به گزارش پارس نیوز ، به نقل از روابط عمومی مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، صفربیگی دبیر کل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور گفت: مجمع مشورتی نظام مسائل کشور از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ با هدف بهره جستن از کاوش‌ها، کوشش‌های جوانان مستعد و نخبه در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و احصاء نظام مسائل و ظرفیت‌های کشور، ایجاد فرهنگ مشاوره پذیری و بهره‌گیری از مشاوره در سطوح مختلف تصمیم گیری کشور، شناسایی جوانان نخبه و مستعد و ایجاد انگیزه در آنان در ارائه ایده‌های نو و حمایت از آنها در جهت حل مسائل و مشکلات اساسی کشور، زمینه سازی برای نگرش بین بخشی و مطالبه‌گری از کارگزاران و خدمتگزاران نظام، استفاده مناسب از ظرفیت بالقوه جهادی و متراکم شده جوانان برای تقویت و ارتقاء دستاوردهای انقلاب اسلامی و... شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: در طول این مدت در قدم اول تلاش کردیم تا با شناسایی نیروهای جوان، مومن، مستعد و انقلابی و به کارگیری این افراد به عنوان دبیر، فرآیند تشکیل و راه اندازی این مجمع در هر استان را شکل دهی کنیم. در ادامه با شناسایی دبیران و برگزاری نشست توجیهی و آشنایی با فرایند کار در ادامه مسیر برای برداشتن قدم‌های بعدی اقدام کردیم.

صفربیگی افزود: گام دوم راه اندازی این مجمع، شناسایی دبیران شهرستانی و همزمان تشکیل کارگروه‌های استانی بود. که الحمدالله با همت و تلاش شبانه روزی همه عزیزان دبیر استانی در کمتر از دو ماه توانستیم دبیران بیش از ۴۳۰ شهرستان استان‌های کشور را شناسایی و نسبت به توجیه و آموزش این افراد اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مجمع مشورتی نظام مسائل کشور بنا دارد در ۱۰ کارگروه بهداشت، آموزش، فرهنگی، صنایع و معادن، انرژی، کشاورزی، اقتصاد، اجتماعی، حقوق، عمران به احصاء مسائل و ظرفیت‌های استان و شهرستان‌ها بپردازد، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد کارگروه‌های استانی و در حدود ۱۰ درصد کارگروه‌های شهرستانی شناسایی و دعوت به همکاری در این بخش‌ها شده اند.

صفربیگی با اشاره به اینکه سعی شده در انتخاب این افراد به دور از سلیقه‌های حزبی و سیاسی عمل شود، اضافه کرد: توجه به شاخصه‌های جوانی، انقلابی، جهادی و اعتقاد به نظام و همچنین تخصص، تجریه و توان علمی(چهره‌های دانشگاهی) در حوزه مربوطه از مهم‌ترین ویژگی‌های دعوت افراد به همکاری و مشارکت در این کارگروه‌ها است. همچنین ظرفیت ویژه ای برای حضور بانوان در این کارگروه‌ها در نظر گرفته شده و تاکید شده از ظرفیت نیروهای باتجریه و دغدغه مند در موضوعات فوق نیز استفاده شود.

دبیر کل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور پرورش نسل جدید نیروهای جهادی، کارآمد، متخصص در راستای واکاوی و حل مسائل اساسی در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای را از مهم ترین برنامه‌ها و اقدامات آینده این مجمع برشمرد و ادامه داد: ایجاد حلقه‌های میانی فکری و کمیته‌های تخصصی در تعامل با سازمان‌ها، تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرائی در سطوح ملی و استانی برای احصاء نظام مسائل کشور و همچنین احصاء ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها و تشکیل بانک اطلاعاتی از مسائل، چالش‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های راهبردی از ماموریت‌های ساختاری مجمع است.

وی شکل‌گیری «مجمع مشورتی نظام مسائل کشور» را در راستای اجرایی کردن بیاینه گام دوم انقلاب که به ترسیم کلی از گذشته، حال و آینده انقلاب پرداخته دانست و با اشاره به این موضوع که این اقدام فرصتی را فراهم آورده که یک فهم و نگاه مشترک و یک انسجام فکری نسبت به مسائل انقلاب اسلامی‌ در بین اذهان عمومی‌جامعه خصوصا خواص پدید آورده تا با بهره‌گیری از منابع متقن دینی و گفتمان امامین انقلاب، به تبلور هویت انقلابی اسلامی ‌و مقابله با خرده نظامات اجتماعی غیردینی و تشکیل حکمرانی سکولار بپردازد، جوانان را به عنوان مخاطبین اصلی بیاینه گام دوم انقلاب برشمرد، که با داشتن ویژگی‌های ممتازی همچون دین باوری و آرمان‌خواهی، عدالت طلبی، استعداد، خلاقیت، اراده، صداقت و پاکی، سرمایه ملی عظیمی برای ما به وجود می‌آورند که باید شانه‌هایشان را زیر بار مسئولیت‌های دشوار کوچک و بزرگ بدهند. تا این مهم علاجی بر مشکلات پیش روی کشور در آینده باشد.

صفر بیگی در پایان با اشاره به برنامه ریزی جهت سازماندهی  ۳۰ هزار نفر از کارشناسان نخبه، تحصیل کرده، جوان و انقلابی در اقصی نقاط کشور در قالب موضوعات ۱۰ گانه، تصریح کرد: این مجمع برای همکاری با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برای برنامه ریزی و مشارکت در احصاء نظام مسائل و بررسی مشکلات میدانی هر سازمان و نهاد اعلام آمادگی می‌کند.