چوب ترمو یا ترمووود (Thermowood) در واقع شامل فرایند بخار آب و گردش هوا برای خشک کردن چوب است، در حالی که داخل هسته چوب و عمق آن به دمای حدود 185 الی 220 درجه سانتیگراد خواهد رسید. بسته به نوع و کیفیت چوب، رطوبت به زیر کاهش می یابد و دما افزایش می یابد و باعث شکستن زنجیره های سلولزی چوب می شود. همچنین، طی این مراحل، اسید موجود در بافت چوب تبخیر شده و میکروارگانیسم ها و حشرات را از بین خواهند رفت.

این مراحل محیط رشد قارچ ها و کپک ها را از بین برده و باعث افزایش عمر چوب می شود. در واقع، در طی فرآیند ترمو، بیشتر رزین چوب از چوب برداشته می شود و بقیه به صورت بلور نمایش داده می شود. ترمووود از محصولات سازگار با محیط زیست هستند زیرا در فرآیند ترمو از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود. به طور کلی، چوب ترمو پیشرفته ترین روش افزایش مقاومت چوب برای استفاده در فضای باز و نمای ساختمان است.

a1

مزایای استفاده از چوب ترمو

  • وزن سبک
  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی در شرایط مختلف آب و هوایی
  • عمر بسیار بیشتری نسبت به چوب معمولی دارد و در برابر تغییر شکل و اندازه بسیار مقاوم است
  • در برابر آفات چوب، موریانه، قارچ ها و کپک ها از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • به دلیل یکنواخت بودن رنگ تمام سطوح چوب، زیبایی آن دو چندان خواهد گردید.
  • حفظ ظاهر و بافت طبیعی چوب
  • عایق گرما و سرما

 

کاربرهای چوب ترمو

ترمووود برای کاربردهای متنوعی که دارد این روزها طرفداران زیادی را به خود جلب کرده و مورد استقبال معماران قرار گرفته است. از ترمووود برای پوشش نمای چوبی ویلا با چوب ترمو ، کف و دیوارها استفاده می شود. سایر موارد استفاده برای ترموود عبارتند از:

  • نمای ساختمان
  • ساخت سایبان
  • پرگولا، آلاچیق، کلبه چوبی با چوب ترمو
  • انواع کفپوش ترمووود
  • درب و پنجره
  • ساخت پله ها
  • قرنیز
  • دکوراسیون داخلی
  • سونا و استخر

a2

عایق و عایق سرما

ضریب انتقال حرارت چوب بسیار کم است بطوری که انتقال گرمای شیشه 23 ، مرمر 90 ، فلز و فولاد 1650 و آلومینیوم 7000 برابر سریعتر از چوب است. به همین دلیل مدت هاست که از چوب در ساخت خانه ها، دستگیره های ابزارها، دیوارها، سقف ها، کف و انواع لوازم خانگی استفاده می گردد.

 

عایق صوتی و قابلیت آکوستیک :

چوب از نظر جذب صدا عنصری ایده آل است. به همین دلیل از چوب برای جذب پژواک و سر و صدا و ساختن آلات موسیقی و سالن های کنسرت استفاده می شود. چوب ترمو جهت نمای ساختمان در شهر های بزرگ باعث عدم ورود آلودگی صوتی به داخل ساختمان می گردد.

 

قابلیت عایق الکتریکی :

چوب رسانا نیست، الکتریسیته ساکن برای سلامتی انسان مضر است که در موادی مانند آهن و پلاستیک بیشتر ایجاد می گردد. به همین دلیل، از دیدگاه سلامت انسان، چوب همیشه در اولویت سایر مصالح ساختمانی می باشد.

a3

مقاومت :

به نسبت وزن کم چوب، این متریال از دیگر مواد مقاوم تر است. به عنوان مثال، نقطه شکست طول برای فولاد 5.4 کیلومتر، برای فولاد کروم 6.8 کیلومتر است، در حالی که نقطه شکست برای چوب صنوبر 19.8 کیلومتر و برای چوب راش 28.3 کیلومتر می باشد.

 

نگهداری آسان :

بر خلاف سایر مصالح ساختمانی، چوب ترمو نه تنها با گذشت زمان زیبایی اصلی خود را از دست نمی دهد، بلکه قیمتی تر نیز می شود و اگر از ظاهر عتیقه جات و پتینه خوشتان نمی آید، می توانید با هزینه کم آن را بوسیله رنگ چوب ترمو احیا کنید.

a4

تنوع :

چوب با بیش از 5000 نوع درخت در جهان، دارای تنوع بالایی نیز می باشد، هر کدام با ویژگی های ظاهری متفاوت و منحصر به فردی که دارند می تواند همه نیازها و هر نوع سلیقه را برآورده سازد.

 

رنگ چوب ترمو

از رنگ چوب ترمو برای افزایش زیبایی و جلای چوب و همچنین بالابردن مقاومت ترمووود در برابر شرایط آب و هوای بد و فضای بیرون و نمای ساختمان استفاده می شود. ظاهر چوب ترمووود به دلیل تابش مستقیم نور خورشید یا اشعه ماورا بنفش (UV) تغییر کرده و ممکن است بر اثر رطوبت تغییر شکل بدهد، رنگ ترمووود منافذ و سوراخ های چوب را پر می کند تا از نفوذ رطوبت، حشرات، کپک و قارچ جلوگیری کرده و رنگ چوب را ثابت نگه می دارد.

a5

رنگ چوب ترمو برند کیلز KILZ))

رنگ چوب ترمو کیلز KILZ با کیفیت ترین و متنوع ترین رنگ ترمووود بر پایه روغن می باشد که توسط شرکت معتبر KILZ تولید می گردد. این نوع رنگ ترمووود، چوب را در فضای باز مقاوم کرده و از نمای ساختمان در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید، باران و رطوبت محافظت می کند. رنگ ترمووود KILZ با جدیدترین فناوری روز دنیا ساخته شده و با نفوذ عمیق در بافت چوب باعث افزایش عمر ترمووود در داخل و خارج ساختمان می شود.

 

گروه تخصصی نما آلومینیوم

گروه تخصصی نما آلومینیوم با دارا بودن سال ها تجربه مفید در زمینه تولید و واردات مستقیم انواع چوب ترمو (ترمووود) از کشور فنلاند با کیفیت بالا و همچنین تولید چوب ترمووود ایرانی و فروش رنگ مخصوص چوب ترمو با برند معتبر کیلز (KILZ).

همچنین واردات انواع ورق کامپوزیت با انواع طرح و رنگ و همچنین توانایی تامین انواع برند های ورق کامپوزیت از جمله : آلکوباند، آلومی پیک، آلوتک، سان متال، مکس متال، آلواستون، آلکووست، دلتاباند، پلاس باند، اطلس باند، آلومکس، گلکسی باند، آلوتایل، مکس متال، پریمیوم باند، نانو باند، گات باند، طلوع باند، شاین باند، رینوباند، آلوکس، فوجی، تویو باند، سوپر باند و...  با سرعت بالا و کیفیت مطلوب را دارا می باشد.

تماس با گروه تخصصی نما آلومینیوم :

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان نبوت هفت ، ابتدای گلبرگ غربی ، خیابان کمیجانی پلاک 8

وب سایت : namaaluminium.com

021-77971176   -   021-77972741 : تلفن

09122112901  -  09193800034 : همراه