سال‌هاست که به منظور افزایش سرانه مطالعه در کشور، اقدامات گوناگونی صورت می‌گیرد از جمله تولید کتاب صوتی، طرح تشویقی برای کاهش قیمت کتاب و... اما از سویی دیگر، هر چه امکانات زندگی بشر پیشرفت می‌کند، زمان نیز به عنصری جادویی و با ارزش‌تری بدل می‌شود که فقدان آن در روزمره افراد به طور ملموسی به چشم می‌خورد. نداشتن زمان کافی برای مطالعه بسیاری از کتابخوانان را به گرایش خلاصه‌خوانی سوق داده است؛ گرایش پرطرفداری که در دو نوع صوتی و متنی تولید می‌شود.

شک نداشته باشید که خلاصه یک کتاب، بخش‌های مهم آن اثر را در بر می‌گیرد؛ پس از این نظر خیالتان راحت باشد که نکتۀ با ارزشی از کتاب را از دست نخواهید داد. در این میان برخی از خلاصه کتاب‌ها یا همان میکروکتاب‌ها هستند که با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند و حتی از نسخه تکمیلی آن نیز پرطرفدارتر هستند. برای نمونه خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن، خلاصه کتاب صوتی اثر مرکب و خلاصه کتاب قورباغه‌ات را قورت بده.

پر واضح است که عوامل بسیاری می‌توانند در به وجود آمدن یک خلاصه کتاب خوب دخیل باشند، از جمله ناشر، انتخاب قسمت‌های کلیدی و مهم کتاب برای تلخیص و انسجام نهایی متن. تمامی این عوامل افزون بر مطالعه بخش معرفی و توضیحات مربوط به هر کتاب در پلتفرم کتابراه، شما را یاری می‌دهد که بتوانید خلاصه بهترین کتاب‌ها را در سایت و اپلیکیشن کتابراه بیابید.

تیم کتابراه با فراهم کردن دسترسی علاقمندان مطالعه به کتاب‌های تلخیص شده و همچنین مجموعه‌ای عظیم از کتاب‌های صوتی و الکترونیک در زمینه‌های مختلف، بستری امن و مناسب جهت دانلود قانونی کتاب‌ها به شما می‌آید. شما می‌توانید با پیوستن به جمع بیش از 4 میلیون کاربران این اپلیکیشن، برای دانلود کتاب‌های تاریخی و  دانلود بهترین رمان‌های خارجی و ایرانی اقدام نمایید.

تنوع طیف موضوعی خلاصه کتاب‌های موجود در اپلیکیشن کتابراه و تقسیم آن به دو گروه عمده صوتی و متنی سلیقۀ هر فرد اهل مطالعه‌ای را پوشش می‌دهد. مجموعه کتابراه همچنین با در نظر گرفتن حقوق مؤلفین و ناشران، گامی ارزنده در جهت حفظ حق کپی رایت برداشته است.

مزایای خلاصه کتاب‌ها در یک نگاه:

- صرفه‌جویی در زمان

- قیمت مناسب

- دسترسی آسان و فوری به نکات مهم کتاب‌ها

- صرف انرژی کمتر برای آگاهی از محتوای کتاب‌ها

۲

در این قسمت به معرفی چند خلاصه کتاب روانشناسی و خلاصه کتاب مدیریت و رهبری می‌پردازیم که در فهرست محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خلاصه‌ کتاب‌های کتابراه قرار دارند.

خلاصه کتاب صوتی نامتناهی

این خلاصه کتاب، به قلم جیم کوییک، به شما آموزش می‌دهد که چگونه عملکرد ذهن و حافظه خود را بهبود بخشید و نبوغ درونی خود را آزاد کنید. این اثر پرطرفدار یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال است.

جیم کوییک یکی از بهترین مربیان در سرتاسر جهان است که در طی 25 سال گذشته به افراد مشهور، مدیران سازمان‌ها و دانش‌آموزان بسیاری کمک کرده است تا حافظه و تمرکز خود را تقویت کنند و مهارت تندخوانی و تصمیم‌گیری را بیاموزند. او به هر کسی یادآوری می‌کند که مغز و ذهن انسان قدرت فوق‌العاده‌ای دارد و هر فردی می‌تواند منابع انرژی آن را آزاد نماید.

جیم کوییک به تمام مخاطبان خود می‌گوید: «هر کسی صرف نظر از سن، سابقه کاری و سطح تحصیلات می‌تواند روش‌های جدیدی برای استفاده از توانایی‌های مغز خود بیاموزد. پس اگر به دنبال راه‌های بهتر رشد هستید، من اینجا هستم تا به شما کمک کنم تا دوباره عاشق یادگیری شوید!»

پس باید بدانید که کتاب نامتناهی (Limitless) برای توسعه‌ی ذهنی شما راهکارهای جالبی را پیشنهاد می‌دهد؛ اینکه در وهله اول باید طرز تفکر خود را تغییر دهید، سپس انگیزه‌های درونی خود را پیدا کنید و درنهایت براساس روش و اصول جدید، به بهره‌وری بیشتر ذهنی دست یابید. درواقع اگر بتوانید به چنین توانایی برسید، موفقیت شغلی و شخصی بیشتری نصیب‌تان می‌شود و عادات مخرب‌تان به مرور زمان تغییر می‌یابد.

خلاصه کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

این میکروکتاب که به قلم دبی فورد به رشته تحریر درآمده است، لایه‌های مخفی درونی شما را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. نیمه تاریک وجود (The Dark Side Of The Light Chasers) یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌ها در حوزه خودشناسی و خودسازی است که از انتشارش تاکنون از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌ها در تمام دنیا بوده و به 19 زبان جهان نیز ترجمه گردیده است.

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی برتر دنیا این کتاب را تدریس کرده و کلیه مشاوران، روانشناسان و روانکاوان به نام در سراسر جهان نیز خواندن آن را به شدت توصیه می‌کنند.

تنها هنگامی قادر خواهید بود به آینده‌ی مورد نظرتان دست پیدا کنید که دردهای گذشته را فراموش نکرده و از آن‌ها درس بگیرید. اگر قصد دارید آینده‌ای خارق‌العاده برای خود بسازید باید گذشته را در آغوش بکشید. هنگامی که یاد بگیرید تمام آنچه را که هستید و تمام آنچه را که پشت سر گذاشته‌اید را در آغوش بگیرید به تکاملی خواهید رسید که فکرش را هم نمی‌کردید.

دبی فورد در این کتاب در مورد شناسایی مهارت‌ها، توانایی‌ها و نیروهای شخصی و درونی هر یک از شما بحث خواهد کرد. هر کسی از مواجه شدن با انرژی‌ها و نیروهای منفی درونی خود گریزان است، غافل از اینکه این نیروها قادر خواهند بود شما را به روشنایی‌های زندگی برسانند. درک همه‌ی جنبه‌های وجودی و پذیرفتن آن‌ها باعث می‌شود که نه تنها خودتان، بلکه اطرافیانتان نیز از نتیجه آن بهره‌مند شوند. شما می‌توانید برای دانلود کتاب‌های دبی فورد به اپلیکیشن کتابراه مراجعه کنید.

 

خلاصه کتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن

این کتاب به قلم استیو هاروی که برای مدت زیادی در گروه پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز قرار داشت، یکی از معروف‌ترین کتاب‌های روانشناسی در جهان محسوب می‌شود که تا به امروز به زنان بسیاری در سراسر دنیا کمک کرده که مشکلات رابطه‌ خود را حل کنند.

در دنیا هیچ چیزی وجود ندارد که بتوان آن را با عشق یک زن مقایسه کرد. دوستی، دلسوزی، سخاوت، صبوری و ... تنها تعداد کمی از خصوصیات روشن زنانی است که قصد دارند رابطه‌شان را شروع کرده و آن را با عشق و علاقه حفظ کنند. ولی گاهی اوقات زنان نمی‌توانند دلیل بعضی رفتارهای مردان را درک کنند، بنابراین این رفتارها را نوعی بی‌احترامی از سوی آن‌ها برداشت می‌کنند.

نویسنده در میکروکتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن (Act like a lady, think like a man)، با روایتی جذاب و طنز، تجربه‌ها و حقایق شخصی‌ خود را در اختیار زنان می‌گذارد و به آن‌ها نشان می‌دهد که مردان هنگام رابطه، صمیمیت و عشق چگونه فکر می‌کنند.

او در این کتاب به زنانی که در آستانه‌ی ورود به یک رابطه‌ی جدید با شوهر خود هستند یا رابطه‌ای را از پیش شروع کرده‌اند و می‌خواهند آن‌ را ارتقا دهند، کمک چشمگیری می‌کند.

۳

خلاصه کتاب برتری خفیف: کارهای کوچک، اتفاقات بزرگ را می‌سازند

جف اولسون در این خلاصه کتاب به شما می‌گوید که چگونه با انجام کارهای کوچک، می‌توانید تغییرات بزرگی در زندگی‌تان ایجاد کنید. فرقی نمی‌کند که رویایتان داشتن خانه‌ای بزرگ، درآمد عالی یا سلامتی باشد! برتری خفیف همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

بیش‌تر از 10 هزار نفر با ارسال نامه گفته‌اند که با کتاب برتری خفیف (The Slight Edge) توانستند زندگی‌شان را تغییر داده و به رویاهایشان برسند. برتری خفیف کاری می‌کند که زندگی و خودتان را با دیدگاهی متفاوت ببینید و آن را همان‌طوری بسازید که می‌خواهید. خواهید خواند که چرا بعضی افراد موفق هستند و بعضی دیگر با اینکه هر روز تلاش می‌کنند اما هیچ‌وقت موفق نمی‌شوند.

نخستین نسخه برتری خفیف در سال 2005 منتشر شد و 8 سال بعد نویسنده نسخه جدیدی از آن را ارائه داد که همین میکروکتابی است که شما آن را مطالعه می‌کنید.

جف اولسون (Jeff Olson) با ایده‌اش که برتری خفیف است، توانسته به میلیون‌ها نفر کمک کند و باور دارد که جایگاهی که خودش امروز دارد را مدیون برتری خفیف است. او، جوان‌ترین مدیر فرودگاه آلبوکرکی، یکی از 5 مدیران برتر در یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه تکنولوژی و نویسنده‌ای چند میلیون دلاری است. او با یک تیم کوچک توانست درآمد یک شرکت بزرگ را 400 درصد افزایش دهد و یکی از بزرگترین شبکه‌های توسعه فردی در دنیا را تاسیس کرده است.