مدت زمانی است که تمام دنیا درگیر ویروس خطرناک کرونا شده است، در بسیاری از کشورهای پیشرفته شاهد تصویب و اجرای دستورالعمل های لازم در محل کار و ادارات جهت انجام کار در منزل  و یا همان دور کاری هستیم. استفاده از سیستم حضور و غیاب آنلاین یکی از این دستورالعمل ها و راهکار هاست که باعث می شود چالش های دور کاری کارمندان در دوران سخت کرونا به حداقل رسیده و امکان ارزیابی عملکرد آنها توسط مدیران به راحتی امکان پذیر باشد.

 

نقش حضور و غیاب در عملکرد کارمندان

در هر اداره ای جهت پیشرفت و کارایی لازم، وجود نظم و انضباط  و رعایت آن از سوی کارمندان بسیار ضروری است. حضور به موقع در محل کار و همچنین خروج به موقع یکی از مواردی است که کارمندان هر اداره ملزم به رعایت و انجام آن هستند. در صورتی که این امر توسط کارمندان رعایت نشود باعث کاهش راندمان کاری آنها شده و در دراز مدت باعث به وجود آمدن شرایط سختی برای کل اداره خواهد شد. با افزایش حجم کار ها و همچنین افزایش تعداد کارمندان، امکان کم کاری و ورود دیرهنگام و خروج زود هنگام کارمندان نیز افزایش می یابد، از این رو مدیران به اهمیت وجود سیستم حضور و غیاب در ادارات واقف هستند، چرا که کارایی و پیشرفت اداره در گرو این امر می باشد. به همین جهت انجام حضور و غیاب و وجود نگهبان جهت نظارت بر آن تبدیل به یکی از بخش های لازم الاجرا در هر اداره ای می باشد.

 

حضور و غیاب آنلاین تا چه حد کارایی دارد؟

همانطور که ذکر شد لزوم اجرای حضور و غیاب در ادارات و محل کار ها تبدیل به یکی از قوانین لازم الاجرا شد، اما این  سیستم حضور و غیاب از آنجا که به صورت  قدیمی و سنتی انجام می شود، با پیشرفت علم و تکنولوژی رفته رفته محبوبیت خود را از دست داد و سیستم های حضور و غیاب جدیدتری به بازار عرضه گردید. در این سیستم های حضور و غیاب که با استفاده از کارت و به صورت خودکار انجام می گرفت، تا حد زیادی مشکلات حضور و غیاب به روش سنتی را رفع نمود. اما با توجه به اینکه پیشرفت تکنولوژی همچنان با شتاب انجام می شود و شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد، این سیستم حضور و غیاب نیز در بسیاری از شرایط کارایی لازم را ندارد. شرایطی مانند عصر حاضر که با پدیده ای با نام ویروس کرونا روبرو هستیم. بعد از انتشار و گسترش این ویروس در سراسر دنیا شاهد تعطیل شدن بسیاری از کسب و کار ها شدیم. اما با توجه به شیوع بیشتر ویروس کرونا، امکان تعطیلی ادارات بیش از این میسر نبود و امکان به وجود آمدن ضرر و زیان بسیاری به خاطر تعطیلی طولانی مدت ادارات  بود. از این رو دورکاری کارمندان به عنوان راه حلی جهت ادامه کار به نظر می رسید. در شرایط دورکاری نیز نقش سیستم حضور و غیاب را نمی توان نادیده گرفت. به همین خاطر سیستم حضور و غیاب آنلاین به عنوان بهترین گزینه جهت کنترل و نظارت بر عملکرد کارمندان مطرح گردید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد سیستم حضور و غیاب آنلاین بدانیم.

1

 

بهبود عملکرد کارمندان در شرایط دورکاری

بهبود عملکرد کارمندان در شرایط دورکاری یکی از چالش هایی بود که ذهن مدیران را به خود مشغول می کرد.  برخی از کارمندان در منزل معمولا نسبت به انجام وظایف خود احساس مسئولیت کاری چندانی در مقایسه با کار کردن در اداره ندارند، از این رو استفاده از ابزار و نرم افزار های پیشرفته امروزی به کمک سیستم اداری آمده است تا به حل این بحران کمک نماید. با تلاش و همت برنامه نویسان کم کم نرم افزار هایی طراحی و ارائه شد که قابلیت انجام سیستم حضور و غیاب آنلاین را فراهم می نمود. حضور و غیاب با موبایل یکی از بهترین گزینه ها جهت نظارت بر عملکرد کارمندان در شرایطی است که امکان حضور کارمندان در اداره میسر نیست. با استفاده از این نرم افزار امکان حضور و غیاب آنلاین به راحتی قابل انجام است و این امر نیز باعث خواهد شد تا احساس مسئولیت کاری در کارمندان بالا برود و بدین ترتیب دورکاری تبدیل به یکی از اجزای جدید سیستم کاری کشور در حال حاضر و آینده شود.

 

نقش استفاده از نرم افزار حضور و غیاب آنلاین تحت وب در عصر حاضر

بدون شک هر سیستم کاری چه در اداره و چه در شرایط دورکاری در منزل، ملزم به رعایت قوانین کار می باشد. حضور به موقع و انجام کار در ساعات کاری معین شده یکی از قوانین لازم الاجرا در انجام کار می باشد. در شرایط حاضر و با توجه به شیوع و گسترش بیماری کرونا، انجام دورکاری به عنوان یکی از شرایط اضطراری در حاضر حاضر تلقی می شود. اما جدا از  شرایط سخت کرونا، با توجه به پیشرفت علم و گسترش ابزار های تکنولوژی، دورکاری می تواند به عنوان یکی از جدید ترین مشاغل در عصر ماشینی امروز مطرح شود. به همین جهت وجود سیستم حضور و غیاب آنلاین نه تنها در شرایط سخت امروزی، بلکه به عنوان ابزار ضروری می تواند بیش از پیش اهمیت پیدا کند. نرم افزار تایمزی به عنوان یکی از کارآمدترین اپلیکیشن موبایل حضور غیاب و همچنین نرم افزار حضور و غیاب تحت وب می باشد. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که اجرای صحیح و دقیق حضور و غیاب در بسیاری از کسب و کار ها را به خوبی میسر می سازد و مدیران را در نظارت بر عملکرد کارمندان یاری می نماید. نرم افزار تایمزی جهت کلیه استارتاپ ها، مراکز آموزشی، ادارات، شرایط دورکاری و محیط های کاری با شعب مختلف بسیار مناسب و کارآمد می باشد.

2