدیریت منابع انسانی، روابط بین فردی، سیاست‌های کلی کسب و کار و... آموزش می‌بینند. این رشته اگرچه جزو گران‌ترین رشته‌های تحصیلی است اما بازار کار فوق العاده‌ای هم دارد. درآمد متوسط سالانه این رشته در کانادا 85 هزار دلار کاناداست.

پرستاری

پرستاران در بخش مراقبت‌های بهداشتی کانادا تقاضای شغلی بسیار بالایی دارند. دانشجویان این رشته در زمینه‌هایی مانند روانشناسی، میکروبیولوژی، اخلاق در پرستاری و... آموزش می‌بینند. پرستاران بعد از فارغ التحصیل شدن باید در یک آزمون برای گرفتن مجوز شرکت کنند و قبول شوند. درآمد سالانه رشته تحصیلی پرستاری به طور متوسط 84هزار دلار کاناداست.

مهندسی برق

مهندسین برق سیستم‌ها و ماشین‌های کنترل الکتریکی را طراحی، توسعه و راه اندازی می‌کنند. دانشجویان این رشته دوره‌های مختلف از جمله ریاضیات، تحلیل مهندسی، طراحی و ارتباطات را می‌گذرانند. فارغ التحصیلان رشته برق در مشاغل مختلف مانند شبکه‌های حمل و نقل، روشنایی، گرمایش، تهویه، انرژی‌های تجدیدپذیر و... مشغول به کار خواهند شد. متوسط درآمد این رشته در کانادا 75هزار دلار کانادا در سال است.

علوم زمین

رشته علوم زمین در صنعت معدن کانادا بسیار مورد نیاز است. بر اساس گزارش‌ها، در نتیجه کاهش قیمت کالاهای صنایع معدنی، ضعف‌های زیادی در صنعت معدن کانادا به وجود آمده است. علاوه بر این، دولت کانادا انتظار دارد اکتشاف مواد معدنی این کشور افزایش یابد تا درآمد سالانه خود را افزایش دهد. این نشان می‌دهد که علوم زمین یکی از با ارزش ترین مدرک‌ها در کانادا است. فارغ التحصیلان رشته علوم زمین می‌توانند در اکتشافات معدنی و نفت، مشاوره زیست محیطی و پروژه‌های شهری کار کنند. درآمد متوسط سالانه این رشته در کانادا 100 هزار دلار است.

لتسگویونی در سیستم جستجوی هوشمند خود این امکان را به شما داده تا ضمن بررسی رشته‌های تحصیلی مختلف، مسیرهای شغلی هر کدام را نیز بشناسید. برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب پردرآمدترین رشته های تحصیلی در کانادا می‌توانید با کارشناسان لتسگویونی تماس بگیرید.

منبع: لتسگویونی letsgouni.com