کوتاهی مو در خانه

 

کوتاهی مو یکی از خدماتی است که خانم ها بسیار روی آن حساس هستند و اصلا دوست ندارند که در انجام آن مشکلی بوجود آید. حتما لازم نیست که قصد کوتاه کردن بسیار زیاد مو را داشته باشید تا به آرایشگاه بروید. چراکه هر خانم سالانه احتیاج دارد که چندین دفعه برای نوک گیری موی خود به آرایشگاه سر بزند. در این مطلب می توانید با خدمات کوتاهی مو در خانه بیشتر آشنا شوید.

در این مطلب با ما همراه باشید تا به سوالات زیر پاسخ دهیم :

* کوپ مو چیست؟

*‌ هر جند وقت یکبار باید موهای خود را کوتاه کنیم؟

*‌ براشینگ چیست؟

کوپ مو در خانه

2

کوپ مو به معنای کوتاه کردن مو است. کوتاهی مو کار چندان راحتی نیست و باید طوری انجام شود که مو آسیب نبیند و بعد از سشوار کشیدن فرم خوبی بگیرد. حتی اگر آرایشگر هم نباشید می توانید تفاوت بین یک کوپ خوب و بد را بدانید. و دقیقا به همین خاطر است که باید پیش کوپ کار حرفه ای بروید.

دقیقا در همین قسمت باید از آرایشگر های حرفه کلون براتون بگم. تیم حرفه ای ما با تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز به خانه شما می آیند و کار شما را نجام می دهند.

با شیوع کرونا خیلی از ما یاد گرفتیم که چطور ریسک ابتلا به بیماری را کاهش دهیم و در همین مسیر متوجه شدیم که چقدر برخی کار ها برایمان ساده تر شده اند. مثل کوتاهی حرفه ای مو در خانه.

روش انجام کوتاهی مو

کوتاهی مو به دو روش کوتاهی خشک و خیس انجام می شود. در این روش که اکثر ما با آن آشنایی داریم، مو ها را خیس می کنند و سپس آن را کوتاه می کنند. اما در روش خشک، مو اول براشینگ می شود و سپس کوتاه. از این روش برای کوتاهی با ماشین هم استفاده می کنند. و کوتاهی مو با ماشین به همراه براشینگ انجام می شود. یعنی اول موها با سشوار کاملا صاف شده و سپس با ماشین کوتاه می شوند.

ویژگی های کوپ کار حرفه ای

یک کوپ کار خوب برای انجام کوتاهی مو حرفه ای باید حتما به جدیدترین مو های سال آشنایی داشته باشد. همچنین باید به طور کامل بداند که برای فرم و میمیک های صورت مختلف، چه نوع کوتاهی مناسب است و آن را به مشتریان خود پیشنهاد دهد.

مدل های مو با توجه به فرم صورت

صورت های بیضی شکل

افرادی که صورت بیضی دارند مشکل زیادی در انتخاب مدل مو نخواهند داشت چرا که اکثر مدل های مو به صورت آنها می آید. و جه با موهای کوتاه و چه بلند زیبا به نظر می رسند.

صورت های گرد

کسانی که صورت گردی دارند باید از مدل مویی استفاده کنند که صورتشان را کشیده تر نشان دهد. مدل چتری و یا خورد برای آنها مناسب تر است.

این افراد نباید موهای خود را خیلی کوتاه و یا پسرانه بزنند، چراکه اینکار صورتشان را تپل تر نشان خواهد داد.

 صورت های مربعی

مناسب ترین مدل برای کسانی که صورت مربعی دارند، مدل فرق کج است. اگر صورتتان مربعی شکل است موهایتان را بسیار کوتاه نکنید.

صورت های مثلثی

در صورتی که استخوان فک برجسته ای دارید که از پیشانی تان پهن تر است، استخوان صورت شما مثلثی است. کوتاهی های لایه لایه برای شما مناسب تر است و از چتری پر و کج پرهیز کنید.

آرایشگر های ما در کلون به تمام فرم های صورت اشراف کامل دارند و می توانند قبل از کوتاهی به شما با توجه به فرم صورتتان مشاوره دهند.

براشینگ مو چیست

به حالت دادن مو بوسیله برس و سشوار، براشینگ گفته می شود. براشینگ یکی از کارهای لازم بعد از انجام کوتاهی مو است که باید انجام شود.

اگر خدمات کوتاهی مو در منزل از آرایشگاه کلون را انتخاب کرده اید آرایشگران ما هم مثل سایرینکوپ مو به همراه براشینگ را، به سشوار های سالنی برای شما انجام خواهند داد.

 

انواع براشینگ مو

برای هر مدل مویی باید براشینگ مخصوص به آن مدل را انجام دهید تا موهای شما زیبایی خودش را نشان دهد.

براشینگ موهای کوتاه

اگر موهای کوتاه و کم پشتی دارید، بهترین روشی که می توانید به آنها حجم دهید بوسیله یک براشینگ اصولی و صحیح است.

براشینگ موهای بلند و متوسط

اگر موهایی با سایز بلند و یا متوسط دارید می توانید به دو حالت سشوار از داخل و یا بیرون آن ها را حالت دهید.

براشینگ موهای فر

برای اینکه حالت وز موهای فر شما از بین برود می توانید قبل از سشوار کردن، از اسپری دو فاز روی موهای خود بزنید.

 

هر چند وقت یکبار باید موهایتان را کوتاه کنید

موهای بلند هر ۸ هفته یکبار

افرادی که موهای بلندی دارند، بیشتر مدل آن را تغییر می دهند. آن را می بافند، دم اسبی می کنند و بیشتر با موهای خود بازی می کنند. به همین خاطر تار موی این افراد بیشتر در معرض آسیب و شکستگی است. به همین خاطر بهتر است که هر ۸ هفته یکبار موهای خود را نوک گیری کنند.

موهای کوتاه هر ۴ تا ۶ هفته ای یکبار

اگر موهایتان کوتاه هست هر ۴ یا ۶ هفته یکبار پیش آرایشگر بروید تا آنها را برایتان نوک گیری کند. البته این نوع کوتاهی برای حفظ سلامت مو ها نیست و بیشتر برای اینکه مدل مو خراب نشود توصیه می شود.

موهای ضخیم و فر ۱۲ هفته ای یکبار

اگر موهای شما فر است و تارهای ضخیمی دارد نیازی نیست که در مدت زمان کم آن را کوتاه کنید. البته خودتان موی خود را بررسی کنید و اگر علایم مو خوره و یا گره خوردگی را دیدید حتما برای نوک گیری پیش آرایشگر بروید.

در صورت استفاده از اتو مو هر ۴ هفته

اگر زمان زیادی از اتو مو و یا سشوار و ... استفاده می کنید، موهای شما در معرض آسیب قرار می گیرد و بهتر است که آن را هر ۴ هفته یکبار مقداری کوتاه کنید.

کلام آخر

امروزه خیلی از ما درگیر کار ها و مسائل و مشکلات خود هستیم و همین امر سبب شده که وقت کمتری برای خود صرف کنیم. اما ما در کلون، خدمات کوتاهی مو در خانه و خدمات کراتینه مو در خانه را برای شما فراهم آوردیم که آرایشگر ها با تمام تجهیزات مورد نیاز به خانه شما می آیند و کار شما را انجام خواهند داد.