در عصر حاضر، گوشی موبایل به یک عضو جدا نشدنی از افراد تبدیل شده که گاه نمی‌توان یک روز کامل دوری از آن را تحمل کرد. امروزه این دستگاه به‌ظاهر کوچک، دیگر یک وسیله ساده برای برقراری تماس و ارسال پیام نیست بلکه به دستگاهی است که دست‌کمی از یک کامپیوتر خانگی ندارد که با آن می‌توان کارها بسیاری را انجام داد.

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که قصد خرید گوشی هوشمند دارند، مطمئناً از چرخیدن در بازار و دیدن قیمت‌ها و اختلاف قیمت بین فروشندگان حسابی سردرگم شده‌اید. این روزها، سؤالی که بیشتر بین کاربران در بستر وب مطرح می‌شود این است که ایا قیمت انواع گوشی موبایل پس از کاهش‌یافته است؟ اتفاقات اخیر بازار ارز و نقش مهم توافقات در کنار اخبار ضدونقیض ممنوعیت واردات برخی گوشی‌ها و عرضه گوشی با نرخ مصوب دولتی، پیش‌بینی قیمت‌ها را در این بازار آشفته، کمی سخت کرده است. در این میان بسیاری از کاربران به گشت‌وگذار در فروشگاه‌های اینترنتی و خواندن مقالات در بستر وب رو می‌آوردند تا به پاسخ این سؤال برسند که آیا قیمت گوشی کاهش پیدا می‌کند یا خیر!

۹

چند ماه پیش که قیمت دلار در محدوده 21 الی 23 هزار تومان قرار گرفت، انواع گوشی موبایل و لوازم دیجیتال کاهش قیمت قابل‌ملاحظه‌ای را تجربه کردند و اکثر گوشی‌ها موجود در بازار در کمترین بازه قیمت چند ماه اخیر خود قرار گرفتند. به نظر می‌رسید این کاهش قیمت به عواملی نظیر سطح در آمد مردم، شیوع ویروس کرونا، تعطیلی‌های دراز مدت بازار و همچنین ماه مبارک رمضان بستگی داشت که مانعی بزرگ برای رشد بی‌قاعده و سرسام‌آور قیمت گوشی‌های هوشمند به شمار می‌آمدند. همچنین افزایش یافتن تعداد واردکنندگان گوشی نیز سبب شده تا عرضه بیشتر از تقاضا آن باشد و این مورد نیز در کاهش قیمت موبایل بی‌تأثیر نیست.

فعالان بازار موبایل معتقدند که سرنوشت مذاکرات و سرکار آمدن دولت جدید تأثیر به سزایی در قیمت تمام شده گوشی موبایل می‌گذارد، همین امر موجب شده تا بسیاری از افراد برای خرید گوشی دست نگهدارند. ناگفته نماند که این بلاتکلیفی مختص خریداران نیست و فروشندگان و واردکنندگان گوشی موبایل نیز برای خرید و واردات کالا جدید مرددند. با توجه به اینکه اکثر مردم منتظر دولت جدید و نتایج توافقات هستند، احتمال داده می‌شود با سرکار آمدن دولت جدید و به نتیجه رسیدن توافقات قیمت دلار کمی کاهش داشته باشد و در نتیجه آن قیمت گوشی با کاهش قابل ملاحظه‌ای همراه شود.

 با این وجود ما توصیه نمی‌کنیم که خرید گوشی را به تعویق بیندازید و در نهایت تصمیم گیرنده نهایی شما هستید. از آنجا که بسیاری از مسائل در کشور ما قابل پیش‌بینی نیستند و معمولاً خارج از تصورات ما اتفاق می‌افتند، توصیه ما به شما این است تا در صورت نیاز به گوشی و فراهم بودن بودجه، حتماً نسبت به تهیه آن اقدام کنید و از فاکتورهایی مانند بالا یا پایین بودن قیمت صرف‌نظر کنید. در حال حاضرسایت های زیادی نیز برای دریافت لیست قیمت انواع گوشی موبایل وجود دارد، به عنوان مثال قیمت روز گوشی موبایل در تکنولایف را می توانید در این فروشگاه اینترنتی دریافت کنید.

۱۰

پیش‌بینی‌های زیادی درباره سرنوشت بازار گوشی موبایل در طی ماه‌های آتی وجود دارد، با این حال اکثر فعالان این حوزه معتقدند که اصلی‌ترین عامل مؤثر در تعیین قیمت گوشی موبایل، ارز است. از آنجا که پیش‌بینی نرخ دقیق ارز غیرممکن است، بنابراین نمی‌توان برآورد دقیقی از وضعیت بازار، خصوصاً قیمت‌ها داشت.

خرید اینترنتی گوشی هوشمند

خرید اینترنتی گوشی موبایل یکی از مواردی است که در سال‌های اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده است، کافی است عبارت (خرید گوشی) را در گوگل جستجو کنید تا در لیست نتایج خود، ده‌ها صفحه از فروشگاه اینترنتی را مشاهده کنید. امروزه اکثر افراد، به‌خصوص افرادی که در شهرهای بزرگ سکونت می‌کنند، اکثرا خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند چرا که با این روش، در وقت و هزینه رفت‌وآمد صرفه‌جویی می‌شود. همچنین شیوع ویروس کرونا سبب شده تا بسیاری از افراد ترجیح دهند خریدهای خود را از خانه و به‌صورت آنلاین انجام بدهند تا از مکان‌های عمومی و شلوغ دور باشند. به نظر می‌رسد خرید آنلاین در اکثر موارد به نفع افراد است چرا که با جستجویی ساده در اینترنت می‌توان نظرات کاربران و بررسی‌های مختلف را برای محصول مورد نظر مشاهده کرد و بدون نیاز به گشت‌وگذار در بازار و گوش‌دادن به تعریف و تمجیدهای فروشندگان به یک نظر واحد رسید و در نهایت بهترین انتخاب را داشت. همچنین شما می‌توانید برای به دست آوردن قیمت‌ها از سایت‌های مختلف دیدن کنید تا بازه قیمت محصول موردنظر خود را پیدا کنید. هرچند که بازهم نمی‌توان به یک قیمت واحد رسید چرا که در اکثر سایت‌ها قیمت گوشی‌  به‌صورت بازه‌ای درج شده و یا اینکه موجودی مدل‌های مختلف در آن فروشگاه‌ها محدود است؛ بنابراین پیداکردن یک سایت مطمئن که قیمت‌های دقیقی داشته باشد و از طرفی هم به‌صورت اختصاصی در حوزه موبایل و لوازم دیجیتال فعالیت داشته باشد کار بسیار سختی است

با آنکه ویژگی‌ها و مزیت‌های خرید آنلاین به روش‌های خرید سنتی می‌چربد اما همچنان افراد برای خرید برخی از کالا نظیر گوشی موبایل مردد هستند. به نظر می‌رسد اصلی‌ترین علت این تردید کمبود یک سایت معتبر خرید گوشی است؛