مشهد از نظر منطقه ای در نواحی کوهستانی واقع شده و این مسئله نیز باعث خوش آب و هوایی مشهد و نقاط اطرافش شده است. تعداد زیادی روستا در اطراف این شهر نیز به خاطر همین مزیت آرام آرام ایجاد شدند و هم اکنون جزء جاذبه های مشهد می باشند. برای سفر به مشهد ابتدا به یک برنامه ریزی نیازمند هستید. چرا که یکی از پرترددترین خطوط پروازی کشور، پرواز تهران مشهد است. فرودگاه بین‌المللی مشهد که به نام فرودگاه هاشمی‌نژاد نیز شناخته می‌شود بعد از فرودگاه مهرآباد تهران بیشترین ترافیک مسافر را دارد. از لحاظ تعداد پروازهای ورودی و خروجی روزانه، فرودگاه مشهد رتبه اول را در ایران دارد.

مشهد به جهت اینکه قطب گردشگری مذهبی کشور به حساب می‌آید، ایرلاین‌های بزرگ ایران همه روزه بلیط هواپیما تهران مشهد را عرضه می‌کنند. شما می‌توانید برای خرید بلیط تهران مشهد به صورت چارتر و سیستمی اقدام کنید و برای کسب اطلاعات دقیق با کارشناسان تریپ تماس بگیرید. همیشه بهترین زمان را برای تهیه بلیط تهران مشهد در نظر بگیرید. اما برای دوچندان کردن لذت سفر به مشهد دیدنی ترین روستاهای مشهد را از دست ندهید. در این صفحه می خواهیم بهترین روستاهای مشهد برای گشت گذار را با هم بشناسیم. با ما همراه باشید.

روستای زشک، دیدن آب و هوای خوب مشهد

روستای زشک (Zoshk)، از معروف ترین روستاهای حومه مشهد است که ابندا با این روستا آشنا می شویم و می توانید آن را در نقشه روستاهای اطراف مشهد ببینید. زشک در امتداد جنوب شرقی رشته کوه های بینالود مشهد واقع شده است. بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت روستای زشک ۲۱۷۱ نفر شمارش شده است. اگر بخواهیم جاذبه های روستای زشک را به شما معرفی کنیم، می توانیم چشمه قلقلی، قله شیرباد، دره ی نهل و قله چمن ار نام ببریم.

چگونه به روستای زشک برویم

از شهر مشهد تا روستای زشک حدودا ۱ ساعت راه است و ابتدا باید از پارک وکیل آباد به شاندیز رفته و پس از پیمودن مسافت ۱۵ کیلومتری به روستای زشک برسید.

آدرس روستای زشک: مشهد، بخش طرقبه، دهستان شاندیز، روستای زشک

b1

سرسبزترین روستای مشهد، روستای زشک

خادر، کهن ترین روستای مشهد

خادر (Khadar) نیز مثل زشک، قسمتی از طرقبه و شاندیز می باشد و در یک دره واقع شده است و به خاطر رویش گیاهان وحشی و خاردار در این محدوده، ابتدا به شهر خاردره نام گذاری شد و با گذشت زمان نام آن به خادر تغییر پیدا کرد. واژه ی خادر در زبان محلی مشهدی به معنی سرگشته و حیران می باشد. روستای خادر مشهد ۱۰۰۰ سال قدمت داشته و می تواند به عنوان روستایی تاریخی در این منطقه باشد. از جاذبه های تاریخی روستای کهن خادر مشهد می توان سرچشمه و آتشکده ی روستا را نام برد.اشاره کنیم.

راه دسترسی به روستای خادر مشهد

خادر در ۲۰ کیلومتری جاده ی شاندیز واقع شده است.

آدرس روستای خادر مشهد: مشهد، ۲۰ کیلومتری دهستان شاندیز، روستای خادر

b2

روستای خادر مشهد

شاندیز، معروف ترین روستای مشهد

شاندیز (Shandiz)، معروف ترین روستایی است که در اطراف مشهد قرار گرفته و به خاطر دره های پر آب و محیط زیست زیبا و منحصربفردی که دارد، همه را به خود جذب کرده است. از روستای شاندیز در سال ۱۳۸۴ با نام منطقه ی نمونه بین المللی گردشگری ایران، یاد شد. به یاد داشته باشید که گیلاس و کباب شیشلیک شاندیز بسیار معروف هستند. از جاذبه های شاندیز می توان پیست اسکی ابرده، پارک جنگلی شاندیز، خیابان آبشار، رصدخانه ی نجوم و پیست موتورسواری ویرانی را نام برد.

راه های دسترسی به روستای شاندیز

برای رسیدن به شاندیز از مشهد، باید پارک وکیل آباد را تا آخر رفته و بعد از ویلا شهر که بلوار امام رضا هم نامیده می شود، به سمت شاندیز بروید.

آدرس شاندیز مشهد: مشهد، ۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد، شاندیز

b3

روستای شاندیز مشهد

روستای عنبران مشهد، روستایی با رایحه خوش

روستای عنبران مشهد علاوه بر جاذبه های طبیعی، دارای امکانات رفاهی توریستی نیز می باشد. برای مثال در این روستای ییلاقی رستوران های مختلف، واحدهای پذیرایی و خانه های بوم گردی متفاوتی وجود دارد. نام این روستا به خاطر وجود علف های خودرویی که بوی بسیار خوبی از خود ساطع می کنند، عنبران نامیده شده است.

چگونه به روستای عنبران برسیم؟

آدرس روستای عنبران مشهد در ۲۶ کیلومتری مشهد و ۱ کیلومتری طرقبه می باشد.

b4

روستای عنبران مشهد

روستای پلکانی کنگ مشهد

ایران تعداد بسیاری روستای پلکانی را در خود جای داده است. یکی از این روستاها، روستای کنگ (Kang) مشهد می باشد. روستای کنگ مشهد طبیعت و معماری حیرت آوری را به دیدگان بازدید کنندگان هدیه می دهد و از زیباترین ییلاقات مشهد به شمار می رود. کنگ به معنای دژ مستحکم و یا پرنده ای با پنجه های محکم می باشد. روستای کنگ مشهد جاذبه های بسیاری را مثل تکیه ی قدیمی روستا، کاروانسرای شاه عباسی و گورستانی قدیمی که قدمتش به قبل از اسلام برمی گردد را در خود جای داده است. از محصولات این روستا می توان به انواع میوه های تازه مثل زرشک، گردو، توت، آلو و بادام اشاره کرد.

راه های دسترسی به روستای کنگ

برای رفتن به کنگ می توانید از مسیر طرقبه بروید. روستای کنگ مشهد در فاصله ی ۲۹ کیلومتری مشهد و ۱۹ کیلومتری طرقبه واقع شده است.

آدرس روستای کنگ مشهد: ۲۹ کیلومتری مشهد، روستای کنگ

b5

روستای کنگ مشهد

روستای دهسرخ مشهد، قدمگاه امام رضا(ع)

روستای دهسرخ (Deh Sorkh) دارای آب و هوایی دلنشین و کوهپایه ای می باشد و به خاطر خاک سرخ رنگی که دارد به دهسرخ معروف است. روستای دهسرخ به گفته ی برخی افراد مکانی بوده که امام رضا (ع) در آن توقف داشته و نماز خود را به جا آورده اند. علاوه بر آن نیز می گویند از برکت حضور ایشان در دهسرخ، چشمه ای جوشیده که در حال حاضر به آن زمزم رضوی می گویند. از جاهای دیدنی این روستا می توان امامزاده عبدالعزیز، قلعه نو و مصلای امام رضا (ع) را نام برد.

راه های دسترسی به روستای دهسرخ مشهد

برای رسیدن به روستای دهسرخ به سمت شهر ملک آباد رفته و نرسیده به ملک آباد به روستای دهسرخ بروید.

آدرس روستای دهسرخ مشهد: ۴۵ کیلومتری مشهد، ۱۷ کیلومتری شهر ملک آباد، روستای دهسرخ

b6

روستای دهسرخ مشهد

جاغرق، روستایی با بهترین باغات میوه

روستای جاغرق (Jaghargh) در ۲۱ کیلومتری شمال مشهد واقع شده و دارای آب و هوایی کاملا کوهستانی می باشد. دره های سر سبز و باغ های میوه این روستا، باعث شهرت و معروفیت آن در بین همگان شده است. چشمه های پر آب و طبیعت زیبای روستای جاغرق مشهد گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و به همین خاطر امکانات گردشگری مثل رستوران و اقامتگاه های بوم گردی با امکانات خوبی در این روستا ایجاد شده است. از جاذبه های روستای جاغرق می توان قبرستان جاغرق را نام برد. قدمت این قبرستان به دوره ی تیموریان و اوائل قاجار می رسد.

دسترسی به روستای جاغرق چگونه است

روستای جاغرق مشهد در ۲۱ کیلومتری شمال غربی مشهد و ۷ کیلومتری طرقبه واقع شده است.

آدرس: ۲۱ کیلومتری شهر مشهد، روستای جاغرق

b7

روستای جاغرق مشهد

روستای اندرخ، روستای منحصربفرد برای کوهنوردی

این روستا هم به اَندرخ و هم آندروخ (Andorokh) معروف است و به خاطر زمین های سر سبز و بسیار حاصل خیزش بسیار پر طرفدار می باشد. اندرخ علاوه بر زیبایی هایی که دارد، با صخره هایش هم توجه کوهنوردان و صخره نوردان را به خود جلب می کند. روستای اندرخ مشهد، امکانات گردشگری خوبی وجود دارد که طبق آن می توانید در این روستا به عکاسی در طبیعت، دوچرخه سواری، کوه نوردی و جمع آوری گیاهان بپردازید.

دسترسی به روستای اندرخ مشهد

برای رسیدن به روستای اندرخ باید به سمت کلات و ۳۳ کیلومتری شمال شرقی شهر مشهد رفت.

آدرس روستای اندرخ مشهد: خراسان رضوی، ۳۳ کیلومتری شمال شرقی مشهد، مسیر مشهد به کلات

b8

روستای اندرخ مشهد

روستای نغندر مشهد، معروف به دره ی ابریشم

روستای نغندر (Noghondar روستایی ییلاقی در اطراف کوه های بینالود مشهد است. نلم روستای نغندر هم معنی ابریشم می باشد و همین نیز باعث شده تا این روستا به دره ابریشم شهرت پیدا کند. روستای نغندر مشهد اقلیمی کوهستانی دارد و دارای درخت های توت زیادی است. در این روستا پرورش کرم ابریشم و در نتیجه تولید پارچه های ابریشمی رایج است.

چگونه به روستای نغندر برویم

برای رسیدن به روستای تغتدر به سمت طرقبه رفته و ۱۰ کیلومتر قبل از آن به روستای نغندر وارد شوید.

آدرس روستای نغندر: مشهد، ۱۰ کیلومتری طرقبه

b9

روستای نغندر مشهد

اخلمد، روستایی اطراف کوه های بینالود مشهد

روستای اخلمد (Akhlamad)، روستایی با طبیعت بکر در نزدیکی کوه های بینالود مشهد می باشد و قدمتی چند هزار ساله دارد. گیاهان مختلف و میوه های تازه متعلق به هر فصل، از محصولات طبیعی اخلمد می باشند. روستای اخلمد مشهد دارای یک آبشار است که از لحاظ طبیعی بسیار خاص و زیبا و از نظر تاریخی نیز بسیار با اهمیت بوده است و در جریان حمله به خراسان، مردم برای حفظ جان خود به این آبشار و روستایش پناه می آوردند.

راه های دسترسی به روستای اخلمد مشهد

روستای اخلمد در ۸۵ کیلومتری مشهد و ۲۴ کیلومتری چناران و کوه های بینالود واقع شده است.

آدرس روستای اخلمد مشهد: مشهد، ۲۴ کیلومتری بینالود و چناران

b10

روستای اخلمد مشهد

بعد از دیدن این روستاها می توانید با خیال راحت به شهرتان یا تهران برگردید. چرا که دیگر سفرتان به مشهد تکمیل شده است. در هنگام برگشت از مشهد در نظر داشته باشید که مدت پرواز بین مشهد تهران با توجه به موارد متعددی مثل وضعیتی آب و هوایی ممکن است تغییر کند. پروازهای هواپیما مشهد به تهران در روزهای متعددی که در همین صفحه مشاهده می‌کنید در دسترس مسافران است و هواپیمایی‌هایی گوناگونی ارائه دهنده خدمات پرواز مشهد تهران هستند که شما می‌توانید با فیلتر کردن هر هواپیمایی در این صفحه تنها بلیط مشهد به تهران آن ایرلاین را مشاهده کنید.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط هواپیما مشهد مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir