زمانی که قصد انتخاب انواع کفپوش برای مناطق جغرافیایی مختلف را داریم، باید به وضعیت آب و هوایی و درجه دمایی توجه کافی مبذول شده و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های کفپوش های مختلف در شرایط دمایی گوناگون، به انتخاب و نصب حرفه ای آن ها اقدام شود. در بازار فعلی با گستردگی و تنوع بالایی در خصوص انواع کفپوش روبرو هستیم و به منظور انتخاب کفپوش مناسب از میان آن ها باید شناخت درستی نسبت به کفپوش های متفاوت وجود داشته و با مطالعه وضعیت آن ها، بهترین کفپوش را انتخاب کرد.

 انواع کفپوش

انواع کفپوش های پرفروشی که در بازار ساخت و ساز امروزی جایگاه مناسبی داشته و تا کنون توانسته اند سطح رضایت مشتریان را به خوبی کسب کنند، می توان به موزاییک پلیمری، کفپوش های پرسی، واش بتن و ... اشاره کرد. در تارگت بتن بهترین نمونه های موزاییک پلیمری، واش بتن و کفپوش های پرسی با کیفیت ساخت و تنوع بالا، عرضه شده اند.

یکی از فاکتورها برای انتخاب کفپوش مناسب، نوع آب و هوای منطقه موردنظر است

با نگاهی به مشخصات کفپوش های مختلف، می توان بهترین گزینه ها برای استفاده در موقعیت های جغرافیایی سردسیر و گرمسیر را به تفکیک انتخاب کرد.

 کفپوش های مناسب مناطق سردسیر

از بهترین و کارآمدترین کفپوش های مناسب مناطق سردسیر می توان به کفپوش های پلیمری و به ویژه موزاییک پلیمری اشاره کرد که دارای مقاومت عالی در شرایط جغرافیایی سردسیر است. موزاییک های پلیمری دارای سطحی یکپارپه بوده و در برابر نفود مواد شیمیایی اسیدید و بازهای سطحی نیز کاملا مناسب هستند. از این روی می توان از آن ها در کف کارخانه ها و کارگاه هایی که امکان ریزش مواد شیمیایی اسیدی و بازی مختلف وجود دارد نیز استفاده کرد.

همین طور کفپوش های پلیمری دارای این خاصیت ویژه هستد که در برابر حل شدن در انواع حلال های صنعتی کاملا مقاومت دارند و از این روی از این کفپوش ها در موقعیت های کارگاهی و صنعتی مختلف استفاده می شود. حال این کارگاه های صنعتی اگر در شرایط سردسیر و موقعیت های با دمای پایین مشغول به کار باشند، باز موضوع در کیفیت و طول عمر کفپوش های پلیمری تاثیر منفی نخواهد گذاشت. با توجه به اینکه برای تولید موزاییک پلیمری از رزین استفاده میگردد و رزین باعث میشود جذب آب این محصول کمتر از 1درصد باشد و همین موضوع مانع ترکیدگی قطعه بتنی و دوام بالای موزاییک میشود.

در مناطق سردسیر، موزاییکهای پلمیری به دلیل نوع ساخت، کفپوش مناسبی به شمار می روند

البته همین شرایط مشابه را برای کفپوش های واش بتن نیز شاهد هستیم که می توانند در آب و هوای سردسیر کاملا مقاومت داشته و از آن ها به خوبی بهره برداری صورت بگیرد.

کفپوش های مناسب مناطق گرمسیر

کفپوش های مناسب مناطق گرمسیر را می توان در گروه های موزاییک پلیمری و واش بتن تقسیم بندی کرد. موزاییک های پلیمری در حقیقت خود یک نوع عایق حرارتی به حساب می آیند و می توان از آن ها به عنوان عایق حرارتی در کف محیط هایی که تحت شرایط آب و هوایی گرمسیری شدید قرار دارند، استفاده کرد. جالب است بدانید که این کفپوش ها حتی در برابر آتش سوزی نیز مقاوم بوده و از این روی یک عایق ایمن در کف محیط های مختلف، کارایی دارند.

در نظر داشته باشید که اگر کفپوش مورد نظر شما نتواند مقاومت مناسب در برابر شرایط آب و هوایی گرمسیری یا به هر شکلی محیطی که درجه دما در آن بالا است را داشته باشد، تغییر فرم و کیفیت داده و طول عمر آن نیز به شدت کاهش خواهد یافت. از این روی برای آن که هزینه خرید و نصب کفپوش های مورد نظر را به شکلی موثر بهینه سازی کرده و هزینه کرد نادرست نداشته باشید، لازم است که پیش از انتخاب و خرید کفپوش، نسبت به این موارد دقت لازم را به خرج دهید.

با انتخاب کفپوش مناسب با آب و هوای منطقه، میتوان هزینه های ناشی از تعمیر یا تعویض آن را به میزان مطلوبی کاهش داد

با انتخاب درست کفپوش مناسب مناطق سردسیر و کفپوش مناسب مناطق گرمسیر، می توان بهره وری خرید و نصب کفپوش های محیط های روباز یا سرپوشیده را به شکلی موثر افزایش داده و بهترین کارایی را از انواع کفپوش ها چون کفپوش های پلیمری، موزاییک پلیمری، واش بتن و ... به دست آورد. در تارگت بتن، باکیفیت ترین انواع کفپوش با تنوع طرح و رنگ ارائه شده است و می توان برای محیط های روباز و سرپوشیده و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مختلف، کفپوش مناسب را از میان محصولات این گروه صنعتی انتخاب کرد.

شما برای انتخاب بهترین انواع کفپوش به چه نکاتی و اصولی توجه می کنید؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

برگرفته از سایت تارگت بتن (https://www.targetbeton.com/)