توسط این وسیله می توان از گرم کردن مواد غذایی تا یخ زدایی از مرغ و گوشت را انجام داد. استفاده از مایکروویو می تواند زمان پخت را تسریع کند و همچنین ممکن است باعث صرفه جوئی در مصرف انرژی شود . اساس کار مایکروویو تشعشعات الکترومغناطیسی ، امواج الکتریکی و مغناطیس است . این امواج در داخل کوره توسط لوله الکترونی به نام مگنترون تولید می شود. به همین دلیل مگنترون از اجزای اصلی اجاق مایکروویو است. هنگامی که دستگاه را روشن می کنید مگنترون ، امواج مایکروویو را در داخل محفظه ی دستگاه آزاد می کند. مایکروویو خاصیتی دارد که به دلیل آن مولکول های آب در غذا لرزیده و گرما تولید می کنند . به همین دلیل دشوار است که بتوان مواد غذایی کاملاً خشک را در مایکروویو پخت. برای آشنایی با ویژگی های مایکروویو با ما همراه باشید.

راهنمایی خرید مایکروویو

۱. اندازه مایکروویو

با توجه به اینکه امروزه در آشپزخانه ها فضای اختصاصی برای مایکروویو وجود دارد ، لازم است این فضا را اندازه گیری کرده و به دنبال اندازه ای از این وسیله باشید که متناسب با آن فضا باشند و در عین حال فضایی برای گردش هوا نیز فراهم کند.

اما در صورتی که در آشپزخانه شما فضایی برای قرار دادن مایکروویو اختصاص داده نشده است می‌توانید مایکروویو را برحسب اندازه دلخواه خود خریداری کنید.

به طور معمول اندازه عرض در این دستگاه ها در حدود ۵۰ سانتی‌متر بوده و دارای ارتفاع ۳۰ سانتیمتر هستند.

برای تهویه مناسب نیاز است که ۱۰ سانتی متر در  اطراف دستگاه و ۲۰ سانتی متر در قسمت های فوقانی به فضای خالی اختصاص دهید .

دانستن ابعاد داخل دستگاه نیز برای استفاده از ظروفی که درون آن جای می گیرند ، مهم است.

راهنمای خرید مایکروویو

۲‌‌ . کنترل ها

هنگام خرید مایکروویو به دنبال دستگاه هایی باشید که دارای کنترل های آسان برای استفاده و دستورالعمل های مفید روی صفحه نمایش هستند تا مجبور نشوید برای استفاده از دستگاه به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

برخی از مایکروویوها دارای راهنمای دسترسی سریع در داخل درب هستند که می تواند به شما کمک کند.

۳. میزان دید

وجود یک نور داخلی و یک شیشه نسوز شفاف جلوی دستگاه به شما این امکان را می‌دهد تا غذای خود را هنگام طبخ ، بررسی کنید.

با توجه به این که دید بسیاری از این دستگاه ها از طریق درب کم است ، در هنگام خرید دقت داشته باشید که دستگاهی را انتخاب کنید که از دید خوبی برخوردار است.

۴. امکان تمیز کردن آسان دستگاه

هنگام خرید مایکروویو دقت کنید که دستگاه دارای شکاف های زیادی در داخل یا خارج نباشد.

زیرا این شکاف ها چربی ها  و مواد غذایی را به دام انداخته و تمیز کردن آنها کار بسیار سختی است.

۵. یخ زدایی خودکار

در برخی از مایکروویو ها قابلیت یخ زدایی خودکار وجود دارد .

این دستگاه ها پس از وارد کردن ماده غذایی یخ زده با وزن متناسب ، دستگاه به صورت اتوماتیک زمان یخ زدایی از آن را محاسبه می کند.

۶. سنسور پخت

سنسورهای پخت در این دستگاه ها با اندازه گیری بخارهای ساطع شده از مواد غذایی برای کنترل زمان پخت عملکردهای خود کار را یک قدم جلوتر می برند.

۷.  قابلیت تنظیم زمان

توسط این ویژگی می توانید بدون توقف پخت و پز، زمان برنامه ریزی شده را کم یا زیاد کنید.

۸. قفل ایمنی کودک

این دکمه باعث می شود تا بتوانید مایکروویو را فعال یا غیر فعال کنید.

۹‌. سر و صدای دستگاه

به خاطر داشته باشید که تمام مایکروویو ها در حین یا پایان کار ، بوق می زنند و در بیشتر آنها این بوق تا زمانی که درب دستگاه را باز و مواد غذایی را خارج کنید ، ادامه می یابد.

بعضی از آنها همچنین دارای فن های خنک کننده هستند که در پایان کار پخت و پز شروع به کار می کنند.

در مایکروویو های جدید قابلیت تنظیم سر و صدا امکان پذیر بوده و می توانید صدای دستگاه را قطع کنید.

مایکروویو اینورتر چیست؟

مایکروویو اینورتر میزان مصرف انرژی را بر اساس نیاز تنظیم می کند.

مایکروویوهای معمولی با توان متوسط نیمی از زمان را صرف گرم شدن می کنند و نیمی دیگر از زمان را خاموش می شوند ، در حالی که دستگاه های اینورتر با استفاده از ۵۰ درصد از برق خود دائماً گرم شده و نیازی به خاموش شدن ندارند.

ماهان سرویس مرکز تعمیر انواع مایکروفر و مایکروویو در استان البرز 

مایکروفر و مایکروویو به دلیل وجود قطعات مکانیکی و الکترونیکی ، در معرض استهلاک بوده و  نیاز به سرویس و تعمیر پیدا میکند. برای تعمیر مایکروفر و مایکروویو ،حتما به نمایندگی های مجاز و مراکز معتبر مراجعه کنید . سپردن تعمیر به افراد فاقد صلاحیت ، علاوه بر آنکه احتمال استفاده از قطعات بی کیفیت و تقلبی را به همراه دارد در صورت بروز مشکل پاسخگویی عملکرد خود نیستند و ممکن است دستگاه دچار مشکلات بیشتری شود .

اگر ساکن استان البرز هستید ، ماهان سرویس با بیش از ده سال سابقه در زمینه تعمیر لوازم خانگی ، می تواند در کمترین زمان پاسخگوی شما باشد. 

نمایندگی تعمیرات مایکروفر در کرج

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج

 تعمیر یخچال سامسونگ در کرج ، از جمله خدمات ماهان سرویس می باشد . 

تلفن :   09353001695 – 34644364 (026)  

www.arvandoxin.com