ایده های پولساز جدید کسب وکار

k1

  Alt= ایده های پولساز جدید کسب و کار

اگر از کسب‌وکار خود خسته شده‌اید و در پی راه‌اندازی یک روش کسب درآمد جدید هستید؛ سرنخ‌ها و ایده‌هایی را در این مقاله برای شما آماده کرده‌ام. قطعاً تعداد ایده های پولساز کسب درآمد محدود به 10 مورد مطرح شده در این مطلب نیست، اما سعی کردم کاربردی‌ترین آن‌ها را متناسب با شرایط و بازارکار ایران انتخاب کنم؛ به طوری که برای افراد بسیاری در سن و موقعیت‌های مختلف قابل انجام باشد. همراه ما باشید.

ایده های پولساز چطور متولد می‌شوند؟

ایده های پولساز، از دل تفکر عمیق درمورد اینکه کدام روش برای کسب درآمد بهتر است به دست نمی‌آیند؛ بلکه این ایده‌ها از دل مشکلات بیرون می‌آیند.

برایان چسکی، بنیان‌گذار استارتاپ موفق Airbnb معتقد است، اگر در پی یافتن یک ایده کسب و کار هستید؛ آن را از دل مشکلات خود بیرون بکشید. هر چقدر مشکلی که از مردم حل می‌کنید بزرگ‌تر و اساسی‌تر باشد، تبعاً درآمد بیشتر نصیب شما خواهد شد.

حتی می‌توانید با توسعه کسب‌وکار خود و تغییراتی در روش انجام شغل فعلیتان آن را به یک ایده پولساز تبدیل کنید.

به عنوان مثال اگر تخصص شما خیاطی است و از کم شدن تعداد مشتریانتان ناراضی هستید، می‌توانید کسب‌وکارتان را به حوزه آنلاین و دیجیتال منتقل کنید و با بررسی سلیقه و علاقه‌مندی افراد در بسترهایی مانند اینستاگرام تبدیل به یک خیاط اینترنتی شوید که در حال حاضر از جمله مشاغل پردرآمد نیز به‌حساب می‌آید.

بنابراین با نگاهی به زندگی خود و مشکلات و درگیری‌هایی که دارید شما نیز می‌توانید تولیدکننده و مبدع ایده های پولساز خلاقانه باشید.

آیا ایده کسب و کار من، سودآور خواهد بود؟

ویژگی‌های یک کسب و کار پولساز و پربازده چیست؟ نگران هستید که آیا ایده‌ای که در سر دارید منجر به ضرر و زیان شما خواهد شد و یا زندگی شما را متحول خواهد کرد؟

می‌توانید با سنجش برخی از معیارها و عبور ایده‌هایتان از فیلترهایی مشخص میزان اثربخشی آن را تا حد خوبی بررسی کنید. برای مثال کسب‌وکارهای اینترنتی به نسبت کسب‌وکارهای سنتی احتمالاً اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

با یک مثال ساده باهم بررسی کنیم: تأسیس یک فروشگاه اینترنتی را با راه‌اندازی یک مغازه تجاری مقایسه کنید.

راه‌اندازی یک مغازه تجاری نیاز به یک فضای فیزیکی دارد که لازم است آن را بخرید و یا اجاره کنید. قبض‌های ماهانه پرداخت کنید. حضور فیزیکی دائمی در محل داشته باشید طوری که عدم حضور در محل کارتان منجر به قطع درآمد شما خواهد شد. تعداد مشتریان و میزان درآمد شما محدود به یک سقف خاص خواهد بود و از همه اینها گذشته بعد از مدتی با جابه‌جایی از محل قبلی، لازم است مجدداً کسب‌وکارتان را از صفر شروع کنید.

این در حالی است که اکثر کسب‌وکارهای اینترنتی برای شروع هزینه زیادی نیاز ندارند و این قضیه سبب می‌شود که ریسک مالی کمتری در این نوع ایده های کسب درآمد شما را تهدید کند. علاوه بر آن بیزینس شما به‌راحتی در دسترس و دیدرس افراد خیلی زیادی قرار می‌گیرد.

بنابراین ایده کسب‌وکاری خوب است که: به‌روز باشد، هزینه راه‌اندازی آن تا حد امکان کم باشد، نیاز به متریال و موارد اولیه زیادی نداشته باشد، تحت کنترل شما باشد و با هر های و هویی درش تخته نشود، ریسک مالی زیادی نداشته باشد و تا دسترسی افراد به محصول و یا خدماتی که ارائه می‌کنید راحت باشد.

بررسی چند مورد از ایده های پولساز در ایران

 

k2

Alt= بررسی ایده های کسب درآمد در ایران

همچنان در انتخاب ایده کسب‌وکارتان مردد هستید؟ در ادامه این مطلب به بررسی 10 مورد از روش‌های کسب درآمد عملی و امتحان شده در ایران می‌پردازیم.

1. فریلنسرینگ

مایلید که رئیس خودتان باشید؟

فعالیت به‌صورت فریلنسر، یک ایده کسب و کار پردرآمد و جذاب برای شما خواهد بود!

فریلنسینگ، یا آزادکاری از جمله ایده های پولساز کسب و کار، به‌خصوص در شرایط فعلی و فراگیری فعالیت‌های دورکاری است.

آزادکاری این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون مرز جغرافیایی و یا محدودیت مشتری درآمد داشته باشید.

 •نیازمندی: مهارت و تجربه در یک رشته خاص مانند برنامه‌نویسی، نویسندگی، توسعه وب‌سایت، طراحی لوگو، طراحی رابط کاربری، مترجمی و ...

 •هزینه برای شروع: تهیه یک لپ‌تاپ یا سیستم خانگی + اینترنت

با عضویت در سایت‌هایی مانند پونیشا و یا انجام میدم، امکان پذیرش و مقایسه بین پروژه و کارفرماهای مختلف برایتان فراهم خواهد بود.

همچنین با عضویت در شبکه اجتماعی لینکدین و یا راه‌اندازی یک سایت یا صفحه اینستاگرامی، می‌تواند برند شخصی خودتان را بسازید و برای خودتان تبلیغ کنید.

2. تولید محتوا در اینستاگرام و گرفتن تبلیغ

از جمله شغل‌های پرطرف‌دار و ایده های پولساز در سال‌های اخیر، تولید محتوا و جذب مخاطب است. مخاطبینی که ایده و علاقه‌مندی‌های شما را دنبال می‌کنند و در سوی دیگر نیز افراد و کسب‌وکارهایی که حاضر هستند برای معرفی برند و یا محصولاتشان به شما هزینه پرداخت کنند.

اصلی‌ترین بستر این شیوه درآمدزایی در ایران، اینستاگرام است. بلاگری، ولاگری و اینفلوئنسری از جمله عنوان‌هایی است که به این دسته از افراد نسبت داده می‌شود. 3 شکل اصلی محتواهایی که با این هدف تولید می‌شوند عبارت‌اند از:

• محتواهای سرگرم‌کننده: پیج‌های طنز

• محتواهای مفید: پیج‌های آموزشی

• محتواهای درگیرکننده: پیج‌هایی با محتوای درگیرکننده احساسات

 

• نیازمندی: روحیه ارتباط با مخاطب، ارائه محتواهای مخاطب‌پسند، مهارت کار با اینستاگرام، ادیت عکس و ویدئو در صورت لزوم

• هزینه برای شروع: گوشی موبایل + اینترنت

3. فروشگاه اینترنتی

اینترنت، یک بازار فروش نامحدود با طیف گسترده‌ای از محصولات است که در آن هر چیزی می‌توانید بفروشید. اگر تولیدکننده و فروشنده محصولی هستید؛ اینترنت کمک می‌کند بدون هزینه اجاره یا خرید یک فروشگاه به مشتریان بی‌شماری دسترسی داشته باشید و این یک ایده کسب درآمد عالی به شمار می‌رود. دو بستر اصلی برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، اینستاگرام و وب‌سایت هستند که توصیه می‌شود در ابتدای کار از اینستاگرام که رایگان است شروع کنید.

• نیازمندی: داشتن محصولی برای فروش، توانایی مدیریت یک بیزینس آنلاین، آشنایی با دیجیتال مارکتینگ، بستری برای فروش در قالب سایت یا اینستاگرام

• هزینه برای شروع: کالا برای فروش + گوشی موبایل + اینترنت

4. افیلیت مارکتینگ

همکاری در فروش یک ایده کسب درآمد مقرون‌به‌صرفه است که کمک می‌کند بدون داشتن محصول و یا ارائه خدمت، در سود حاصل از فروش سهیم باشید.

در سیستم‌های افیلیت شما به عنوان بازاریاب، محصولات یک شرکت را در صفحات مجازی و یا وبسایت خود تبلیغ می‌کنید و به ازای هر کاربری که از سوی شما به مشتری تبدیل شود، پورسانت دریافت خواهید کرد.

توجه داشته باشید که تنها نقش شما در این سیستم، یک بازاریاب واسطه است. به عبارتی شما بین فروشنده و خریدار واسطه می‌شوید و به ازای هر فروش خود، پورسانت می‌گیرید.

داشتن سرمایه برای تامین کالا، انبار یا مکانی برای نگهداری آن‌ها و دردسرهای پیگیری مشتریان را فراموش کنید. وظیفه شما در این سیستم تنها تبلیغ محصول در پلتفرم‌هایی که در اختیار دارید و ترغیب افراد برای خرید است.

• نیازمندی: بستری برای قراردادن تبلیغ محصولات، آشنایی با بازاریابی محتوایی

• هزینه برای شروع: گوشی موبایل + اینترنت

5. فروش دست سازه و محصولات هنری

محصولات هنری و دست سازه‌ها جزو کالاهایی هستند که تأمین کننده زیادی ندارند و به همین دلیل قیمت‌های بالایی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. فروش محصولات دستی، از جمله ایده های پولساز کسب‌وکار است که به لطف اینترنت در سال‌های اخیر رونق بسیار زیادی داشته است.

• نیازمندی: ساخت یا طراحی یک دست‌سازه، پیدا کردن بازار فروش

• هزینه برای شروع: تهیه مواد اولیه

6. ارائه پکیج های آموزشی

با شیوع کرونا، تدریس و آموزش مجازی بیش‌ازپیش جای خود را در میان افراد جامعه باز کرد. ارائه بسته‌های آموزشی و یا برگزاری کلاس‌های آنلاین به‌صورت خصوصی و عمومی یک ایده کسب وکار بسیار کاربردی و پردرآمد در دوره فعلی به شمار می‌رود. بسته‌های آموزشی می‌توانند در قالب pdf و یا ویدئو ارائه شوند.

• نیازمندی: تخصص در یک موضوع، داشتن مهارت‌های تدریس

• هزینه برای شروع: گوشی موبایل + کامپیوتر + اینترنت

7. انواع مشاوره

به دنبال یک ایده پولساز کسب و کار هستید؟ در هر زمینه‌ای که تخصص دارید، با عضویت در وب‌سایت‌هایی مانند الومشاوره می‌توانید تخصص و تجربه‌تان را با دیگران با اشتراک بگذارید و در ازای آن پول دریافت کنید.

• نیازمندی: تخصص در یک حوزه خاص + مهارت ارتباطی

• هزینه برای شروع: گوشی موبایل + اینترنت

8. ادمین شبکه‌های اجتماعی

همه ما مدت زمانی را در طی شبانه‌روز به گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانیم و به چشم یک فعالیت سرگرم‌کننده به آن نگاه می‌کنیم اما فکرش را بکنید بتوانید از این راه پول در بیاورید!

اگر به اهمیت کسب‌وکارهای آنلاین پی برده‌اید و قصد دارید در آینده یک بیزینس در فضای دیجیتال راه بیندازید؛ توصیه می‌کنم برای شروع مدیریت صفحات و یا سایت افراد دیگر را برعهده بگیرید.

کسب‌وکارهای مختلف برای این کار به شما هزینه پرداخت می‌کنند و پس از مدتی نیز قادر خواهید بود که بیزینس خود را راه اندازی کنید.

• نیازمندی: مهارت کافی برای کار با شبکه‌های اجتماعی

• هزینه برای شروع: گوشی موبایل + اینترنت

9. ادیتور ویدئو یا تصویر

کافی‌شاپ و یا رستورانی را سراغ دارید که پیج اینستاگرام نداشته باشد؟ با روشن شدن نقش بازاریابی آنلاین و اهمیت دیجیتال مارکتینگ تمام کسب‌وکارها مایل‌اند در دنیای دیجیتال حضور داشته باشند. این نیازمندی موجب می‌شود بازار جذب افراد متخصص در حوزه تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها بسیار داغ و پر تب‌وتاب باشد.

تولید محتوای تصویری در قالب موشن‌گرافیک، بنر، اینفوگرافیک و ... یک ایده کسب درآمد کاربردی و جذاب در این حوزه به شمار می‌آید.

• نیازمندی: مهارت کار با نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ، ایلوستریتور، افتر افکت و ...

• هزینه برای شروع: کامپیوتر یا لپ‌تاپ

10. مترجمی

قادر به درک یک زبان خارجی هستید؟ شما فردی خواهید بود که بیکار نخواهد ماند!

مترجمی از جمله شغل‌های قدیمی و البته پرکاربرد است که با وجود توسعه ابزارهای ترجمه همچنان از جایگاه خوبی در بازار کار برخوردار است.

علاوه بر شکل‌های متداول مترجمی که شامل ترجمه کلامی و یا ترجمه کتاب و مقاله است، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و یا وب‌سایت‌های مختلف تولید محتوا به زبان‌های دیگر را برای بیزینس‌ها انجام بدهید و درآمد خوبی از این طریق داشته باشید.

• نیازمندی: تسلط به یک زبان خارجی

• هزینه برای شروع: کامپیوتر + اینترنت

برای عملی کردن یک ایده کسب و کار چه چیزی نیاز دارم؟

هنگام شروع یک کسب و کار در نظر داشته باشید که روحیه شکست‌پذیری را در خود بسیار تقویت کنید.

شما به‌عنوان شخصی که قصد دارد کسب و کار خودش را داشته باشد؛ یک کارآفرین به‌حساب می‌آیید و این مسئله مستلزم این است که بپذیرید شکست جزئی از مسیر راه‌اندازی و عملی کردن یک ایده کسب و کار است و راه فراری از آن وجود ندارد.

اگر مستقل هستید، تفکر عمیق دارید، توانایی ریسک کردن دارید، شور و انگیزه کافی برای کارآفرینی دارید و ترسی از شکست ندارید قادر خواهید بود که یک ایده کسب و کار پولساز را عملی کنید.

پس از اینکه بررسی و تحقیقات لازم را برای کسب‌وکار خود انجام دادید و با اطمینان کامل ایده کسب و کارتان را انتخاب کردید  به سختی ها فکر نکنید و فقط شروع کنید و ادامه دهید. بنابراین در گام اول و قبل از این وارد مسیر هر یک از ایده های پولساز شوید؛ بپذیرید که در مسیر موفقیت جایی برای تسلیم شدن وجود ندارد. هیچ‌یک از افراد موفقی که آنها را می‌شناسید و الگوی رسیدن به یک کسب‌وکار موفق برای شما هستند، از ابتدا در قله فرود نیامده‌اند.

منابع: portal.ir - tinn.ir - hostinger.ir