به گزارش پارس به نقل از 118 سفر ماهیت اسرار آمیز برخی از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری جهان همچنان حفظ شده و به نوعی رمز و راز بر فضای آنها حکمرانی می کند. در حقیقت، کاوش در این مکان‌ها و یافتن پاسخ معمای چگونگی شکل گیری آنها از عوامل کلیدی در جلب توجه گردشگران محسوب می شوند.

933_281

خطوط نازکا، پرو

زیبایی و رمز و راز خطوط "نازکا" یا "ناسکا" در پرو هنگامی که از ارتفاع چند صد فوتی به آنها نگاه می کنید، نمایان می شود. این خطوط از روی زمین تقریبا غیر قابل مشاهده بوده و شکل‌های مختلف از حیوانات و گیاهان تا نقش‌هایی فانتزی را شامل می شوند.

هدف از ایجاد چنین نقش‌های عظیمی که برآورد می شود قدمت آنها به بازه زمانی 500 قبل از میلاد تا 500 بعد از میلاد باز می گردد، نامشخص بوده، اما برخی گمانه‌زنی‌ها خطوط نازکا را با آیین ستاره شناسی و فضایی در ارتباط می دانند. دلیل پشت پرده شکل گیری آنها هرچه باشد، این آثار هنری شگفت انگیز هر ساله توجه گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می کنند. خطوط نازکا در فاصله 250 مایلی از شهر لیما قرار دارند.  

934_274

جزیره ایستر، شیلی

در جزیره "ایستر" می توانید رمز و راز را در چشم‌ها نظاره کنید! این جزیره که در زبان محلی  به آن "راپا نوی" گفته می شود، شهرت خود را به واسطه صدها سر و تندیس سنگی عظیم کسب کرده است. تا به امروز، هدف از ساخت و تعداد زیاد این مجسمه‌ها نامشخص باقی مانده است.

افزون بر این، چگونگی جابجایی این سنگ‌های حجاری شده که میانگین وزن هر یک از آنها به 14 تن می رسد نیز از دیگر رازهای جزیره ایستر محسوب می شود. می توان از شهر سانتیاگو با هواپیما به جزیره ایستر دسترسی داشت که طی کردن این مسافت پنج ساعت و نیم طول می کشد. این جزیره در میان بکرترین جزیره‌های مسکونی جهان قرار دارد.

935_412

استون هنج، انگلیس

پرسش‌های مختلفی که درباره "استون هنج" مطرح شده، آن را در میان اسرار آمیزترین مناطق باستانی جهان قرار داده است. منشا، شیوه ساخت و ساز و کاربری استون هنج همچنان به طور دقیق مشخص نشده است. ساخت این مکان طی چند مرحله از حدود 5 هزار سال پیش آغاز شده و این سازه سنگی عظیم ممکن است یک معبد، مقبره، تقویم و یا چیز دیگری بوده باشد. حدس و گمان از عوامل کلیدی در جلب توجه گردشگران به این مکان بوده و از این رو هر فردی می تواند تصور شخصی خود را درباره استون هنج داشته باشد.

936_576

سنگ‌های لغزان، پارک ملی دره مرگ، کالیفرنیا

یکی از جاذبه‌های هیجان انگیز پارک ملی "دره مرگ" از سنگ‌هایی که به ظاهر ثابت هستند، سرچشمه می گیرد. بستر دریاچه خشک شده این مکان به دلیل سنگ‌هایی که خود به خود حرکت می کنند، مشهور است. رد مسافتی که برخی از این سنگ‌ها طی کرده‌اند حتی به یک هزار و 500 فوت نیز می رسد. پژوهشگران ترکیبی از باد و باران را عامل حرکت این سنگ‌ها عنوان کرده‌اند. دره مرگ در فاصله حدود 100 مایلی از لاس وگاس قرار دارد.

937_591

ماچو پیچو، پرو

"ماچو پیچو" یکی از اسرار آمیزترین مکان‌های جهان شناخته می شود که در سال 2011، صدمین سالگرد کشف مجدد آن جشن گرفته شد. ماچو پیچو در یک جنگل ابری بکر در ارتفاعات رشته کوه "آند" واقع در پرو قرار دارد. این گنجینه قوم "اینکا" سالانه هزاران گردشگر را مجذوب خود می کند. بنابر بررسی‌های صورت گرفته، ماچو پیچو در فاصله زمانی بین 1438 تا 1493 ساخته شده و تاکنون دلیل مشخصی برای ساخت آن ارائه نشده است.