به گزارش اخبار کرونا شهرخبر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: همه افراد بالای ۷۰ سال از شنبه در سامانه واکسیناسیون ثبت نام کنند و پیامک برای افراد ثبت نام کننده ارسال می‌شود. بر اساس تجربه دو هفته اخیر، تصمیم گرفتیم همه افراد در سایت  سلامت ثبت نام کنند و خودمان نوبت دهی کنیم تا ازدحام پشت در مراکز واکسیناسیون اتفاق نیفتد.سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مقرر شده تا برای افراد بالای ٧٠ سال که پیامک برای آن‌ها ارسال نشده است واکسن در مراکز واکسیناسیون تزریق نکنند و افراد باید در هنگام تزریق پرینت یا پیامک را نشان دهند و این شرط تزریق واکسن است.

خبر روز دیگر در حوزه ویروس کرونا در مورد کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا در مالزی است. محققان یک نوع جدید از ویروس کرونا در مالزی کشف کرده اند که تاکنون به بستری شدن ۸ فرد در بیمارستان منجر شده است. اما محققانی که ویروس کرونای مذکور را ردیابی کرده‌اند، معتقدند هیچ دلیلی وجود ندارد آن به یک همه گیری جدید تبدیل شود. این ویروس به بستری شدن ۸ فرد در بیمارستانی در مالزی منجر شده که ۷ نفر آنان کودک هستند. کوچک‌ترین بیمار بستری شده یک کودک ۵ ماه و نیمه است.

از دیگر اخبار کرونا، جایگزین نبودن آنتی بادی برای واکسن کرونا است. بر اساس اعلام سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا، آزمایش آنتی بادی کرونا مصونیت افرد را در برابر این ویروس ثابت نمی‌کند و نمی‌تواند جایگزینی برای واکسن کرونا باشد. این سازمان می‌گوید: نتیجه مثبت آزمایش آنتی‌بادی‌های کووید-۱۹، جایگزین کافی برای دریافت واکسن‌های کرونا نیست. این آزمایش‌ها با جستجوی علائم واکنش ایمنی می‌تواند مشخص کند که آیا فردی در گذشته به ویروس کووید-۱۹ مبتلا بوده است یا خیر.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار ویروس کرونا به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به شهرخبر سر می‌زنند.