از هر چهار نفر در جهان، یک نفر به صورت آنلاین خرید می‌کند

شاید این آمار اندکی عجیب باشد؛ اما آمار و ارقام نشان می‌هد که تعداد افرادی که در جهان کالای خود را به صورت آنلاین خریداری کرده اند، 2.14 میلیارد نفر است که این میزان افراد برابر با 27.6 درصد از جمعیت کل جهان می باشد. و به این معنی که از هر چهار نفر در جهان، یک نفر به صورت آنلاین خرید می‌کند. در ادامه با رابسانا، برای طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی آنلاین حرفه ای همراه باشید تا درباره اهمیت و ضرورت و ویژگی های سایت های فروشگاهی بیشتر بدانید.

 

1

تعداد افرادی که به صورت آنلاین خرید می‌کنند

 

در ضمن باید اشاره کرد که این آمار نسبت به سال 2020، 1.32 درصد افزایش یافته است و با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد وب سایت های بیشتر، این آمار احتمالا بیشتر هم خواهد شد.

نکته مهم دیگر این است که 63 درصد از موارد خرید کالا به صورت آنلاین شروع می‌شوند و این بدان معناست که شیوه خرید مشتری اصلا مهم نیست چون بسیاری از آنها برای خرید محصول ابتدا به صورت آنلاین در مورد آن اطلاعاتی کسب می‌کنند.

این میزان از خریداران و میزان فروش کالا به صورت آنلاین باعث شده است که راه اندازی وب سایت فروشگاهی به یکی از نیازهای دنیای جدید تبدیل شود و سرمایه گذاری در آن نیز بسیار سودآور باشد. برای طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی آنلاین حرفه ای با ما تماس بگیرید.

 

چرا فروشگاه های فیزیکی باید وب سایت خود را داشته باشند؟

 

2

 

 

در عنوان قبلی به این موضوع اشاره کردیم که با توجه به افزایش میزان فروش محصولات به صورت آنلاین، راه اندازی سایت فروشگاهی به یکی از ضرورت های دنیای دیجیتال تبدیل شده است. در این عنوان به توضیح اینکه چرا هر فروشگاه فیزیکی باید وب سایت خود را داشته باشد، می‌پردازیم.

 

  • حضور آنلاین

حتما از خود می‌پرسید که چرا حضور آنلاین در مورد وب سایت های فروشگاهی بیشتر اهمیت دارد؟ چون همانطور که قبل تر اشاره کردیم، 63 درصد از افراد قبل از خرید کالا به صورت آنلاین درباره آن جستجویی را انجام می‌دهند و اگر شما در اینترنت حضور نداشته باشید، پس تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست می‌دهید.

و اما راه اندازی سایت فروشگاهی آنلاین حرفه ای باعث می‌شود که ارتباط خود را با مشتریان حفظ کرده و با اتخاذ استراتژی بازاریابی مناسب، میزان کاربران و مشتریان وب سایت خود را افزایش دهید.

 

  • از مزایای تبلیغات اینترنتی استفاده کنید

با راه اندازی سایت فروشگاهی آنلاین حرفه ای می‌توانید از تبلیغات اینترنتی برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید، برای مثال می‌توانید با ثبت ایمیل کاربران خود در دسته های مختلف، محصولات جدید خود را متناسب با جستجو ها و خرید هایی که انجام داده اند برای آنها ارسال کنید.

 

  • برند خود را تقویت کنید

اگر وب سایت فروشگاهی شما دارای طرحی عالی و منحصر به فرد باشد، نه تنها وب سایت شما بلکه برند شما نیز شناخته خواهد شد و کاربران به محصولات جدیدی که معرفی می‌کنید اعتماد خواهند کرد.

 

  • کاربران خود را بیشتر بشناسید

با طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی آنلاین حرفه ای می‌توانید زمان عرضه یک محصول را با کسب اطلاعات بیشتر درباره رفتار مشتری، به بهترین شکل تعیین کنید. کافی است رفتار کاربران درباره محصول مشابه را با ابزار مختلفی که در دسترس است، تجزیه و تحلیل کنید و زمان عرضه و شیوه تبلیغات موثر را پیدا کنید.

و بسیاری دلایل دیگر که همه بر ضرورت داشتن طراحی سایت فروشگاهی تاکید می‌کنند.

 

مزایای طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی آنلاین حرفه ای

 

قبل از بیان مزیت های داشتن وب سایت فروشگاهی، همین الان برای طراحی و راه اندازی وب سایت خود با برترین شرکت طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی رابسانا، تماس بگیرید و سفارش خود را نهایی کنید.

اما در مورد مزیت های طراحی باید اضافه کرد که طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی آنلاین حرفه ای مزیت های زیادی برای کسب و کار شما خواهد داشت که چند مورد از آنها در زیر آمده است.

 

  • روند خرید خود را سریعتر کنید

مشتریان می‌توانند وقت کمی را برای خرید محصولات مورد نیاز خود بگذارند؛ کافی است که به وب سایت شما وارد شوند، کالای خود را انتخاب و هزینه آن پرداخت کنند.

 

3

 

  • کاربران اطلاعات بیشتری درباره محصولات دارند

با ایجاد لیست محصولات و دسته بندی آنها، قرار دادن توضیحات، تصویر محصول، قیمت، زمان ارسال و سایر موارد، کاربران می‌توانند برنامه ریزی بهتری را برای کارهای خود داشته باشند.

 

  • سایت فروشگاهی در مقایسه با فروشگاه فیزیکی به سرمایه کمتری نیاز دارد

با اینکه طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی آنلاین حرفه ای و همچنین مدیریت آن به نیروی متخصص نیاز دارد، اما در مقایسه با هزینه هایی مانند اجاره مغازه، طراحی فروشگاه، خرید کالاهای مختلف، تعمیر و نگهداری و بسیاری از موارد دیگر، هزینه کمتری خواهد داشت.

 

4

 

 

  • تبلیغات هدفمند تر

مشکل تبلیغات سنتی این است که معیاری برای سنجش اثربخشی آنها به صورت قطعی وجود ندارد؛ اما با استفاده از ابزار مختلف تجزیه و تحلیل رفتار کاربران، می‌توانید میزان اثربخشی تبلیغات خود را بسنجید و استراتژی خود را تقویت کنید و یا تغییر دهید.

 

5

 

  • وجود حالت های پرداخت مختلف
  • دسترسی سریعتر مشتری به کالا
  • امکان مقایسه محصولات مختلف برای کاربر در دسترس است.
  • محصولات به صورت 24 ساعته برای خرید کاربر در دسترس است
  • افزایش میزان فروش محصولات

 

و بسیاری از مزیت ها و فرصت های دیگر که تنها با طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی آنلاین حرفه ای می‌توانید برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

 

ویژگی هایی که هر وب سایت فروشگاهی باید داشته باشد

 

6

 

وب سایت های فروشگاهی باید ویژگی های برتری داشته باشند که هم مشتری برای استفاده از آنها تشویق شود و هم مدیر وب سایت بتواند در کمترین زمان تغییرات مورد نظر خود را اعمال کند. ویژگی های مهمی که هر وب سایت فروشگاهی باید داشته باشد در زیر آمده است.

 

  • ویژگی های پیشرفته مدیریت محتوا

که باعث می‌شود ایجاد تغییرات در وب سایت ها در کمترین زمان انجام شود.

 

·ارائه کد های تخفیف متناسب با کاربران و ایجاد ابزارهای تبلیغاتی

برای تشویق کاربران برای خرید بیشتر می‌توان از فرمولی مانند کیف پول که درصدی از هزینه خرید کالا در آن ذخیره می‌شود و یا ارائه کدهای تخفیف در روزهای مختلف استفاده کرد.

 

 

طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی آنلاین حرفه ای باعث می‌شود که رتبه فروشگاه شما در صفحه نتایج گوگل به سرعت پیشرفت کند.

  • ابزار گزارش دهی برای کاربران و مدیران

به طور مثال نمودار تغییر قیمت برای کاربران و میزان فروش محصولات برای مدیران سایت در دسترس باشد.

  • بخش توضیحات محصول با کیفیت و یکپارچه
  • ایجاد ابزاری برای استفاده از شیوه های بازاریابی آنلاین
  • در دسترس بودن گزینه های پرداخت مختلف
  • امکان افزودن ویژگی های جدید به سادگی انجام گیرد

 

اما به عنوان نکته نهایی باید اضافه کرد که با ایجاد وب سایت فروشگاهی خود می‌توانید از مزیت های سایت فروشگاهی حراج آنلاین نیز استفاده کنید. در واقع می‌توانید اجناس خود را در روزهای خاص به صورت حراج ارائه دهید و یا اینکه فروشگاه حراج آنلاین خود را راه اندازی کنید و هیچ نگرانی برای فروش محصولات خود نداشته باشید، چون در حراج های آنلاین همه کالاهای شما، خریدارهای مناسب خواهند داشت.

کافی است برای استفاده از مزیت های طراحی سایت فروشگاهی آنلاین حرفه ای و افزایش فروش محصولات و توسعه کسب و کار خود با ما ارتباط بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی رابسانا مراجعه کنید.