چه چیزی بدتر از این است که یک روز کامل را به نظافت اختصاص دهید؟ صرف یک روز کامل برای تمیز کردن و پایان کار در خانه ای که حتی خیلی تمیز هم نیست - و احتمالاً کثیف تر از زمانی است که شروع کرده اید!

 در اینجا 10 اشتباه معمول در هنگام  نظافت منزل آورده شده تا از آن جلوگیری شود .

البته بهتر است که اگر زمان و فرصت کافی برای نظافت منزل ندارید ، این کار را به حرفه ای ها بسپارید . شرکت خدماتی و نظافتی یکی از بهترین راهکارها برای این کار است .

همچنین در صورت نظافت راه پله دقت به این موارد بسیار لازم است ، چرا که ممکن است نظافت یک بخش باعث آلودگی بخشی دیگر شده و یا باعث سود که نه تنها راه پله به درستی تمیز نشود بلکه میزان آلودگی ها بیشتر شود .

مقابله با آلودگی :  میکروب ها با خوشحالی سوار ماشین می شوند - روی کفش ها ، پارچه های تمیز کننده ، برس ها و اسفنج ها ، بنابراین آخرین کاری که می خواهید انجام دهید استفاده از همان ابزارهایی است که برای تمیز کردن آشپزخانه خود استفاده می کنید. افراد حرفه ای از پارچه های کد رنگی برای جلوگیری از آلودگی متقاطع از یک اتاق به اتاق دیگر و پوشیدن چکمه های یکبار مصرف استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که خاک یا میکروب را از خانه ای به خانه دیگر نمی رسانند.

۷

استفاده از ابزارهای بی اثر : هنوز با گردگیر برای نظافت منزل کار می کنید؟ شما تقریباً گرد و غبار به هوا می ریزید و اجازه می دهید همه جا دوباره مستقر شود. پارچه های میکروفیبر با کیفیت بالا راهی برای برداشتن و از بین بردن دائمی گرد و غبار است. انتخاب جاروبرقی برای خانه یک تصمیم کاملاً  صحیح است. و حتی پاک کننده های اساسی همه منظوره باید فاکتورهایی مانند pH (قلیایی بودن / اسیدیته) ، قابلیت شستشو ، ایمنی و غیره را با دقت مورد توجه قرار دهند.

غفلت در تمیز کردن و خشک کردن وسایل خود. یک اسفنج کثیف و مرطوب را زیر سینک ظرفشویی بچسبانید (جایی که هوا تاریک است) و در اصل یک ظرف برای تولید باکتری دارید که با خوشحالی به ظرف بعدی ، ظروف یا تخته برشی که با آن می شوید می پرد. اوه! مسیری که برای شستن دستشویی خود استفاده می کنید و سپس - مرطوب - را دوباره به جای خود می چسبانید. قبل از قرار دادن وسایل تمیز کردن در جای خود  ، آنجا را کاملاً تمیز کنید و زمان زیادی برای خشک شدن هوا بگذارید!

رد شدن از گوشه و کنار. حتی اگر در تمیز کردن روزانه یا هفتگی مهارت دارید ، حتماً گوشه و کنارهایی وجود دارد که به طور مداوم مورد غفلت قرار می گیرند. با گذشت زمان ، آن فضاهای کوچک کثیف شروع به نگهداری کنه ها ، کپک ها و سایر مواد معدنی ایجاد کننده بو می کنند.

مرتب کردن تختخواب هر روز هنگام برخاستن. ریزگردها که با تعریق انسان و سلولهای پوستی مرده رشد می کنند - و در محیط های خشک و آفتابی می میرند. یک روش بهتر این است که پتوها و ملحفه های رویی را به طور منظم برگردانده و پنجره را کاملاً باز بگذارید تا حداکثر نور آفتاب را داشته باشید.

شستن پنجره ها در روز آفتابی. آفتاب روشن باعث انقباض مردمک چشم شما می شود ، و در نتیجه تشخیص آلودگی و رگه های ظریف روی شیشه ها مشکل می شود. همچنین ، گرمای خورشید می تواند به سرعت پنجره ها را خشک کند و پاک کردن لکه ها را سخت تر کند. در ساعاتی که نور خورشید مستقیم به پنجره نمیزند بهترین فرصت برای پاک کردن شیشه هاست .

۸

استفاده از پولیش مبلمان. جلا دهنده ها با پر کردن خراش ها باعث درخشش سطح چوب می شوند و باعث صاف و منعکس شدن نور سطح می شوند. آنها هیچ چیزی را تمیز نمی کنند و - اگر حاوی پلیمر باشند (برای پنهان کردن اثر انگشت) - در واقع از آلودگی ها ، میکروب ها و ذرات غذایی میکروسکوپی محافظت می کنند ، که پس از آن محل تولید میکروب های بیشتری می شوند.

نظافت به ترتیب اشتباه. حرفه ای های نظافت ناخواسته عمل نمی کنند و ترتیب را در نظافت حفظ می کنند. آنها از دورترین نقطه از ورودی خانه شروع می کنند و به تدریج به سمت خروجی کار می کنند تا از رسوب مجدد گرد و غبار و خاک بر روی سطوح تازه تمیز شده جلوگیری کنند. به همین دلیل ، آنها همچنین از بالای اتاق رو به پایین کار می کنند ، گرد و غبار و خاک را به سمت پایین رانده و با شستن کف ها کار را تمام می کنند.

مثل شیمی دان فکر نمی کنم طراحی محلول های تمیز کننده ایمن و مؤثر - محلول هایی که با آلودگی ها و روغن ها حل و پیوند می یابند ، ذرات پیوند خورده را در آب به حالت تعلیق درآورده و بدون اینکه باقی مانده مواد شیمیایی سمی پشت سر بگذارند ، آنها را از سطح خارج می کنند - به علم پیشرفته متکی است. با استفاده از محلولهای ارزان قیمت ، ضعیف طراحی شده ، پارچه های غیر جاذب و موپ ها و / یا تکنیکهای نادرست می تواند مساوی باشد با جابجایی آلودگی و مواد شیمیایی موجود در سطح و نه از بین بردن آنها.

عدم خواندن و دنبال کردن دستورالعمل ها. تمام دانش پیشرفته ای که در طراحی راه حل های ایمن و موثر تمیز کردن استفاده می شود ، هنگامی که شخصی که از یک راه حل استفاده نمی کند ، تمام دستورالعمل ها و هشدارها را رعایت نمی کند ، از پنجره خارج می شود. یک مثال معمول عدم اجازه به مواد ضدعفونی کننده و ضد عفونی کننده زمان خیساندن کافی برای اطمینان از حداکثر میزان از بین بردن میکروب است.